Var fan är tomgångsskruven?? På en R6 -06!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
eller inställningsmojen? Eller var f-n man ska ratta på för att höja tomgången! Har letat i 3 minuter i den där jeffla instruktionsboken utan att hitta det! Finns det någon som kan läsa här.....

magnus_moss skrev:
2098717 eller inställningsmojen? Eller var f-n man ska ratta på för att höja tomgången! Har letat i 3 minuter i den där jeffla instruktionsboken utan att hitta det! Finns det någon som kan läsa här.....
Är det inte som på alla andra r6:or att det är draget en ratt till ena sidan av motorn, strax under där tanken och sadeln möts?(dålig förklaring jag vet)
Måste kolla imorgon när jag kommer till klubben. :)

Efterssom man har elektronisk styrning av trotteln via det så omtalade drive by wire systemet så skulle jag sätta en femma på att även tomgångsjusteringen är överlämnad till sprutdatorn.
Jag hade kollat handboken där kan kanske tom stå något om "idle adjustment"

majtii skrev:
2098855 Kan vara utan vajer dvs stoppskruven sitter på spjällaxeln.

Nu har jag inte skruvat med den nya r6an men vad jag minns från pressbilderna har man individuell styrning av spjällen.

Jaja spekulationer dax att gå och lägga sig någon annan får lösa frågan imorgon....

Tänkte inte innan jag pratade... Elektroniska spjäll, hur dom nu fungerar.

Det Finns Ingen Tomgångs Justering Enda Möjlighetena Tt Ändra Tomgånga Är Att Montera Kitt Box Eller Ändra I Tändboxen.

Steny skrev:
2099246 Det Finns Ingen Tomgångs Justering Enda Möjlighetena Tt Ändra Tomgånga Är Att Montera Kitt Box Eller Ändra I Tändboxen.

Tack!!! :tummenupp Jag är alltså inte helt blind!
"Ändra i tändboxen".... :confused: kan jag eller någon annan kunnig göra det utan att köpa DYRA grejor????????

Du kan gå via displayen och ändra en del roliga saker, som bränsleblandning o sånt. Men tomgången är automatisk.

Det finns en display för att visa ingående luft-temperatur :) tryck på Reset-knappen en gång så går den över till den sensorn.

Swedie skrev:
2099712 Du kan gå via displayen och ändra en del roliga saker, som bränsleblandning o sånt. Men tomgången är automatisk.

Det finns en display för att visa ingående luft-temperatur :) tryck på Reset-knappen en gång så går den över till den sensorn.
Där kan du även ställa upp din växlingsindikator Swedie så slipper den blinka ett par tusen varv innan du växlar :tungan

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!