När kan man anmäla sig till racet på Knudan den 20e?

Ja! Jag lär köra på lite gamla sulor. Någon som vill teama ner från Stockholm? Vill inte ta kostnaden själv. Sen vill jag inte sitta o dra ett släp 60 mil enkel... ack.

Just ja, ställe att sova på? Finnns det vandrarhem i närheten? Typ GSXR1100RR's hem :hihi
 
Last edited:
Mr K skrev:
2129770 mailbomba gamlot
Mailbomba Eva Gödke, det är hon som håller i detta, jag har ingen info ännu.

Swedie skrev:
2129783 Ja! Jag lär köra på lite gamla sulor. Någon som vill teama ner från Stockholm? Vill inte ta kostnaden själv. Sen vill jag inte sitta o dra ett släp 60 mil enkel... ack.

Just ja, ställe att sova på? Finnns det vandrarhem i närheten? Typ GSXR1100RR's hem :hihi
Jag har kidsen denna helg så vandrarhemmet är stängt :pannkyss
 
Swedie skrev:
2129783 Ja! Jag lär köra på lite gamla sulor. Någon som vill teama ner från Stockholm? Vill inte ta kostnaden själv. Sen vill jag inte sitta o dra ett släp 60 mil enkel... ack.

Just ja, ställe att sova på? Finnns det vandrarhem i närheten? Typ GSXR1100RR's hem :hihi
BikerBitch kanske vill åka med?
Och så finns det jättefina stugor vid banan. Spana in här www.ringknutstorp.com
 
Swedie skrev:
Just ja, ställe att sova på? Finnns det vandrarhem i närheten? Typ GSXR1100RR's hem :hihi
http://www.tresteg.com/

Axelvold 3220, SVALÖV
Telefon: 0418-44 20 31
Telefax: 0418-44 20 32
http://www.tresteg.com
info@tresteg.com

de har badtunna
HPIM4313.JPG
 
Don Quixote skrev:
2129729 Som titeln säger - när o hur?

Jag undrar också... Inte för att vara negativ, men borde man åtminståne inte utlysa tävlingen om de har för avsikt att arrangera?

Hoppas det kommer upp något i veckan. /E
 
Inbjudan till Klubbmästerskap på Ring Knutstorp 20 maj 2006.

Det är viktigt att du anmäler dig till klubbmästerskapet SENAST DEN 15 maj för att vi skall få en chans att förbereda tidtagningen som sker med transponder.

Anmälan att man kommit och betalning, i vita tornet. Pris: 500:-. Jag öppnar i Vita Tornet
kl. 07.30.

Skicka ett mail till godke@algonet.se med följande uppgifter:

Ev. startnummer på din cykel. Har du inget får du st.nr och siffror när du kommer.
Namn
MC-märke
Kubik
Typ av licens.

Vi kör i tre klasser:
Amatör
Klass 1: A eller B licens, varvtid över 1.10, (oavsett cc)
Klass 2: A eller B licens, varvid under 1.10, ( oavsett cc)

Så, det är upp till dig, att placera dig i rätt klass. Vi provar och ser om det fungerar.

TIDSSCHEMA:

Fri träning:
Kl. 09.00 – 09.20 Amatör
Kl. 09.25 – 09.45 Klass 1
Kl. 09.50 – 10.10 Klass 2

Tidssträning:
Kl. 10.15 – 10.30 Amatör
Kl. 10.35 – 10.50 Klass 1
Kl. 10.55 – 11.10 Klass 2

Tävling:
Från kl. 11.25 i följande ordning:
Amatör 8 varv
Klass 1 10 varv
Klass 2 10 varv


Välkomna. Kom i god tid!

Eva Gödke

Upplysningar: 0418-503 98 alt. 0733-99 86 66.
 
Anmäld :)
Martin, var hittade du den inbjudan? Hittade inte den på HMS sajt...

Åsa - f d HMS Klubbsekreterare
 
[/QUOTE]
Amatör
Klass 1: A eller B licens, varvtid över 1.10, (oavsett cc)
Klass 2: A eller B licens, varvid under 1.10, ( oavsett cc)

Så, det är upp till dig, att placera dig i rätt klass. Vi provar och ser om det fungerar..[/QUOTE]

lustig klassindelning :confused:
 
nr12 skrev:
Amatör
Klass 1: A eller B licens, varvtid över 1.10, (oavsett cc)
Klass 2: A eller B licens, varvid under 1.10, ( oavsett cc)

Så, det är upp till dig, att placera dig i rätt klass. Vi provar och ser om det fungerar..[/QUOTE]

lustig klassindelning :confused:[/QUOTE]
Jag föreslog det en gång för Eva som indelning för träningarna, så att hastigheten skulle bli så lika som möjligt inom träningsgrupperna. Sen har hon tagit det ett steg längre och föreslår det som tävlingsindelning. Kanske inte helt optimalt, men nog värt ett försök.

En variant av detta skulle kunna vara att man till tävlingsheatet kör A- resp B-"final" med hälften i varje och att träningstiderna bestämmer vilket heat man kör, dvs har du anmält dig i den långsamma gruppen men kör snabbt på kvalet så hamnar du i A-final och vice versa.
 
/QUOTE] variant av detta skulle kunna vara att man till tävlingsheatet kör A- resp B-"final" med hälften i varje och att träningstiderna bestämmer vilket heat man kör, dvs har du anmält dig i den långsamma gruppen men kör snabbt på kvalet så hamnar du i A-final och vice versa.[/QUOTE]

ja det låter bättre
men mera optimalt är att 2-takt kör sitt race och 4-taktarna sitt så slipper vi från eventuella start problem
då 2-taktarn kanske har bättre tidstränings tid och står således framför en start snabb 4-taktare då kan det finnas risk för lite trubbel i starten.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top