Powerbåt.

GRYMT HABEGÄR!

[YOUTUBE-ID]Y6Wpe4CRUlM&hl=sv_SE&fs=1&[/YOUTUBE-ID]

Sjukt kul. Lite mer som vattenskoter. Jag behöver dock en riktig båt. Vi har ett ställe ute i ytterskären som jag aldrig besöker längre för att jag inte har någon båt. Dessutom vore det grymt att kunna damma ner till Gotland när man känner för det. Att vara på sjön är fanimej bland det bästa som finns.

Bygg en själv Teo kostar bara 250 000 allt som allt

Nu är du lite optimistisk tror jag. Bara motor och drev går på en 150 lök om man inte köper nytt, sen ska man ha mätare, el, styrning, inredning samt ett skrov att gjuta på, inkl överdel och då kommer finishen inte bli i närheten så bra som en fabriksbyggd.

Last edited:
Hittade nått du kan ha istället för ett vanligt drev

Bifogat

• wDBDdrive.jpg
    wDBDdrive.jpg
    22.3 KB · Visningar: 78
Hittade nått du kan ha istället för ett vanligt drev

Lite knepigt att lägga till med...

Alltså det är ingen racebåt utan en vanlig dc fast den inte har en stor plexiruta. Den är rätt tjock i skrovet.

Jag har kommit fram till att Baja 29:an med enkelsnurra är den perfekta båten för mig. Inte för stor men tillräckligt för att jag ska kunna pipa ner till Gotland. .

Sist jag gjorde en sån tripp med kompressorknuffad vinkelåtta i en sån båt kosta det 10 lock enkel i soppa.
Det var det värt :tummenupp

Annars funderar jag på vad man kan göra med en 37 liters dieseltolva :va

Sist jag gjorde en sån tripp med kompressorknuffad vinkelåtta i en sån båt kosta det 10 lock enkel i soppa.
Det var det värt :tummenupp

Annars funderar jag på vad man kan göra med en 37 liters dieseltolva :va

Ja, det blir dyra turer till landet. Han Teo måste extraknäcka som gigolo eller nåt :gnissla

Ja, det blir dyra turer till landet. Han Teo måste extraknäcka som gigolo eller nåt :gnissla

Äh, Om jag hade köpt en flipper eller något annat familjeskit för ett par hundringar så hade den dragit lika mycket men ingen hade brytt sig. Hade bajan bara haft en vindruta hade ingen gnällt på att det är dyrt.
Nu råkar båten vara tuff och då är det ett dåligt köp. Jag vill inte ha en telefonkiosk i ett ruttet finskt skrov för 800.000, jag vill ha en Baja 29.

Äh, Om jag hade köpt en flipper eller något annat familjeskit för ett par hundringar så hade den dragit lika mycket men ingen hade brytt sig. Hade bajan bara haft en vindruta hade ingen gnällt på att det är dyrt.
Nu råkar båten vara tuff och då är det ett dåligt köp. Jag vill inte ha en telefonkiosk i ett ruttet finskt skrov för 800.000, jag vill ha en Baja 29.

Good for You! :tummenupp Go for it!

Själv vill jag ha ett vikt/effekt på 2/1 i ett v-bottnat skrov

Mailbomba alla större båthandlare runt kusterna och de stora sjöarna, de i sin tur har kontaktnät.

Hojta till när du tjöpt den så hakar jag på. Zapcaten kan vi lägga på släp och brassa lite med bland skären i ytterskärgården sen.

Är det en sån där platt jäkel med headers som sticker upp?

Jag har kommit fram till att Baja 29:an med enkelsnurra är den perfekta båten för mig. Inte för stor men tillräckligt för att jag ska kunna pipa ner till Gotland. Dessutom är den lite tjockare än Pantera 28:an vilket gör att man bor lite bättre i den.

Japp

[YOUTUBE-ID]P8xMLvkkxWc[/YOUTUBE-ID]

eller

[YOUTUBE-ID]q2PBYXqeweM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...