Uppkörning på tisdag !

lånar tråden lite och ställer en fråga angående krypkörningen. körskolan i västerås som jag körde med sa att man i princip skulle vara nästan stillastående genom hela banan och bara justera sig fram med kopplingen.. medans trafikskolan i sala sa att dom lär sina elever att hålla "gångfart" ( har för mig att det är runt 5-7km/h ).
 
lånar tråden lite och ställer en fråga angående krypkörningen. körskolan i västerås som jag körde med sa att man i princip skulle vara nästan stillastående genom hela banan och bara justera sig fram med kopplingen.. medans trafikskolan i sala sa att dom lär sina elever att hålla "gångfart" ( har för mig att det är runt 5-7km/h ).

När jag gjorde krypet satt jag o slirade på koppling/gas och var nog uppe i 4-6km/h. Det går nog för snabbt att bara köra med koppling.
 
lånar tråden lite och ställer en fråga angående krypkörningen. körskolan i västerås som jag körde med sa att man i princip skulle vara nästan stillastående genom hela banan och bara justera sig fram med kopplingen.. medans trafikskolan i sala sa att dom lär sina elever att hålla "gångfart" ( har för mig att det är runt 5-7km/h ).

När jag körde den så var det gas och koppling. Men så långsamt man kunde och fortfarande se stabil ut.
 
Jag körde upp i hällregn, håll lugnet och solen inom dig så går allt bra.
Lycka till, du kommer att älska att ha lappen i handen :banana

PS: Håll hastigheten på motorvägen!
 
Last edited:
Kan bara instämma med tidigare tips.

Använd bägge bromsarna
Rör på huvet när du ser dig omkring
Du kan köra, du vet det! ( man får alltid en andra chans under dagen, en vält kon är inte hela världen)

Lycka till!:tummenupp
 
Tänkte på en grej. kör upp i augusti. Har helställ av märkessort och en ganska frän hoj, inte r1 direkt men ändå. Funderade på om man skulle ta o låna körskolans hoj och deras kläder som inte ger så värst pretto ut för att uppkörningslärarn ska få mer sympati för en och med de, om det skulle hända, kunna ha högre felmarginal på uppkörningen. Vad tros?
 
Jag körde upp i Uppsala för nån vecka sen.
De är snällare än man får för sig att de är.. ta det lugnt. Var övertydlig med att du verkligen tittar igenom korsningar och utfarter. Bromsberedskap där det är lämpligt och då med BÅDE fram och bakbroms.
Sakta ner ordentligt när du åker över järnvägen om du har skymt sikt (speciellt när du åker från banan in mot stan)
Jag upplevde inte att de försöker få in en på knepiga vägar/korsningar som är knepiga och därmed lätta att kugga i.. de vill bara se att man kan köra hoj och är säker i trafiken.

Ang. banan.
Inbromsningen ska vara kontrollerad.. behöver inte vara på X antal meter. Hellre någon meter längre och med kontroll än tolkbromsning och risk för låsning!

Krypkörningen.. man måste inte köra skiiiiit sakta.. hellre lite snabbare utan fotnedlägg än cirkus-sakta och risk för att det ser skitvingligt ut och utan kontroll.
Kör du lite för snabbt får du säkert höra det och då får du ju säkert prova om igen.
Regnar det under hinderbanan så kan det (om du inte tränat på det) innebära att man får lite spöken och blir nojjig för att köra högfartsbanan. Det gjorde det för mig... blev rädd att fästet inte skulle räcka till osv.
Men det gick lika bra med lite träning att göra högfarten i spöregn som vid torrt underlag. Regnar det får ni säkert köra den lite saktare.
 
jag hade mitt skinnställ och hjälm och en 2010 kawasaki


och idag klarade jag det på första försöket :D så jävla nöjd ! vart ute och gldiit i regn i ca 8 mil ;) haha


Tänkte på en grej. kör upp i augusti. Har helställ av märkessort och en ganska frän hoj, inte r1 direkt men ändå. Funderade på om man skulle ta o låna körskolans hoj och deras kläder som inte ger så värst pretto ut för att uppkörningslärarn ska få mer sympati för en och med de, om det skulle hända, kunna ha högre felmarginal på uppkörningen. Vad tros?
 
Fick besök av en halvblöt Wessla med flickvän idag. Nöjdare kille fick man nog leta efter. Grattis igen! :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top