Organdonatorer

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ja man blir ju lite illa till mods när man läser "olyckstråden" så jag började så smått fundera på hur många här som har fyllt i donatorkort?? tråkigt seriös tråd kanske! men intressant.

Givetvis är jag donator själv.

Jag är uppsatt i registret, har kort i plånboken och har informerat närstående.
Jag vill ju har organ om jag skulle behöva, självklart ger jag med mig i så fall om jag nu inte längre har någon nytta av dem.

Japp jag är också med i donationsregistret. För er som ännu inte är det kan ni hämta papper på t.ex. apoteket och fylla i och skicka in. Det är valfritt vad du vill donera och du kan även stödja forskning i livet efter detta. :tummenupp

varit med så länge jag minns, tyvärr får jag dock inte ge vissa organ längre pga egen olycka som resulterade i massiva blödningar. Får man blod i stora mängder är det visst så att vissa organ inte längre är "dugliga" för donation om jag går bort. Varför? Har inte en aning.

Skrev in mig nu. Har aldrig ens tänkt på detta förut, men nu är man iaf anmäld.
Som Minitoker sa:
Jag vill ju har organ om jag skulle behöva, självklart ger jag med mig i så fall om jag nu inte längre har någon nytta av dem.

Bra initiativ, jag skrev precis in mig.

Nu gäller det ju att börja köra hårdare så man får igen lite också...

Anmälde mej nu, varit me där sen tidigare men kan ju vara bra att uppdatera! tror de va 17-18 år sen ja fyllde i ett kort om donering!

Används organen enbart till donation till behövande eller kan de användas i forskningssyfte också?

skrev in mig igår, en sån där grej som man funderat på en längre tid men som inte blivit av.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti