Handledare sökes i Orsa med omnejd

Kafkaeskt

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2025
Ort
Orsa
Hoj
1990 BMW K75 RT
Halloj!
Har uppkörning för A kort om ca 1½ månad och tänkte att det är dumt att tjuvköra på egenhand så jag letar efter någon som skulle vilja ställa upp som handledare för mig nu när det är så fint väder och allt :D

Jag har fixat allt annat, riskutbildningen är klar, blev godkänd på teoriprovet idag!, har all skyddsutrusning och sånt och köpte nyligen gamla bettan, en BMW K75 RT (jag kanske blir bannad från det här forumet för det, för jag vet inte om det kan räknas som en sporthoj :hihi). Tänkte köpa en BMW F800 först, men hittade ingen bra till salu så för tillfället fick det bli den här.

Ifall jag inte blir bannad så skulle det vara trevligt att ha någon som kan hjälpa mig få in lite mängd träning och känsla för hojen genom att köra runt lite. Vart, när och hur långt spelar mindre roll för min del. Har kört lite förut, så är inte helt ny, men lite lugnt i början tar jag det gärna.

Ha det soligt och fint ⛱️
 
Hah! Det är inte många som kör sporthoj här längre så ditt val av hoj är inget problem. Välkommen på forumet och hoppas du hittar nån som kan hjälpa till
 
Skönt, är det åldern på åkarna som har gått upp som gjort att antalet sporthojs åkare har minskat på forumet eller är det på facebook och tiktok där den nya generationen hänger istället? Är 40+ själv så jag klagar inte :D
 
Skönt, är det åldern på åkarna som har gått upp som gjort att antalet sporthojs åkare har minskat på forumet eller är det på facebook och tiktok där den nya generationen hänger istället? Är 40+ själv så jag klagar inte :D
Är nog mest åldern. Själv funderar jag på att sälja literklubban och skaffa en sån där beskedlig sporttourer, en h2 sx eller zzr1400 borde vara lagom. :hihi
 
Nyheter
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Back
Top