Motorcyklister dödat katt...

Status
Ej öppen för fler svar.
skulle du låta en 5åring leka i diket brevid en 70-90 väg?
om inte..varför??

väntar med spänning på ditt svar.

eftersom det är allmänt känt att det enda jag hatar mer än idioter som ställer dumma frågor, är barn, skulle jag inte ens behöva svara på den frågan.

KONSTATERANDE: Många, och då menar jag väldigt många, här på sporthoj förstår sig inte över huvudtaget på ironi, vilket är otroligt fel eftersom ironi är den ädlaste av humorformer som finns...

ÅTGÄRD: klicka på http://lmgtfy.com/?q=ironi

Den här diskussionen började med hur otroligt korkat det är av en journalist att vinkla en artikel om hur en katt blir påkörd av en mc-förare och det sätts in flertalet polisenheter för att leta reda på förödarna. Sedan går det hela över till att folk anser en katts liv vara värt mer än en människas, att folk som rider på vägen inte får vara där, även om de var där först, vi konstaterar att det finns idioter såväl bland hästägare som bland andra traffikanter och nu har vi alltså konstaterat att om man tycker det är bättre att köra på en katt än att riskera att förlora livhanken så kan man lika gärna slänga ut femåringar på 90vägar... :huvet

näe men att döda kan ju aldrig vara värre än att få lite stryk? skulle vara väldigt konstigt eller ? :va

Nej, det är inte konstigt. Det vore däremot konstigt om man värderade ett djurliv lika högt som ett människoliv.

Jag förespråkar inte kattdödande, tvärt om. Jag har kört över en katt och det var mycket otrevlig.
Jag knackade på hos alla i närheten och gjorde vad jag kunde.

Va gjorde hojen på galoppbanan :rolleyes:

Hans fru hade väl släppt honom lös. lösspringande mc-förare tar ju sig friheter, inkräktar på andras egendom, pissar i sandlådor, eller i gathörn, eller varfan de nu behagar hala ut slangen, så varför skulle jag bli förvånad om det fanns en motorcykel på en galoppbana... han trodde kanske rettan gick å köra speedway med....

Nej, det är inte konstigt. Det vore däremot konstigt om man värderade ett djurliv lika högt som ett människoliv.

Jag förespråkar inte kattdödande, tvärt om. Jag har kört över en katt och det var mycket otrevlig.
Jag knackade på hos alla i närheten och gjorde vad jag kunde.

Att värdera ett djurliv lika högt som ett människoliv tycker jag också skulle vara konstigt. Dock så verkar väldigt många här inne inte ens värdera ett djurliv i överhuvudtaget, och det tycker jag är ännu konstigare, du verkar inte vara en av dessa så inget agg mot dig från min sida.

Att värdera ett djurliv lika högt som ett människoliv tycker jag också skulle vara konstigt. Dock så verkar väldigt många här inne inte ens värdera ett djurliv i överhuvudtaget, och det tycker jag är ännu konstigare, du verkar inte vara en av dessa så inget agg mot dig från min sida.

Åter en vettig människa i idiotins snårskog... Finns kanske hopp för mänskligheten trotts allt...

KONSTATERANDE: Många, och då menar jag väldigt många, här på sporthoj förstår sig inte över huvudtaget på ironi, vilket är otroligt fel eftersom ironi är den ädlaste av humorformer som finns...

ÅTGÄRD: klicka på http://lmgtfy.com/?q=ironi

Det jobbiga med ironi o satir på nätet är folk som missförstår (både för att ha missat ironin o för att de vill missförstå)
Det är mycket kroppsspråk o röstlägen o så som går förlorat tyvärr. O än finns det inget standardiserat sätt att visa att nått är ironiskt menat även om endel smilys bättrar på. Som tex ": P" eller "; )"

Den här diskussionen började med hur otroligt korkat det är av en journalist att vinkla en artikel om hur en katt blir påkörd av en mc-förare och det sätts in flertalet polisenheter för att leta reda på förödarna. Sedan går det hela över till att folk anser en katts liv vara värt mer än en människas, att folk som rider på vägen inte får vara där, även om de var där först, vi konstaterar att det finns idioter såväl bland hästägare som bland andra traffikanter och nu har vi alltså konstaterat att om man tycker det är bättre att köra på en katt än att riskera att förlora livhanken så kan man lika gärna slänga ut femåringar på 90vägar... :huvet

Detta kallas ändamålsglidning. Det är nått vi svenskar är världsbäst på. Tom bättre på det än på sammarbete (även kallat kartellbildning) :P

Det jobbiga med ironi o satir på nätet är folk som missförstår (både för att ha missat ironin o för att de vill missförstå)
Det är mycket kroppsspråk o röstlägen o så som går förlorat tyvärr. O än finns det inget standardiserat sätt att visa att nått är ironiskt menat även om endel smilys bättrar på. Som tex ": P" eller "; )"

Detta kallas ändamålsglidning. Det är nått vi svenskar är världsbäst på. Tom bättre på det än på sammarbete (även kallat kartellbildning) :P

:skrattaåt:klappar I hereby confirm that I have the right to like your way of thinking...

Kanon om dina katter mår bra! Men hur vet du det? Är du nå´n catwhisperer?

Så länge du inte är ute med dina katter i koppel kan du nog inte räkna med att de är lyckliga. En katt som man kan få till att ligga är inte lycklig. Den är sjuk.

Jag skrev faktiskt symptom. dvs bristande aptit osv. Nej tyvärr är jag inte catwhisperer, med det skulle vara jävligt skoj att va det tror jag. Fast läsa vanliga människotankar skulle nog vara roligare :)

Vadå "döda tråden"? Vem är du att avgöra det? Så länge debatten är het och det inte sker överdrivna personangrepp så är det bara roligt.

Faktiskt xD

bättre att köra över skiten än att tvärnita och lägga hojjen och glida under en bil som i sin tur kör i diket så.... alltså.. helre 1 katt än:

1 mc förare med passagerare + en stor familj med mini buss.. ev, massa andra människor... och några till...

Som sagt du skrev
och
Men så står det inte i lagen.

Om du läst nå på t.ex. ett forum, Aftonhoran eller en hemsida så finns inga garantier alls om att det är sant.
Att du hänvisar till vad du varit med om är helt ok, men då är det upp till var och en om dom vill tro dej. Med tanke på hur många forumtroll och mytomaner det finns här på forumet så är trovärdigheten ganska låg när det gäller "jag har pratat med nån som vet", "jag har hört", "en kompis till mej gjorde".

jo. fortsätt leta o du skall finna ty jag har haft pappiruset i handen en gång då det var aktuelt men men...

bättre att köra över skiten än att tvärnita och lägga hojjen och glida under en bil som i sin tur kör i diket så.... alltså.. helre 1 katt än:

1 mc förare med passagerare + en stor familj med mini buss.. ev, massa andra människor... och några till...

kan inte vara roligt för dig om du måste lägga hojen varje gång vid en hård inbromsning :krama

dessutom verkar många här se döda katter som vardagsnöjet som de gärna ser till att det händer av dem själva.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma