Vägverket vill förbjuda unga köra i mörker!

CorbenDallas skrev:
Hört talas om ordet målgrupp???
editerade mitt inlägg såg nyss vad du svarade, så du får gärna läsa det igen.

Vadå "hört talas om ordet målgrupp?" jo det har jag, jag har också gått i skolan trots min ringa ålder av 20 år. Däremot så förstår jag inte vad du menar med den frågan, jag är dum, så du får förklara bättre.

Messiah skrev:
Men snälla du, detta förslag är så otroligt idiotiskt så det går inte att beskriva.
unga är den gruppen som utför mest våldsdåd, ska dom inte få lämna sin bostad efter mörkrets inbrott då?
eller gå efter gudrun schymans förslag att betala straffskatt pga att man är av det manliga könet.
jag kan inte ta folk som stödjer något så dumt på allvar, ursäkta men så fungerar jag.
Jag tycker med det är dumt, men inte lika dumt som du medan Solan tycker det är ett bra förslag. Sh.com fungerar så att "de" inte vill ha medlemmar som går till personangrepp p.g.a. åsikter. Så tagga ner eller hitta något annat forum att uttrycka vad du tycker om folk som inte tycker som du.

Mvh. Hannes

RoLLER skrev:
Varför då? Gena i kurvor är alldeles utmärkt.
Jag fick lära mig att gena i kurvor av mitt körskolelärare och han uppmanade mig även att göra det på uppkörningen!

Brutalt sätt att lösa många av samhällets problem:

Förbjud sprit, eller åtminståne höj skatten reält på alkohol.

Okej, jag vet, det innebär andra problem, men den stora massan av problem skulle minska.
Synd bara att det inte finns någon tillräckligt modig politiker som kan stå för något sådant...

HanneZ skrev:
Jag fick lära mig att gena i kurvor av mitt körskolelärare och han uppmanade mig även att göra det på uppkörningen!

Japps, samma här. Jag har aldrig förstått varför folk säger att man bara ska köra på sin sida av vägen.

John skrev:
Brutalt sätt att lösa många av samhällets problem:

Förbjud sprit, eller åtminståne höj skatten reält på alkohol.

Okej, jag vet, det innebär andra problem, men den stora massan av problem skulle minska.
Synd bara att det inte finns någon tillräckligt modig politiker som kan stå för något sådant...
Jag anser att det är samma sak med sprit som med sporthojar. En sporthoj är inte farlig, det är hur den körs som gör den farlig. Likadant med spriten, jag har aldrig kört full eller skadat någon annan när jag varit onykter.

RoLLER skrev:
Japps, samma här. Jag har aldrig förstått varför folk säger att man bara ska köra på sin sida av vägen.
De har inte förstått de där med att man inte ska köra på andra sidan vägen när man har möte. För mig är det ganska självklart.

HanneZ skrev:
De har inte förstått de där med att man inte ska köra på andra sidan vägen när man har möte. För mig är det ganska självklart.

Hahahah.... Jaoe... Det säger lixom sig själv att man helst bör undvika en frontalkrock.

Superbee skrev:
Vad i hela världen har det vissa kläcker ur sig på ett forum med "trådens topic" o göra?

Att komma åt någons attityd är ingen lätt uppgift, men hey för att kunna springa så måste man först lära sig att gå.

Ett initiativ i rätt rikting är som redan konstaterat, att polisen får mer resurser till alkoholkontroller. Iof så har ju vv en bra kampanj nu mot rattfylleri som några har påpekat och det är mer sånt vi behöver för att ändra attityderna, men jag tror ändå inte att vi kommer åt "hardcore rattfylleristerna" med reklamfilmer, utan då behövs poliser på vägen.

Återigen trist att din attityd mot ungdomars kapacitet att framföra en bil i mörker dras ner pga något folk skriver.

Jag ber om ursäkt för min generations förfall

Kunde inte sagt det bättre själv :tummenupp
Min attityd mot ungdomars kapacitet att framföra en bil bygger på vägverkets påstådda statistik som denna tråden bygger på. Men hur vissa uttrycker sig här så är det helt okej för mig om dom får gå...

Förfall o förfall. Saker o ting förändras. Det hade varit intressant att veta orsaken.

CorbenDallas skrev:
Min attityd mot ungdomars kapacitet att framföra en bil bygger på vägverkets påstådda statistik som denna tråden bygger på. Men hur vissa uttrycker sig här så är det helt okej för mig om dom får gå...

Förfall o förfall. Saker o ting förändras. Det hade varit intressant att veta orsaken.

Att påstå en sån sak som att "hur vissa uttrycker sig här så är det helt okej för mig om dom får gå" gynnar ju knappast den såkallade "debatten" som spårade ur för ett par sidor sen.

Jag tror du missförstår mig, jag gillar inte att ungdomar leker "Rally-Kalle" eller "Kickie Danielsson" om nätterna.

Endå så har du ingenting emot om ett förbud kommer och gör mig till en kriminell för att jag framför mitt fordon efter en viss tid?

Orsaken till "förfallet":

Jag vågar påsta att en hdd till en dator är tom när man köper den och fylls på med det som programerats(stavning?) in. Resten kan du nog räkna ut själv, du tillhör ju den bra generationen :tummenupp

Superbee skrev:
Jag vågar påsta att en hdd till en dator är tom när man köper den och fylls på med det som programerats(stavning?) in. Resten kan du nog räkna ut själv, du tillhör ju den bra generationen :tummenupp

Det finns 2 skolor i den där debatten. Hur mycket som är miljö och hur mycket som är arv.

Jag är offer för båda.

HanneZ skrev:
Jag anser att det är samma sak med sprit som med sporthojar. En sporthoj är inte farlig, det är hur den körs som gör den farlig. Likadant med spriten, jag har aldrig kört full eller skadat någon annan när jag varit onykter.

En sporthoj förstör inte kroppen fysiskt. Där är skillnaden.
Så, din liknelse är inte bara haltande, den är omöjlig.

John skrev:
En sporthoj förstör inte kroppen fysiskt. Där är skillnaden.
Så, din liknelse är inte bara haltande, den är omöjlig.

Joo.... Brukandet av den kan leda till rent fysiska skador. Den kan oxå ha en helande effekt på psyket.

Man kan faktiskt säga att alkohol inte heller förstör kroppen. Alkohol är nyttigt, i rätt mängd förstås.

Jag förstår Sensmoralen i Hannez jämförelse. Det e väl det viktigaste.

RoLLER skrev:
Joo.... Brukandet av den kan leda till rent fysiska skador. Den kan oxå ha en helande effekt på psyket.

Man kan faktiskt säga att alkohol inte heller förstör kroppen. Alkohol är nyttigt, i rätt mängd förstås.

Jag förstår Sensmoralen i Hannez jämförelse. Det e väl det viktigaste.

Givetvis förstår jag den också. Så svartvit är inte världen.
Men, varför måste Sverige börja arbeta i fel ände?

Om det nu är alkoholen som är problemet med de unga bilförarna, varför inte strypa på alkoholen istället för på bilkörandet?

Fega politiker, tror jag det heter. Verklighetsflykt, kan det nog också kallas.

John skrev:
Givetvis förstår jag den också. Så svartvit är inte världen.
Men, varför måste Sverige börja arbeta i fel ände?

Om det nu är alkoholen som är problemet med de unga bilförarna, varför inte strypa på alkoholen istället för på bilkörandet?

Fega politiker, tror jag det heter. Verklighetsflykt, kan det nog också kallas.

Nu är inte jag politiker. Men det har nog med EU att göra. Vi har ju blivit väldigt mycket liberalare sen dess bildande. Jag tror tyvärr att det kommer stryka med en generation innan vi lär oss hantera alkoholen, och får en mer avslappnad attityd till den.

Men jag håller med dig. Politiker är så satans fega. Så fort nån sticker ut hakan och faktiskt säger nåt han/hon tycker så blir han/hon flame'ad sönder i media.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN