Powerbåt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ni som är så haja på att hitta saker på nätet. Jag letar efter en specifik båt och jag vet att de finns men hittar bara ett fåtal och de är inte som jag vill ha den.

Det är en Baja 29 Outlaw jag söker men jag vill ha den med enkel motor och det ska minst vara en 496. Jag har hittat en sådan beggad men den är för dyr.
Det finns flera billigare men då sitter det två motorer i.
Jag tänker lägga 300 max lite beroende på skick och motor.

Är det någon klurig här som vet hur jag ska söka?

/Teo

Letar du i Sverige eller även i USA? Andra marknader ok?

Mestadels i USA. Men var som helst egentligen. Jag vet att de finns. Men det är svårt att hitta rätt konfiguration. Jänkarna vill gärna ha så många motorer de kan. Jag vill ha en stor, helst med kompressor men utan får man väl nöja sig med :i-landsproblem

Du har för mycket pengar :mad:

En powerbåt ser jag som en livsnödvändighet. Har väntat lite länge nu med att slå till och powerbåtskassan har vuxit på sig lite men inte till mer än en trehunka. Bara lite kanske om det sitter 525/540 i med kompressor.:banana

Du förtsår ju själv att man måste ha...

[YOUTUBE-ID]jhlgRcg9zLU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Mestadels i USA. Men var som helst egentligen. Jag vet att de finns. Men det är svårt att hitta rätt konfiguration. Jänkarna vill gärna ha så många motorer de kan. Jag vill ha en stor, helst med kompressor men utan får man väl nöja sig med :i-landsproblem

En powerbåt ser jag som en livsnödvändighet. Har väntat lite länge nu med att slå till och powerbåtskassan har vuxit på sig lite men inte till mer än en trehunka. Bara lite kanske om det sitter 525/540 i med kompressor.:banana

Du förtsår ju själv att man måste ha...

[YOUTUBE-ID]jhlgRcg9zLU[/YOUTUBE-ID]

Ja bäst och passa på medan det finns ölja kvar. Jag har inte sådana pengar nu,har använt dem till RR och köpt en lägenhet precis, får spara,spara,spara.

Precis!
Han borde köpa en 5.5-meters vattensportbåt från sent 80-tal istället! :mad::mad::mad:

Köpa? nån? :)

Är det en sån där platt jäkel med headers som sticker upp?

Jag har kommit fram till att Baja 29:an med enkelsnurra är den perfekta båten för mig. Inte för stor men tillräckligt för att jag ska kunna pipa ner till Gotland. Dessutom är den lite tjockare än Pantera 28:an vilket gör att man bor lite bättre i den.

Är det en sån där platt jäkel med headers som sticker upp?.

Näe mer vattenskidbåt.. Bowrider..

Det är inte det du vill ha. Du vill ha en båt man åker snabbt i. Min båt är snarare en sådan man drar någon efter inomskärs. Dessutom är den bara 16 fot och storleken har betydelse så den är för liten för dig.

Bifogat

• dusch.jpg
    dusch.jpg
    53.7 KB · Visningar: 344
Må så vara. Nu för tiden ska man ha en båt som ser ut som ett utryckningsfordon med marinblåa fribord och teakdurk. Jag vill inte ha en sån.

låter rätt

Själv är jag mer inne på en 19 foots Joker med SB 2stegs PG , och DBD drive ,Möjligen 3 fötter förlängd..:Bugar

Dessutom är den bara 16 fot och storleken har betydelse så den är för liten för dig.

Ja man ska upp i över 25 fot i alla fall om man ska ge sig utomskärs. Ju längre desto bättre men jag vill ha enkelsnurra så då landar man på ett max på 30 fot.

Är det en sån där platt jäkel med headers som sticker upp?

Jag har kommit fram till att Baja 29:an med enkelsnurra är den perfekta båten för mig. Inte för stor men tillräckligt för att jag ska kunna pipa ner till Gotland. Dessutom är den lite tjockare än Pantera 28:an vilket gör att man bor lite bättre i den.

Kan man bo i en sån där, visste inte att de hade någon boyta öht? Eller det kanske bara är ett litet krypin att sova i....

Verkar ruskigt kul iaf, särskilt att åka vattenskidor efter :yoparty

Snälla! Kan du inte traila upp båten med Forden till Götgatan för att se vad nissarna från Greenpeace säger :Bugar
Kanske det som krävs för att de inte ska hoppa på en.

Och för att vara lite o.t. hur mycket soppa drar en sån båt?
Antagligen mer än man vill veta.

Och för att vara lite o.t. hur mycket soppa drar en sån båt?
Antagligen mer än man vill veta.

Med enkelsnurra i som inte är för svag ligger det runt 1.3-1.6/distansen i march men betydligt mer om man drar på.

Kan man bo i en sån där, visste inte att de hade någon boyta öht? Eller det kanske bara är ett litet krypin att sova i....

Verkar ruskigt kul iaf, särskilt att åka vattenskidor efter :yoparty

Jofan man sover 4-5 pers om man vill. Har två soffor som blir en dubbelsäng samt en bred säng i fören. Har även toalett men den slänger jag ut sör jag vill inte sitta å skita i båten.

Bifogat

• Bild 10.jpg
    Bild 10.jpg
    35.8 KB · Visningar: 168
Last edited:
Polaren har en Smuggler 24 som inte används så mycket som jag tycker han borde för de pengarna. Förvisso en klen 454 i men ska jag höra om den är till salu?

Glöm inte att du skall tanka den också, eller tänkte du bara ligga vid bryggan?

Annars kan du tjöpa en sån här:

[YOUTUBE-ID]5ORjZ8Dpa7k&hl=sv_SE&fs=1&[/YOUTUBE-ID]

När man väl fått snurr på turbinerna kan man nog tanka i lite av varje tror jag.

Vi inleder snart ett samarbete med ett annat liknande ekipage. 30k/h kostar det. Då får man åka 4p. På den tiden hinner man Sthlm-Åland tor. TVÅ gånger :D:D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park