När kan man anmäla sig till racet på Knudan den 20e?

eh... okej... va kul o köra på min 250sp med superbikes och superstock osv.... nä tror nog jag skiter på det... :5sure
 
Också lite fundersam på klass-indelningen, även om de flesta amatörerna kanske inte kör så fort, kör väl de flesta andra runt 1.10 och därunder?
 
Håller med när vi talar om race utan sep resultatlistor.
Å andra sidan gissar jag att Du kommer ned runt 1.05, det gör inte alla, även om det suger att bli omkörd på rakan eller i utgången i högern efter.

Undrar varför det ursprungliga upplägget, först till kvarn ö/u 500cc, reviderades??? Har en kvalificerad gissning......... :huvet

Y

BrInK skrev:
2156181 eh... okej... va kul o köra på min 250sp med superbikes och superstock osv.... nä tror nog jag skiter på det... :5sure
 
Yellow skrev:
2156416 Håller med när vi talar om race utan sep resultatlistor.
Å andra sidan gissar jag att Du kommer ned runt 1.05, det gör inte alla, även om det suger att bli omkörd på rakan eller i utgången i högern efter.

Undrar varför det ursprungliga upplägget, först till kvarn ö/u 500cc, reviderades??? Har en kvalificerad gissning......... :huvet

Y

nä blir juh inte så kul rejs om man ska bli om körd av nån med 100hk mer som sticker om på rakan och drar iväg 100meter... varje varv! och har jag 3 st superdiesel hojar bakom mej när jag går ut på rakan på sista varvet kan jag juh räkna med att alla 3 hinner om innan jag kommit över linjen.
nej på med gat kåporna o reg skylten på aprilian och engångs amatör licens... haha fegt va! :hihi
 
Wenhov skrev:
(klipp...)Jag föreslog det en gång för Eva...(/klipp...)
Martin, skulle du kunna prata/mejla din kompis Eva och fråga om det går att ändra klassindelning. Tråkigt om inga 2taktare kommer :(
 
BrInK skrev:
2156181 eh... okej... va kul o köra på min 250sp med superbikes och superstock osv.... nä tror nog jag skiter på det... :5sure

Här är en till som struntar i det.. inte det minsta kul att vare sig starta eller tävla ihop med fyrtaktare..

/Jörgen #31
 
Nå hur blir det med ALLT egentligen? För jag och tjejen har bokat hotell där nere nu och vi vill inte resa i onödan! Ser fram mot ett ROLIGT race!

Speak up!
 
Swedie skrev:
2162395 Nå hur blir det med ALLT egentligen? För jag och tjejen har bokat hotell där nere nu och vi vill inte resa i onödan! Ser fram mot ett ROLIGT race!

Speak up!
jag kommer men tycker oxå klassindelningen suger för alla tvitaktare
 
Mr K skrev:
2163663 jag kommer men tycker oxå klassindelningen suger för alla tvitaktare
Jag pratade med Eva Gödke igår, och hon var öppen för förslag om vi kunde komma med ett konkret förslag som vi tycker funkar bättre. Så nu är det upp till oss. Vad skulle funka bäst?
Förslag? Tänk på vad som skall passas in; tre grupperingar, varav amatörer är en.
 
Åsa skrev:
2163733 Jag pratade med Eva Gödke igår, och hon var öppen för förslag om vi kunde komma med ett konkret förslag som vi tycker funkar bättre. Så nu är det upp till oss. Vad skulle funka bäst?
Förslag? Tänk på vad som skall passas in; tre grupperingar, varav amatörer är en.
Och allt skall vara klart på en förmiddag...

Svårt att få till nåt bra med de premisserna. Wenhovs förslag med A- och B-final är bra, men löser inte problemet med två/fyrtakt samtidigt. Kan man ta bort fria träningen och bara ha tidskval innan tävlingarna så ryms tävling för en klass till. En tvåtaktsklass, två fyrtaktsklasser med A- och B-final och en Amatörklass.
 
Bingo skrev:
2163789 Och allt skall vara klart på en förmiddag...

Svårt att få till nåt bra med de premisserna. Wenhovs förslag med A- och B-final är bra, men löser inte problemet med två/fyrtakt samtidigt. Kan man ta bort fria träningen och bara ha tidskval innan tävlingarna så ryms tävling för en klass till. En tvåtaktsklass, två fyrtaktsklasser med A- och B-final och en Amatörklass.
500 kr för 2 pass? nej tack... 3 pass, mja det är "OK".
 
Åsa skrev:
2163733 Jag pratade med Eva Gödke igår, och hon var öppen för förslag om vi kunde komma med ett konkret förslag som vi tycker funkar bättre. Så nu är det upp till oss. Vad skulle funka bäst?
Förslag? Tänk på vad som skall passas in; tre grupperingar, varav amatörer är en.

