Motorcyklister dödat katt...

Status
Ej öppen för fler svar.
För många människor är deras husdjur lika viktiga som ett barn, jag hävdar att man kan älska ett djur lika mycket som en människa.
Tänk gamla ensamma Asta 82 år som bara har sin älskade 16-åriga katt kvar av alla, maken död, alla vänner döda etc..
Då är ett husdjur ALLT för den människan!

Då kanske Asta först och främst följa lagen och ha uppsyn över sin katt?

Slå ihjäl fanslapet och lämna tbx den till retard till ägare...så statuerar du ett exempel och gör något man är skitdålig på i Sverige...dvs sätter gräns / säger ifrån.

Du fick inte ha husdjur som barn va? ...och när du inte fick det så satt du istället och slet vingarna av insekter eller testade hur en groda klarade sig utan bakben?
Hursomhelst så fick du nog inte tillräckligt med kärlek som barn i alla fall, dina minst sagt idiotiska inlägg visar tydligt att du har en svår empatisk störning..

o till er paragrafryttare som har en utekatt som tycker att lagen ska följas!
I LAGEN STÅR DET ATT DIN KATT FÅR EJ ANVÄNDA SANDLÅDAN ELLER GRANNENS TRÄGÅRD SOM TOALETT!
o för er som bor i hyresrett kan jag ge er lite info om att om dettta sker är detta skäl för uppsägning a hyreskontraktet...
bli inte arg på mig! ty det står i lagen.
Var står det? Vad jag vet så står följande
1 § Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter.
6 § Skada som orsakas av hund skall ersättas av dess ägare, ändå att han ej är vållande till skadan.
7 § En katt som med skäl kan antas vara övergiven eller förvildad, får dödas av jakträttshavaren eller av någon som företräder denne. Inom tätbebyggt område krävs dock tillstånd av polismyndigheten. Lag (1987:260).

Man kan säkert älska katten mycket. Men om du jämnställer ett djur med ditt barn (eller någon annans för den delen) är du riktigt fel ute!!! :tomten

Jag har själv barn och självklart är mina barn viktigare än katterna! Men jag sa att för vissa människor är ett husdjur lika älskat som ett barn, speciellt äldre och ensamma människor.

Du fick inte ha husdjur som barn va? ...och när du inte fick det så satt du istället och slet vingarna av insekter eller testade hur en groda klarade sig utan bakben?
Hursomhelst så fick du nog inte tillräckligt med kärlek som barn i alla fall, dina minst sagt idiotiska inlägg visar tydligt att du har en svår empatisk störning..

(Om man jämnställer kattliv med människoliv undrar jag om man skall uttala sig om empatiska störningar :glömdet)

Katt har man för skadedjursbekämpning.
Bor man i staden skall man inte ha katt.
Katter blir överkörda.
Det ligger i sakens natur.
Får en katt välja mellan 3 år i kringströvande frihet och 12 år i en lägenhet, så väljer den friheten.
En katt som inte jagar har inget liv.

Beklagar att du bara kan få ett +. Kanske mest konstruktivt hitintills.

Varför tycker "djurvänner" att de är helgonlika när de spärrar in djuren i en för dem onaturlig miljö?

har gamla papper på det som jag införskaffade när jag låg i fejd med grannen,som jag van:D
grannen fick ersätta mina dynor o fick en varning av hyresvärden.

Men du sa ju att det stod i lagen! Vad jag vet så har det aldrig stått så i lagen. Lagar är alltid lagom luddiga och öppna för tolkningar.

Finns t.ex. dom där man slagit fast att en kattägare inte kan ställas till svars om deras katter springer på annans mark och lämnar sin avföring där.

Men du sa ju att det stod i lagen! Vad jag vet så har det aldrig stått så i lagen. Lagar är alltid lagom luddiga och öppna för tolkningar.

Finns t.ex. dom där man slagit fast att en kattägare inte kan ställas till svars om deras katter springer på annans mark och lämnar sin avföring där.

Den skulle jag vilja se!

Varför tycker "djurvänner" att de är helgonlika när de spärrar in djuren i en för dem onaturlig miljö?

Fast det där frågeställningen är ju ganska löjlig. Det bör ju gälla alla sällskapsdjur, ingen miljö vi kan erbjuda dem är naturlig eftersom dom inte ens är naturliga längre. Sällskapsdjur är framavlade för människors efterfrågan, ingenting annat.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma