Och folk undrar varför premierna är höga..

Tror det var på Motorjournalen de kollade upp Rettor..cirka hälften hade anmält skada, alltifrån till vurpor till stöldförsök.

Börjar förstå premierna även om jag inte gillar det.

äh vafaan jag tycker han ska satsa på en gixxer tusen.. han värkar juh ha phett me käsch.. *s*

EDIT: dessutom kan han ju även köra kross.. :fakta :tummenupp :eek:
/z

Last edited:
Sätt dom värsta hojarna i en egen oberoende försäkringsklass! Man MÅSTE inte ha det värsta och skulle det va så att man MÅSTE så får man helt enkelt betala för det. Sen kan dom skenförsäkra bäst dom vill!

Silwer skrev:
det där vet jag många som funderar på, det gäler ju att vara häftig för polarna vetu.

Jo men polarna e några mongo på hojar oxå.. när jag hade 125a så va de för alla andra en moppe. dvs de va inget o ha.. men att den drog mer eller mindre alla standard bilar påå till 70-100 de hmm nja..
o nu när man har 600 så e den ju strypt de som dem inte fattar e att jag rastar dem lätt
O de ballaste e när de står o försöker kunna något de kollade på en yamaha i helgen den va skit bra o snabb
men de vet inte va d en hete:-P

Det är ju tyvärr inte bara nybörjarna som trillar i backen med sina plastraketer.. Även folk som har körkort gör samma sak.
Men han kanske ändå inte skall ta i så han skiter på sig o skaffe en 1000cc med detsamma.. Man kan köra fort med en 600 också.

Crossbakgrund är inte fy skam. När det gäller själva körningen alltså. Fast en av mina grabbar började med att, precis som han var van vid på crossbanan, ge järnet efter 1a gathörnet. Kanske inte så lyckat i trafiken.
/u

?-NYBÖRJARE-?

Fattar inte riktigt hur dom tänker. Har själv en god vän som ska köra upp den 24:e....

Han har redan bestämt sig för vilken hoj han ska ha, zx9-r. Han har aldrig kört en, eller någon annan "sporthoj" för den delen.

Jag tror att han har provsuttit ett par zx9:or. Han har varit på väg att köpa en flera gånger. Har lyckats förklara för honom att har mc +utrustning utan körkort inte är en bra kombination.

Vad ska man göra?

troligen kommer han vurpa, bara hoppas han inte dör eller skadar sig allvarligt, känner folk som gjort likadant och sen tagit det lungt nån vecka sen järnet överallt vilket har slutat med olycka och försäljning av hoj, för då var det inge kul längre.

Är ni förvånade över att det finns dom som köper en sån som första? Nästan alla som tar körkort köper 1000cc sporthoj, allra minst en 750. Så är det med dom jag känner iallafall.

jag har precis inkasserat i en r6 haft kökort i drygt en vecka... tycker inte effekten e allt för svår hanterlig... De säger på zatzy forumet att 1000cc går som en jävla racket r6 går ju bättre än r1 0-100 och ungefär lika o-200 r1 har bättre tppfart och bättre vrid men den går fan inte sååå jävla mycket bättre som alla säger.. så köra fort med r6 går också.. Men om man aldrig åkt hoj förut ska det nog va klenare..

Last edited:
nja, inet för att det har med denna tråden att göra, anledningen att en R6 sätter en bättre 0-100 är ju att effekten är lägre på lägre varv än R1 inte att cykeln i sig är snabbare, men givetvis är skilnaderna ganska små i sånna intervall.
Man kan nog köra ihjäl sig på småhojar med, men mer effekt ökar riskerna och då kan det bli farligt höga risker för helt ovana. Även jag skulle utsätta mig för mycket större risker med en stor hoj än vad jag nu gör med min gammla xr

Tja, för mycket ego/överskattning av den egna förmågan och för lite förnuft/självbevarelsedrift är ingen bra kombination på en (super-)sporthoj :crash

/F.

Det enda stället en 1000cc av värsting modell är snabbare än 600 cc är rakt fram. Ligger man hela tiden på 10' rpm så är R6 mfl mer hysteriska och mer svårkörda än en 1000 cc, som drar fint i hela registert. Jag har dom senaste 6 åren kört värsting 1000cc men bytte till 600cc, och den är f*n så roligare att köra ( förrutom på raksträckor )

Mvh//ZF

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back