Jag tycker personligen att detta förslaget som Eva kom med, är värt ett försök, då vi har lyckats att varva någon förare TVÅ gånger på TIO VARV!!!
på ett klubbmästerskap de har haft innan.. det är inte alls kul..

men jag förstår samtidigt tvåtaktarnas problem... :rolleyes:
 
Bennybåge skrev:
2163845 Jag tycker personligen att detta förslaget som Eva kom med, är värt ett försök, då vi har lyckats att varva någon förare TVÅ gånger på TIO VARV!!!
på ett klubbmästerskap de har haft innan.. det är inte alls kul..

men jag förstår samtidigt tvåtaktarnas problem... :rolleyes:
Du kör ju för fort :fatta!

Okej, skojade bara. Men tror inte det blir några problem med tvitaktarna, då dessa (vi) verkar bojkotta tävlingen. :(
Lite synd, men verkar svårt att få ngt som funkar för både snabba/mindre snabba förare, fyrtakt/tvåtakt...
Men jag tycker dock att det är positivt att det blir en tävling än ingen alls.
Fler förslag?
 
Åsa skrev:
2163872 Men tror inte det blir några problem med tvitaktarna, då dessa (vi) verkar bojkotta tävlingen. :(
Lite synd, men verkar svårt att få ngt som funkar för både snabba/mindre snabba förare, fyrtakt/tvåtakt...
Men jag tycker dock att det är positivt att det blir en tävling än ingen alls.
Fler förslag?

Man kan ha två starter i samma race det används utomlands jag själv kört race på Daytona och North West och där fungerade det. På så vis kan man ni lättare köra snabba tvåtakt och fyrtakt ihop. Låt tvåtakt starta först för de snabba fyrtaktarna har mycket lättare att köra om pga högre effekt.

Det borde inte var för sent att ändra nu, eller?
 
Nordgren skrev:
2163890 Man kan ha två starter i samma race det används utomlands jag själv kört race på Daytona och North West och där fungerade det. På så vis kan man ni lättare köra snabba tvåtakt och fyrtakt ihop. Låt tvåtakt starta först för de snabba fyrtaktarna har mycket lättare att köra om pga högre effekt.

Det borde inte var för sent att ändra nu, eller?
Bra förslag Henrik :tummenupp Nej, vad jag förstod på Eva avvaktade hon bara ett genomförbart och konstruktivt förslag.
Hur lång tids fördröjning kör dom med på Daytona och North West?
 
Åsa skrev:
2163921 Bra förslag Henrik :tummenupp Nej, vad jag förstod på Eva avvaktade hon bara ett genomförbart och konstruktivt förslag.
Hur lång tids fördröjning kör dom med på Daytona och North West?

På Daytona kändes det som en evighet (om man nu får använda detta söndertjatade ord) men det var nog 10sek och på Nort West tror jag det var 30sek med där är ju varvet ungefär 5minuter. Det är väl bara att låta startern släppa nästa start när han har sett att de första kom igen första kurvan.
 
Nordgren skrev:
2163932 På Daytona kändes det som en evighet (om man nu får använda detta söndertjatade ord) men det var nog 10sek och på Nort West tror jag det var 30sek med där är ju varvet ungefär 5minuter. Det är väl bara att låta startern släppa nästa start när han har sett att de första kom igen första kurvan.
Så, ponera att Eva går med på detta förslag, skulle då:

a) tvåtaktare anmäla sig och köra?
b) övriga, dvs fyrtaktare, tycka att det var okej att köra så?
 
Åsa skrev:
2163947 Så, ponera att Eva går med på detta förslag, skulle då:

a) tvåtaktare anmäla sig och köra?
b) övriga, dvs fyrtaktare, tycka att det var okej att köra så?

Ja har anmält mig iaf. :)

Det är la bara att gasa :yoparty
 
Skåningar, hur tar man sig snabbast och smidigast från Malmö om man inte har tillgång till bil?
Har en tjejpolare som vill komma upp och titta.
 
Alicia skrev:
2164141 Skåningar, hur tar man sig snabbast och smidigast från Malmö om man inte har tillgång till bil?
Har en tjejpolare som vill komma upp och titta.
Hurdax ska hon vara där uppe?

Pågatåg 1516
Malmö C 09:21 -> Teckomatorps station 10:00
Buss 242
Teckomatorps station 10:04 -> Svalöv Torggatan 10:14
Buss 244
Svalöv Torggatan 10:15 -> Kågeröd Tre Stjärnor 10:26 (Turen körs med taxi som måste förbeställas på tel: 020-88 80 08 minst en timme i förväg.)

Gå in på http://skanetrafiken.se/ och skriv från Malmö C till Kågeröd och glöm inte att fylla i rätt datum och tid.

Hon kan ju skippa sista biten som måste beställas så kan ni ju hämta henne i Svalöv.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top