Steg ett är kopplingsschema och multimeter, med kopplingsschema så kan man ju hyfsat enkelt kolla upp hur det hela är kopplat.
Solenioden (startreläet) brukar ofta vara kopplade direkt till startknappen men det förekommer varianter där man har ett "säkerhetsrelä" som ska dra för att solenoiden ska kunna dra och tex KLR650 har en sån lösning där neutralkontakten, stödkontakten, mm är kopplade.
Det verkar finnas kopplingsschema i denna manual på sidan 576 ser man att solenoiden går till nåt som kallas relay center där det verkar vara ett startrelä vad som sen styr detta relä får man söka vidare i schemat men man kan ju misstänka att det är liknade saker som på KLR:en, orkar inte just nu följa vidare i schemat utan måste nog skriva ut sidorna för att få överblick. Som sagt enklast är att skiva ut schemat och plocka fram multimetern och börja mäta sig fram för nånstans har du kortslutning då säkringen går.
www.dropbox.com