Jaha. Ha ihjäl en katt är mycket värre än att spöa upp någon. Då vet vi det.
näe men att döda kan ju aldrig vara värre än att få lite stryk? skulle vara väldigt konstigt eller ?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jaha. Ha ihjäl en katt är mycket värre än att spöa upp någon. Då vet vi det.
skulle du låta en 5åring leka i diket brevid en 70-90 väg?
om inte..varför??
väntar med spänning på ditt svar.
näe men att döda kan ju aldrig vara värre än att få lite stryk? skulle vara väldigt konstigt eller ?![]()
Va gjorde hojen på galoppbanan![]()
Nej, det är inte konstigt. Det vore däremot konstigt om man värderade ett djurliv lika högt som ett människoliv.
Jag förespråkar inte kattdödande, tvärt om. Jag har kört över en katt och det var mycket otrevlig.
Jag knackade på hos alla i närheten och gjorde vad jag kunde.
Att värdera ett djurliv lika högt som ett människoliv tycker jag också skulle vara konstigt. Dock så verkar väldigt många här inne inte ens värdera ett djurliv i överhuvudtaget, och det tycker jag är ännu konstigare, du verkar inte vara en av dessa så inget agg mot dig från min sida.
KONSTATERANDE: Många, och då menar jag väldigt många, här på sporthoj förstår sig inte över huvudtaget på ironi, vilket är otroligt fel eftersom ironi är den ädlaste av humorformer som finns...
ÅTGÄRD: klicka på http://lmgtfy.com/?q=ironi
Den här diskussionen började med hur otroligt korkat det är av en journalist att vinkla en artikel om hur en katt blir påkörd av en mc-förare och det sätts in flertalet polisenheter för att leta reda på förödarna. Sedan går det hela över till att folk anser en katts liv vara värt mer än en människas, att folk som rider på vägen inte får vara där, även om de var där först, vi konstaterar att det finns idioter såväl bland hästägare som bland andra traffikanter och nu har vi alltså konstaterat att om man tycker det är bättre att köra på en katt än att riskera att förlora livhanken så kan man lika gärna slänga ut femåringar på 90vägar...![]()
Det jobbiga med ironi o satir på nätet är folk som missförstår (både för att ha missat ironin o för att de vill missförstå)
Det är mycket kroppsspråk o röstlägen o så som går förlorat tyvärr. O än finns det inget standardiserat sätt att visa att nått är ironiskt menat även om endel smilys bättrar på. Som tex ": P" eller "; )"
Detta kallas ändamålsglidning. Det är nått vi svenskar är världsbäst på. Tom bättre på det än på sammarbete (även kallat kartellbildning)![]()
Funderar på att testa grillad katt. är det gott så kan jag oxå säga att jag tycker om katter![]()
Kanon om dina katter mår bra! Men hur vet du det? Är du nå´n catwhisperer?
Så länge du inte är ute med dina katter i koppel kan du nog inte räkna med att de är lyckliga. En katt som man kan få till att ligga är inte lycklig. Den är sjuk.
Vadå "döda tråden"? Vem är du att avgöra det? Så länge debatten är het och det inte sker överdrivna personangrepp så är det bara roligt.
Funderar på att testa grillad katt. är det gott så kan jag oxå säga att jag tycker om katter![]()
Bjud in wrx så kan in titta på hans rolex och mysa framför brasan och berätta sällsamma historier för varandra.![]()
Som sagt du skrev
och
Men så står det inte i lagen.
Om du läst nå på t.ex. ett forum, Aftonhoran eller en hemsida så finns inga garantier alls om att det är sant.
Att du hänvisar till vad du varit med om är helt ok, men då är det upp till var och en om dom vill tro dej. Med tanke på hur många forumtroll och mytomaner det finns här på forumet så är trovärdigheten ganska låg när det gäller "jag har pratat med nån som vet", "jag har hört", "en kompis till mej gjorde".
bättre att köra över skiten än att tvärnita och lägga hojjen och glida under en bil som i sin tur kör i diket så.... alltså.. helre 1 katt än:
1 mc förare med passagerare + en stor familj med mini buss.. ev, massa andra människor... och några till...
Ja hur ni norröver har för syn på djur vet vi ju redan med tjuvskytte mm![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |