myadventure.se, nu med el enduro

• Thread starter Thread starter b3tr3
  • Start date Start date

b3tr3

Guest
Är det någon som har någon info om dem? Eller just det märket på hoj?
Roliga att köra? Svårt att få känsla i en elhoj?

Vad jag hört om Qantyan så ska den vara väldigt fin men det du tappar med en elhoj är såklart alla gyrokrafter från motorn. Detta skall man tydligen känna i luften när man hoppar lite längre (mindre stabilitet i sida). Tror de ligger strax under 80kg så de är lite lättare, helt klart.

Dygd bröderna har ett par Quantya och Andreas körde tydligen lika fort med den som sin 250cc på deras egen lilla crossbana. När det går fortare hänger den nog inte med men...

En polare körde enduro med My Adventure och var VÄLDIGT nöjd. Fast då körde de Aprilia RXV 450 om jag inte minns fel...

Hej,
Råkar känna Eddie på Myadventure. Han har som nämnts ovan kört tidigare med bensindrivna hojar i flera år på Borås Motorstadium och på Glimmingen i Uddevalla. Nu är konceptet förändrat - elhojar, annan plats etc - men det finns _massor_ av goda referenser från folk som åkt 2005-2008. Maila och fråga om du känner dig osäker.
Det är ett seriöst upplägg, med möjlighet att variera svårighetsgrad utifrån deltagarens skicklighet. Eddie är själv gammal tävlingsåkare i motocross (500 cc).

Anders känner jag inte så väl, har bara träffat honom ett par gånger, men han har vad jag har förstått ett väldigt gott renommé i endurokretsar. Tävlingsåkare och utbildare. Han körde t ex Enduro School på High Chaparall för någon vecka sedan med ett 60-deltagare.

Elhojarna har jag inte provat. Men eftersom både Eddie och Anders tycker att de håller måttet som "skogshoj" så utgår jag från att de vet vad de talar om! :-)

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back