Powerbåt.

Har även toalett men den slänger jag ut sör jag vill inte sitta å skita i båten.

Några snubbar jag känner lite ytligt hade gjort en roadtrip i tyskland/polen i en sån där gammeldags WV buss med förtält.

Det enda bestående minnet av resan jag har hört återberättat är när ena snubben som hade ätit något olämpligt skulle skita i portapottin på motorvägen, snubben som körde var väl aningen ouppmärksam så han blev tvungen att tvärnita då det hade hänt en olycka lägre fram.

Han som satt på portapottin hugger tag i gardinen för att behålla balansen och river ner den samtidigt som det blir helt stopp.
Givetvis står dom brevid en något högre Mercedesbuss fylld av vad dom tror är ett handbollslag, flickor 16år, där blir dom ståendes länge.

Inte nog med det, han blir sittandes kvar på tronen när dom får krypköra förbi räddningsmanskapet/polisen.

Han skulle aldrig mer turista i en husbuss som inte hade riktig toalett, utan fönster.

Är det svenska Turbine Marine?

Nepp.

Själv funderar jag på att skaffa en sån här båt. De är grymt roliga att köra. 50 hk, 180 kg inkl motor, nästan 50 knop. Och kostar bara 100k nya:

[YOUTUBE-ID]6PpUDTZfWY0&hl=sv_SE&fs=1&[/YOUTUBE-ID]

Du förtsår ju själv att man måste ha...

YOUTUBE-film
Den får ju pisk av helikoptern jue...
Har hört att man kan få en lagom radioaktivitetskontaminerad Mi-2 för dryga 100 lax. Då kan du använda den för både fallskärmshoppning och freerides till gotland och ändå ha pengar över till soppa! :yoparty

Tacka mig med en fettur med ååtlåwen när du fått hem en.

http://bajaboatsforsale.com/

http://boats.oodle.com/baja/denver-co/?q=outlaw+29&oldq=outlaw+29&inbs=1&r=country

Ring ring: http://www.boattrader.com/listing/2001-BAJA-29-Outlaw-94163006/?ZMC=Oodle&BAC-Oodle

O andra sidan, varför envisas du med enbart en motor? Visst, den kommer surpla en del mer med två, men du tror inte den blir mer lättsåld med två motorer. Samt att utbudet är större = lättare att få ett bättre pris.
Eller köp en med två motorer och släng ut en och bygg om och kör med en.

Du har för mycket pengar :mad:

"Ikväll i Lyxfällan: Teo köper hejdlöst bensinslukande fordon han inte kan betala för och löser allting med SMS-lån på SMS-lån."

"Ja, alltså. Jag tänkte ju inte så långt. Tänkte att jag skaffar ett jobb till hösten och betalar tillbaka då."

Polaren har en Smuggler 24 som inte används så mycket som jag tycker han borde för de pengarna. Förvisso en klen 454 i men ska jag höra om den är till salu?

Det är en fin båt men den är lite för kort tyvärr.

Några snubbar jag känner lite ytligt hade gjort en roadtrip i tyskland/polen i en sån där gammeldags WV buss med förtält.

Det enda bestående minnet av resan jag har hört återberättat är när ena snubben som hade ätit något olämpligt skulle skita i portapottin på motorvägen, snubben som körde var väl aningen ouppmärksam så han blev tvungen att tvärnita då det hade hänt en olycka lägre fram.

Han som satt på portapottin hugger tag i gardinen för att behålla balansen och river ner den samtidigt som det blir helt stopp.
Givetvis står dom brevid en något högre Mercedesbuss fylld av vad dom tror är ett handbollslag, flickor 16år, där blir dom ståendes länge.

Inte nog med det, han blir sittandes kvar på tronen när dom får krypköra förbi räddningsmanskapet/polisen.

Han skulle aldrig mer turista i en husbuss som inte hade riktig toalett, utan fönster.

Fifaan! Som sagt portapottin åker ut det första som händer.

Last edited:
Jag skulle nog titta efter en med 2 puffror i, blir mycket trevligare o åka, framförallt under manöver där det e tajt o det blåser.
Tänker du soppa så e det ju inte så att det tar dubbelt upp bara för det e dubbla maskiner.

Tacka mig med en fettur med ååtlåwen när du fått hem en.

http://bajaboatsforsale.com/

http://boats.oodle.com/baja/denver-co/?q=outlaw+29&oldq=outlaw+29&inbs=1&r=country

Ring ring: http://www.boattrader.com/listing/2001-BAJA-29-Outlaw-94163006/?ZMC=Oodle&BAC-Oodle

O andra sidan, varför envisas du med enbart en motor? Visst, den kommer surpla en del mer med två, men du tror inte den blir mer lättsåld med två motorer. Samt att utbudet är större = lättare att få ett bättre pris.
Eller köp en med två motorer och släng ut en och bygg om och kör med en.

Av flera anledningar. I Sverige blir den klart mer lättsåld med enkel motor. En stor spis med tvångsmatning får upp båten i samma hastigheter om man inte ska upp i 90 knop men det är jag inte intresserad av utan enbart en bra marchfart.
Nackdelarna med två motorer är att båten blir baktung och jobbig att köra är det går tuff sjö, dessutom hamnar motorerna högre upp pga v-botten då de sitter ut på sidorna vilket a: gör att dreven hamnar högre upp så man får sitta och jobba med gasen för att inte paja växlarna och B:vingligare pga högre tyngdpunkt. Dessutom är det jobbigt att åka i sned medsjö med två motorer har jag märkt. Får ena proppen tag i vattnet när den andra är i luften/ytvattnet så börjar båten vagga från sida till sida.

Enda fördelen enligt mig med två motorer om man nu inte har ett as på 38 fot är att sannolikheten att två ska paja samtidigt är mindre än att en gör det.

BTW, tack för hjälpen men jag har sett den båten också. Den är liiite dyr.. Hade en på kroken i höstas men då var finanserna inte med mig men nu är den borta. Det ska finnas.

Jag skulle nog titta efter en med 2 puffror i, blir mycket trevligare o åka, framförallt under manöver där det e tajt o det blåser.
Tänker du soppa så e det ju inte så att det tar dubbelt upp bara för det e dubbla maskiner.

Negative. Ett drev som når djupare är klart bättre i hård sjö än två som sitter högt upp ut mot kanterna.
Det är klart att två inte drar dubbelt så mycket men de drar mer. De ska ju ha soppa bara för att gå runt och sedan driva båten också.
Men det är sant att det är enklare att lägga till med två drev fast det funkar helt ok med ett.

Last edited:
Nepp.

Själv funderar jag på att skaffa en sån här båt. De är grymt roliga att köra. 50 hk, 180 kg inkl motor, nästan 50 knop. Och kostar bara 100k nya:

Det där var riktigt intressant att kolla på! Båtar brukar vara skittrist, men inte det där. Köp några och anordna tävlingar vettja! :yoparty

Av flera anledningar...

Där ser man.

Hört av dig till försäljaren? Om den legat ute ett tag kanske han kan göra något på priset.
Vad är maxpris i dollares (känns som alla har egna knep att få billig frakt, låg moms/tull etc)?

Är inte powerbåt typ som att köra runt med en hoj på en flygraka utan att kunna wheela :va

och så är det mycket fuktigare...

Jofan man sover 4-5 pers om man vill. Har två soffor som blir en dubbelsäng samt en bred säng i fören. Har även toalett men den slänger jag ut sör jag vill inte sitta å skita i båten.

Skita över relingen? Kan bli kul :D

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP