Motorcyklister dödat katt...

Status
Ej öppen för fler svar.
Fast det där frågeställningen är ju ganska löjlig. Det bör ju gälla alla sällskapsdjur, ingen miljö vi kan erbjuda dem är naturlig eftersom dom inte ens är naturliga längre. Sällskapsdjur är framavlade för människors efterfrågan, ingenting annat.

Iof sant...
Men då bör man också se det som ägare och vara mer ansvarsfull!

Fast det där frågeställningen är ju ganska löjlig. Det bör ju gälla alla sällskapsdjur, ingen miljö vi kan erbjuda dem är naturlig eftersom dom inte ens är naturliga längre. Sällskapsdjur är framavlade för människors efterfrågan, ingenting annat.

Är den, varför då?

Precis. Är det att vara djurvän i ngn högre grad?

(Om man jämnställer kattliv med människoliv undrar jag om man skall uttala sig om empatiska störningar :glömdet)

Jag har INTE jämställt djurliv med människoliv, jag säger bara att man kan älska ett djur lika mycket.
Man kan också avliva det av kärlek då man vet att djuret lider, vilket jag även tycker att man borde få göra med människor!

Iof sant...
Men då bör man också se det som ägare och vara mer ansvarsfull!
men det e ju det vi säger/skriver:va

Jag har INTE jämställt djurliv med människoliv, jag säger bara att man kan älska ett djur lika mycket.
Man kan också avliva det av kärlek då man vet att djuret lider, vilket jag även tycker att man borde få göra med människor!

hypotetiskt då....borde jag få avliva dig då jag tycker att du verkar lida av något???
Nej....

Last edited:

Jag tror iofs inte man kan älska sin katt lika mycket som sitt barn... men om du menar att jag älskar katten mer än pedofiler som våldtar? = JA

Förstår inte det där med att avliva pga djuret lider osv?
Var det för att jämnställa igen eller?

Är den, varför då?

Precis. Är det att vara djurvän i ngn högre grad?

högre grad, lägre grad vem bestämmer vad? Finns tanter som räddar svanar och låser in dom i en etta på söder och tycker att dom är jordens hjältar, folk som skämmer bort sina djur så dom blir odrägliga och tycker att dom är världens bästa husse/matte, 10 åriga anna som älskar sin ponny jättemycket men kan inte rida utan dunsar den i ryggen 5 dagar i veckan så den får avlivas pga av kotförskjutning efter 5 år i hennes ägo trots exemplarisk grundvård.

Så jag vet inte, det sätter jag äger och behandlar just mina djur kanske ses som rent djurplågeri ifrån annat håll.

allting är relativt.

Jag tror iofs inte man kan älska sin katt lika mycket som sitt barn... men om du menar att jag älskar katten mer än pedofiler som våldtar? = JA

Förstår inte det där med att avliva pga djuret lider osv?
Var det för att jämnställa igen eller?

Jo jag tror att de som är barnlösa säkert kan älska sitt djur lika mkt. som om det vore ett barn.
Och sluta tjata om bara katter, det finns gott om andra sällskapsdjur också!

Nej men eftersom jag kan yttrycka mig och tala om att jag lider så den dagen jag ber om att få dö får du gärna komma och skjuta mig:tummenupp
så du är en sådan som kan pratta med djur???? så katten får leva tills den dör eller tills den säger till dig att nu har jag så jävla ont!!! kan du ta o fixa mig???

tråden handlar om en katt/katter!:tummenupp

men det e ju det vi säger/skriver:va

Ja det var det jag ville visa i min kommentar :tummenupp

då kan det va jag som var ute o cyklade.
även solen har fläckar:)

Last edited:
Mina katter har alltid sprungit in och ut som de velat.
Tror de trivs bäst med det. Just nu ligger han bara där, under båttäckningen och glor på mig med en trött nervärderande blick, en blick som får mig att tro att han tycker att jag är dum i huvet.
Jäkla katt:)

Jo jag tror att de som är barnlösa säkert kan älska sitt djur lika mkt. som om det vore ett barn.
Och sluta tjata om bara katter, det finns gott om andra sällskapsdjur också!

Tjata om katter gör jag pga att det är katter hela tråden handlat om... :va
Att det finns gott om andra sällskapsdjur vet jag, tro mig jag älskar de flesta!!!
Däremot känner jag inte till några andra husdjursägare som anser sig ha sådana rättigheter som kattägare och tar så liten/ingen hänsyn för andra!!!

Last edited:
så du är en sådan som kan pratta med djur???? så katten får leva tills den dör eller tills den säger till dig att nu har jag så jävla ont!!! kan du ta o fixa mig???

tråden handlar om en katt/katter!:tummenupp

då kan det va jag som var ute o cyklade.
även solen har fläckar:)

Har man umgåtts med djur i hela sitt liv så ser man när ett djur mår dåligt, sen är jag förvisso inte "kvinnan som kunde prata med katter"

PS. De flesta både djur och människor brukar leva tills vi dör, det är ganska vanligt faktiskt;-)

Last edited:
[
Har man umgåtts med djur i hela sitt liv så ser man när ett djur mår dåligt, sen är jag förvisso inte "kvinnan som kunde prata med katter"
jo men du kan ju inte veta om katten håller på att dö av något alvarligt eller om den bara är förstoppad.

Enkelt...kör du över en katt och drar vidare är det inte smitning och du får inte fängelse. Du måste vara helt hjärndöd eller en indoktrinerad jävla trädkramare om du jämställer ett människoliv med ett djursliv.

Du kanske tycker att det är så.
det har dock inte något att göra med värdering av liv.
Det har att göra med att katten räknas som egendom. Är det någon annans katt är det alltså annans egendom du kört på. Om du kör på och åsamkar skada på annans egendom och smiter därifrån är det enligt lagens definition smitning. Gör man detta och någon har sett dig och noterat registreringsnumret så kan du bli av med körkortet då det är ett brott och ägaren av fordonet därför är skyldg att uppge vem som kört vid det aktuela tillfället.
Så att köra över en katt och sen bara dra kan vara en ganska dålig idé oavsett vad man tycker om katter. Om man inte gillar att hamna i klammeri med rättvisan vill säga.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey