Någon som vet hur det gick för han som voltade i Brno?

Kör dessa snubbar med suspensoar? Med tanke på att bakpartiet ser ut att
agera katapult, så borde det vid sådana här tillfällen kunna hända en hel del
tråkigheter med familjelyckan?

Troy Bayliss fick sig en riktigt stjärnsmäll i skrevet på Donington (i samma
krasch som senare tvingade honom amputera fingret)? Hade han månne
suspensoar eller ingår inte det i std skyddsutrustning på den nivån?

Sekiguchi har inte haft mycke flyt med sin körning i GP. 2005 krascha han på försäsongstesterna på Jerez och kunde inte köra på flera race. Sen året efter krascha han på samma bana igen på försäsongstesterna. Var kanske i samma kurva tom? Så den säsongen blev rätt så avbruten den med.

Vem var det som körde in i ett rådjur i 125 för några år sen? Det var väll också på Brno? Han flög också i en framlängesvolt och om jag minns rätt så dröjde det typ 1,5 år eller nått liknande innan han hade fått upp sin fart igen.

"Bättre beg. racehoj säljes, repor finnes."

Hoppas det går bra för killen i alla fall. Ibland undrar man ju hur folk är funtade som håller stumt genom ett dammoln man inte ens kan se igenom. Det är väl å andar sidan vad som krävs för att köra på den där nivån, att ge allt i alla lägen.

Last edited:
"Bättre beg. racehoj säljes, repor finnes."

Hoppas det går bra för killen i alla fall. Ibland undrar man ju hur folk är funtade som håller stumt genom ett dammoln man inte ens kan se igenom. Det är väl å andar sidan vad som krävs för att köra på den där nivån, att ge allt i alla lägen.
Hade han slagit av eller bromsat in i dammolnet så kunde han ha blivit torpederad bakifrån av bakomliggande.

No guts no glory.

Jag fattade inte vad det där var att undra om, han gled ju så snyggt å fint så. Sen kom ju nästa krasch :näsblod Enda trösten är ju att det var en hoj utan förare han körde på, och inte föraren själv.
Fast som sagt, frågan är om han var modig eller dum som fullstummade igenom molnet :va

J-vlar vilken flygtur!:näsblod Skönt att läsa att han är på bättringsvägen i alla fall.

Han har inte haft mycket flyt sen han började köra VM som sagt, långa och många skador. Lite synd för nog kan han köra hoj.

Han har inte haft mycket flyt sen han började köra VM som sagt, långa och många skador. Lite synd för nog kan han köra hoj.
Han vann väl alla race i EM 2003 om jag inte minns fel, här är några bilder jag tog på Anderstorp. Trevlig som sjutton var han också, han är värd "Stonerflyt" nästa år!

Bifogat

• PICT0901.JPG
    PICT0901.JPG
    130.1 KB · Visningar: 81
  • PICT0902.JPG
    PICT0902.JPG
    112.1 KB · Visningar: 83
  • PICT0900.JPG
    PICT0900.JPG
    116 KB · Visningar: 95
  • PICT0904.JPG
    PICT0904.JPG
    131 KB · Visningar: 91
Han vann väl alla race i EM 2003 om jag inte minns fel, här är några bilder jag tog på Anderstorp. Trevlig som sjutton var han också, han är värd "Stonerflyt" nästa år!

Han hade en rätt ovanlig taktik med då han körde EM att han inte körde fredagsträningarna utan åkte/gick runt banan och förde anteckningar om hur dom andra körde. Sen körde han bara några varv på kvalen så att han hade pole. Sen satt han och väntade och kollade om någon annan var snabbare. Annars brydde han sig inte sig om att köra ut.

Aah.. Så det är han jag har stulit färgdesignen av.

Taro förväntas få lämna sjukhuset innom 2 veckor. Trots att han nu bara kan köra runt i en rullstol så planerar han att han ska vara tillbaka på hojen tills racet på Motegi den 23 sept. Låter rätt optimistiskt tycker jag..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT