Det där med att byta ägare för att ställa av inför vintern funkar inte som du tänkt dig. Månadskostanden är mycket högre under sommaren än på vintern.
Sant, men man får tillbaka pengarna man redan betalt in för vinterhalvåret..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det där med att byta ägare för att ställa av inför vintern funkar inte som du tänkt dig. Månadskostanden är mycket högre under sommaren än på vintern.
Ptja, jag har ju aldrig provkört någon så jag kan ju inte bombsäkert uttala mig. Men hur som helst bor du ju olyckligtvis i stockholm så det skulle vara lite väl lång bit för mig att åka känner jag, eftersom jag inte ens är säker på att jag vill ha hojen.
http://www.blocket.se/stockholm/Gsxr_750__2500mil_02_a_44959751.htm?ca=15&w=3
Hur verkar den här hojen tycker ni? Med suzukis märkesförsäkring kostar halvförsäkring 18200kr/år för mig, vilket ändå känns överkomligt. 11000kr om jag skriver den på farsan. Är det en nackdel att den verkar vara bankörd en hel del? Jag tycker den verkar fräsch, är snygg, en "klassisk" modell, inte gått så långt, verkar vara ett bra pris, överkomlig försäkring. Vad är nackdelarna? Är nästan så att jag vill slå till direkt.![]()
Funderar på om det kan vara värt att adressändra till en polare eller nåt.. Iofs får man ju åka en sväng för att hämta posten då och då, men det kanske det kan vara värt om det sänker premien så mycket som vissa påstår.. Jag är för tillfället skriven i kville på centrala hisingen..
Blir i alla fall jävligt sugen på att "flytta" ut till morbrorn som bor i skogarna vid hällingsjö..
Sant, men man får tillbaka pengarna man redan betalt in för vinterhalvåret..![]()
mindfuuuuck!!!! suttit här de senaste dagarna och nästan helt bestämt mig för en motard, närmare bestämt en xt660x, kan ju få typ en 2007-2010 som gått under 1000mil för typ 45k pistoler. helt okej! och dessutom verkar det vara den enda sorts hoj jag överhuvudtaget kan drömma om att ha råd att äga.. 9000kr/år halvförsäkring. "Flyttar" jag till mindre ort så 5000kr istället. Aja, får väl bli så!!
Men så idag hittade jag märkesförsäkring för suzuki och såg att jag får en gsxr750 med 150 vilda å gasglada pållar för 7900kr per år halvförs. om jag flyttar hem till polaren i kungälv!! Dock dubbelt så mycket om jag bor kvar på nuvarande adress, men även 18000kr är ju överkomligt!! Har tidigare bara hittat försäkringar för typ minst 80 000kr om jag ska ha ovan nämnda hoj!
VAD FAN SKA MAN TA SIG TILL EGENTLIGEN!!! SLITER JU MITT HÅR I DENNA DJUNGEL!!![]()
Fast det är sååå lätt att bara skriva in 5 andra siffror och tjäna över 10 000kr på det.. Varför inte liksom? Var och varannan tjomme skenförsäkrar ju på farmor så en liten adressändring är väl inte så farligt?
Eller vågar man låta farsan stå på hojen och ta försäkringen? Kostar 11000kr i så fall. Och uppger vid tecknandet att man ska dela på hojen med sin son, så det är viktigt att sonen också får köra. Liksom, jag lånar ju farsans bil titt som tätt och det är det ingen som gnäller om..?
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|