Vem är det som blir p-nisse/lapplisa???

Status
Ej öppen för fler svar.
Cujo skrev:
Jag skulle aldrig kunna vara vän med en lapplisa, aldrig kunna leva ihop med en lapplisa, jag skulle aldrig tolerera att en lapplisa satte sin fot i mitt hem! Jag skulle aldrig acceptera att mina kommande barn skulle leva ihop med en lapplisa! :mad:

Det finns inte ord starka nog att beskriva mitt förakt för dessa kreatur...
:kulspruta :kulspruta :kulspruta

/

Ett förtydligande:
Jag har personligen inga enorma problem med p-böter. Får en, möjligen två, om året.

Förstår känslan, de måste få veta vad man tycker om dem.

Man ska stå för sina åsikter, och då kommer det inte in lapplisor i mitt hem i alla fall!!!!!

LillOrvar skrev:
Tror jag knappast, poliser och åklagare försvarar ett samhällssystem som en överväldigande majoritet av svenska folket tror på (undantag trafikpoliser och hasteghetshysterin).

Det gör inte lapplisor, de försvar ett system som INTE har folklig förankring!
Så folk vill ha samma trafikkaos som i paris? Du jobbar inte som yrkeschaufför gissar jag? :rolleyes:

Nr:18 skrev:
Det där var inte ett dumt uttalande, du hade bara otur när du tänkte ut det :tummenupp :rolleyes:

Det står jag för. Som Cujo redan har sagt: lapplisornas uppgift är att dra in pengar, att påstå något annat är att blunda för verkligheten.

Du är inte dum, din hjärna är bara lite lat :tummenupp

LillOrvar skrev:
Det gör inte lapplisor, de försvar ett system som INTE har folklig förankring!
Har du någon färsk Temo-undersökning som kan styrka ditt påstående?

Trådstartaren kanske ska ta och lugna ned sig lite, att så intesivt hata en yrkesgrupp kan inte vara nyttigt. Vad gör förresten denna tråd i Mc-relaterat? Trådstartaren har inte ens en MC, så det kan knappast vara på hojen han/hon fått böter.

Så folk vill ha samma trafikkaos som i paris? Du jobbar inte som yrkeschaufför gissar jag? :rolleyes:

Vad är det för fel på Paris?

Där får man förresten också parkeringsböter.....

Yrkeschaufför vet jag inte om jag kallar mig, det är väl Taxi och lastbilschaufförer i min värld, men åtskilliga mil efter vägarna både i Sverige och övriga Europa har jag.

KawaChris skrev:
Det står jag för. Som Cujo redan har sagt: lapplisornas uppgift är att dra in pengar, att påstå något annat är att blunda för verkligheten.

Du måste lära dej att skilja på person och yrke. Man ÄR inte sitt yrke.

Du kan tycka vad du vill om yrket "lapplisa", personen som står bakom är inte annorlunda än du själv.

KawaChris skrev:

Det är för jävligt med de här kassabiträdena på ICA. De bara terroriserar folk och försöker sno dem på pengar, när kunderna tar varor med sig hem utan att betala. Kassabiträdenas enda uppgift är ju att dra in pengar! Fy fan, alltså, jag skulle ALDRIG släppa in ett kassabiträde i mitt hem. Än mindre skulle jag kunna leva eller bo ihop med ett. Jag blir så....ÅHHHH....det finns inte ORD för hur mycket jag hatar kassabiträden.

LillOrvar skrev:
Vad är det för fel på Paris?

Där får man förresten också parkeringsböter.....

Yrkeschaufför vet jag inte om jag kallar mig, det är väl Taxi och lastbilschaufförer i min värld, men åtskilliga mil efter vägarna både i Sverige och övriga Europa har jag.
Inget fel på Paris om man är fotgängare, men försök komma fram med en lastbil så förstår du vad lapplisor har för funktion.

sgtpepper skrev:
Har du någon färsk Temo-undersökning som kan styrka ditt påstående?

Trådstartaren kanske ska ta och lugna ned sig lite, att så intesivt hata en yrkesgrupp kan inte vara nyttigt. Vad gör förresten denna tråd i Mc-relaterat? Trådstartaren har inte ens en MC, så det kan knappast vara på hojen han/hon fått böter.

Nej, någon färsk Temo undesökning sitter jag inte och pantar på, men om det stora flertalet bryter mot ett system, så kan man knappast säga att det har folklig förankring.

OBS! Nu tänker jag inte på trafikfarliga parkeringar, utan t.ex på när politiker förbjuder parkering för att det egentliga syftet är att färre ska köra bil till stan etc.

Bra extrainkomst för staten (eller om vissa är privata p-bolag, vet inte hur det funkar). En gammal vakt på nattklubben där jag jobbar ibland är p-lisa och han sa att i Linköping, och då bara i centrum, är snittet för p-böter 40000 lax per dag. Bra stålar!

LillOrvar skrev:
Nej, någon färsk Temo undesökning sitter jag inte och pantar på, men om det stora flertalet bryter mot ett system, så kan man knappast säga att det har folklig förankring.

Det stora flertalet betalar p-avgift när de parkerar, och parkerar inte i korsningar o dylikt.

Inget fel på Paris om man är fotgängare, men försök komma fram med en lastbil så förstår du vad lapplisor har för funktion.

Nu är vi väl tillbaka till det där med folklig förankring.

BTW:
Har ingen Temo undersökning tillgänglig för Paris heller, så slipper vissa lustigkurrar fråga, dessutom tycker jag SIFO är bättre.

Du måste lära dej att skilja på person och yrke. Man ÄR inte sitt yrke.

Du kan tycka vad du vill om yrket "lapplisa", personen som står bakom är inte annorlunda än du själv.

På jobbet ÄR man sitt yrke. Och jo dom är annorlunda för jag skulle inte jobba som lappnisse.

Skalman skrev:
Det är för jävligt med de här kassabiträdena på ICA. De bara terroriserar folk och försöker sno dem på pengar, när kunderna tar varor med sig hem utan att betala. Kassabiträdenas enda uppgift är ju att dra in pengar! Fy fan, alltså, jag skulle ALDRIG släppa in ett kassabiträde i mitt hem. Än mindre skulle jag kunna leva eller bo ihop med ett. Jag blir så....ÅHHHH....det finns inte ORD för hur mycket jag hatar kassabiträden.

Det är bara du som inte gillar kassabiträden...

Skalman skrev:
Det stora flertalet betalar p-avgift när de parkerar, och parkerar inte i korsningar o dylikt.

Det möjligt att det är så i Malmö, betyder det att det stora flertalet tycker det är OK att betala P-avgift även i Höllviken?

Det är det systemet vi lever med häruppe, åk över bron till Köpenhamn så hittar du system som funkar och där hatar gemene man INTE lapp-lisor.

Santo skrev:
Bra extrainkomst för staten (eller om vissa är privata p-bolag, vet inte hur det funkar). En gammal vakt på nattklubben där jag jobbar ibland är p-lisa och han sa att i Linköping, och då bara i centrum, är snittet för p-böter 40000 lax per dag. Bra stålar!
Vet du inte vilket kanske du skulle uttala dej lite försiktigare?

Det finns både privata bolag och statliga, beroende på vem som äger marken som parkeringen ligger på. Varför ska man hata en parkeringsvakt för att man misslyckats att parkera enligt reglerna? Ska jag hata en vägarbetare för att jag lyckas köra av vägen oxå?

KawaChris skrev:
På jobbet ÄR man sitt yrke. Och jo dom är annorlunda för jag skulle inte jobba som lappnisse.

Kassörskor är homosexuella för jag skulle inte jobba som kassörska... bra argument :tummenupp

(skulle jag däremot jobba som kassörska, skulle de inte vara homosexuella)

KawaChris skrev:
Den logiken hängde jag inte med på. Dom är annorlunda för att DU inte skulle jobba som lappnisse :va

Vad har ditt yrkesval med saken att göra?

Vet du inte vilket kanske du skulle uttala dej lite försiktigare?

Det finns både privata bolag och statliga, beroende på vem som äger marken som parkeringen ligger på. Varför ska man hata en parkeringsvakt för att man misslyckats att parkera enligt reglerna? Ska jag hata en vägarbetare för att jag lyckas köra av vägen oxå?

En vägarbetare gör, i det flesta fall sitt bästa för dig som trafikant, till skillnad från en lapplisa.

LillOrvar skrev:
Nu är vi väl tillbaka till det där med folklig förankring.

BTW:
Har ingen Temo undersökning tillgänglig för Paris heller, så slipper vissa lustigkurrar fråga, dessutom tycker jag SIFO är bättre.
Vad har folklig förankring med framkomlighet i trafiken att göra? Menar du att folk vill ha felparkerade bilar överallt och inga lediga p-platser? Känns som att det blir en logisk kullerbytta i det resonemanget...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien