Organdonatorer

Jag är uppsatt i registret, har kort i plånboken och har informerat närstående.
Jag vill ju har organ om jag skulle behöva, självklart ger jag med mig i så fall om jag nu inte längre har någon nytta av dem.

Kort i plonkan? När jag ringde och frågade efter klistermärken och andra sätt att visa att jag är organdonator, vid olycka, fanns det inga. Var fick du tag på det?

Funderar seriöst på att göra de ja också...

Man har ju ändå ingen nytta av organen när man blir kremerad, och somsagt vill man ha få man ge ;)

Ah tack för påminnelsen. Hade tänkt göra det men glömt bort, de anhöriga är dock informerade.

Jag donerar ständigt mitt organ till behövande, bara de håller sig inom rätt åldersspann, är av kvinnligt kön och inte ser allt för illa ut.

Nåt donationskort har jag dock inte, ska nog se till att skaffa.

Självklart, sen dagen jag fyllde 18! Ungefär lika självklart som att sluta bidra med pengar till olika religiösa samfund man ej vill stödja ;)

Hamnar man över huvud taget i den sitsen att det kommer på tapeten att någon eller några andra ska få ens organ så behöver man dem knappast själv längre, så varför skulle man då inte ge bort dem till bättre behövande??:va

skrev in mig i våras/somras. känns rätt självklart men jag valde dock att inte godkänna organdonation för forskning samt att jag inte ville transplantera bort min hjärna och ögon

Egentligen borde det vara tvärt om, att man var tvungen att fylla i ett kort där man säger att man INTE vill donera sina organ.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti