Mirran
Tjolahopp!
Hallo,har lite funderingar att fixa turbo till min gamla häck i stället för att byta upp mig,hur många hästar går det få upp den till och pris,om ngn, vet? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja, 170hk är ju inte så dåligt,min man har pratat om att fixa turbo till en av våra hojjar,bäst att börja med min som är äldre,pris vet du inte? han gör nog det själv???Qwerty skrev:Mer än vad man kan hantera. "Normalt" tror jag att man brukar lägga 600or på en ca 170hk i vid normal gatkörning. Hur mycket man kan få ut?? Tja över 200 om det räcker som svar.
VAAAa ska du inte ha mer....ink allt till turbo bygge...?heliac skrev:Jag har ett aggregat som e lagom till din hoj... Nästan nytt 1500:-
Mirran skrev:Hallo,har lite funderingar att fixa turbo till min gamla häck i stället för att byta upp mig,hur många hästar går det få upp den till och pris,om ngn, vet?![]()
E22 skrev:VAAAa ska du inte ha mer....ink allt till turbo bygge...?
Varför dåVictor skrev:Ojojoj, Mirran, du måste skämta. Snälla säg att du gör det.
E22 skrev:VAAAa ska du inte ha mer....ink allt till turbo bygge...?
Mirran skrev:Varför då![]()
Den är very nice!Victor skrev:På ren franska; Det är en jättedålig ide.
Den hojen du har nu är förmodligen sliten i fjädringen, lacken är förmodligen inte lika fin som den var för tio år sen och allt känns gammalt. Instrumenten är modell stenålder och allt annat ser ut att sitta på en tio-femton år gammal häck.
Och eftersom då är tjej och förmodligen inte kan skruva själv så måste du lämna in härket på verkstad för att montera turbon (vilken du fö knappt vet hur den funkar) och allt som tillkommer. Bara det är en massa pengar.
Sammanlagt så kommer du sitta med samma gammla härke, bara det att nu är den tillförlitlig som en Ford från -79. Och har en skitjobbig effektkurva.
För samma pengar kan du få en max fem år gammal hoj som är fin.
Qwerty skrev:Små motorer brukar ha en tendens till att få enorm ketchup effekt.
Victor skrev:Sammanlagt så kommer du sitta med samma gammla härke, bara det att nu är den tillförlitlig som en Ford från -79. Och har en skitjobbig effektkurva.
För samma pengar kan du få en max fem år gammal hoj som är fin.
Mirran skrev:Men till en verkstad behöver den inte,skruvar gör väl alla själv?eller?????
ABSOLUTVictor skrev:Nänä, om du tror att du klara det så ska jag inte säga emot dig. Gör ett försök nu i vinter. Återkom gärna och berätta hur det gick.
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |