Ställa på och försäkring

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Om man har avställningsbar försäkring och ställer på hojen på TSV, ställs försäkringen på automagiskt eller måste man ringa fb också? Jag har Folksam.

Försäkringen ska börja gälla från datumet du ställer på fordonet.

Men Anna, varför har du Jerry på din avatar?

Folksam har öppet på kundtjänst 9-19 på helger. Varför chansa på att nåt moppefucko här på SH ska ha rätt svar?

Folksam har öppet på kundtjänst 9-19 på helger. Varför chansa på att nåt moppefucko här på SH ska ha rätt svar?

Kanske för att jag ringt Folksam 10 ggr idag, samtalet bryts varenda gång handläggaren svarar. :huvet

Försäkringen ska börja gälla från datumet du ställer på fordonet.

Men Anna, varför har du Jerry på din avatar?

Tack!

Det är ett skämt från tråden om att Josef borde byta avatar. :D

min försäkring blir automatiskt halv ifrån garage när jag ställer på, syns på vägverkets app där jag ställer på ifrån, har också folksam avställningsbar :) ska du ut och köra idag?

min försäkring blir automatiskt halv ifrån garage när jag ställer på, syns på vägverkets app där jag ställer på ifrån, har också folksam avställningsbar :) ska du ut och köra idag?

Aha, hur ser du det i appen? Smutt!

Ska hämta den och sen skjutsa en kompis som ska kolla hoj så ingen nöjeskörning idag. Nästa helg kanske?

Om du kan ställa på fordonet finns en vilande försäkring annars kan du inte ställa på det.

Så ja det sker ajtematiskt.
Enda gången det inte går trots att du har garageförsäkring är om du tagit försäkringen men aldrig "aktiverat" trafikdelen.

Står tillomed på deras sida att det inte går att ställa på ett fordon utan försäkring.

"För att du ska kunna ställa på ditt fordon, måste det finnas en trafikförsäkring i vägtrafikregistret (gäller inte släp). Om fordonet tidigare varit påställt, har vi i normalfallet redan en uppgift om en vilande försäkring. I så fall aktiverar vi den och meddelar ditt försäkringsbolag när du ställer på fordonet. Om trafikförsäkring saknas, måste du kontakta ditt försäkringsbolag och teckna en försäkring innan du anmäler påställning."

Last edited:
Aha, hur ser du det i appen? Smutt!

Ska hämta den och sen skjutsa en kompis som ska kolla hoj så ingen nöjeskörning idag. Nästa helg kanske?

öppna app- hantera mina fordon XXX-000 - fordonsinformation. där står det om den är i trafik eller inte samt påställningsdatum :)

Vill man ha olika omfattning på avställnings- och påställningsförsäkringen måste man meddela detta vid respektive av/på-ställning.

Om man alltså bara har halvförsäkrat på avställningsförsäkringen men vill ha helförsäkring när den är påställd så måste man kontakta försäkringsbolaget vid påställningen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park