Yamaha TRX 850 blir Kurvätarhoj?

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Däck beställda.
Det blev dock inga av ovan nämnda.
Hittade till ganska trevligt pris en uppsättning nya Continental "ContiSportAttack" 2: or.

Har använt dom på min R6 och testat dom i de flesta körförhållandena och de har levererat övertygande i samtliga fall. Men framförallt kurvgrepp och känsla i dom är riktigt bra.
Nackdelen är väll att dom inte levererar så många mil men det är inte intressant här. Inte är det något som andra "sportigare" däck gör heller så det är kanske inte ens en nackdel.

De borde kunna leverera det jag vill ha till denna hoj.


70 profil fram blev det såklart :)
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
I väntan på däck, och inför kommande vinterförvaring så kan man ju passa på att putsa lite.
Tycker hojen klarat sig bra med tanke på mil och att den i perioder förvarats utomhus. Den svarade också riktigt bra på polering och div. smårepor försvan, och lystern kom tillbaka.TP1.jpegTP2.jpegDet som tagit mest stryk är vissa skruvar/bultar samt mindre detaljer. T.ex. har skyddet som håller fast bromsvätskebehållaren ärjat och blivit riktigt fult. Lite slipning och färg så blev den som ny.
TP3.jpg
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
WTRX.jpg
Våren börjar så smått att smyga sig på. Däckbyte, service och lite allmän översyn pågår.Alltid mysigt att veta att den är genomgången och klar att tas ut direkt när värmen kommer.
Målet för denna sommar är att testa stötdämparna och få lite bättre koll på hur dom fungerar. Och vad som passar hojen och mig bäst.
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Hojen klar och redo för kommande turer. Bara lite värme ute som saknas.

Det blev ett par nya sintrade DP belägg för att få till ett ytterligare lite vassare grepp i bromsarna.
image000001 (1).jpg

Ordinär service med olja och div. filter såklart.
Och sedan det som förhoppningsvis kommer ge mest skillnad kommande sommar.
Klistriga ContiSportAttack 2: or både fram och bak. Med framdäcket bytt från 60 till 70 profil.
Hoppas dom fungerar lika bra som dom ser ut.
image000001.jpg
image000000 (4).jpg
image000000 (3).jpg
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Blir den mer snabbstyrd med högre däckprofil? Ser bra ut :)

Precis. Ganska logiskt egentligen då högre profil gör att däcket blir "spetsigare". Dock finns såklart en gräns då det blir instabilt. Tillverkarna brukar ha testat rejält för att komma fram till vad som passar resp. modell bäst. Men på denna, och några till jämnåriga Yamahamodeller så hade man 60 profil fram. Säkert en bra anledning till det men just för kurvegenskaperna så är expertisen enig om att det är 70 som gäller.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top