Motorcyklister dödat katt...

Status
Ej öppen för fler svar.
Det här med tassavtryck på bilen verkar vara ett gigantiskt problem.

Ett så fruktansvärt brott måste ju självklart bestraffas å det grövsta.
Väck med hyfs, sunt förnuft och empati. Fram med kemikalier och gevär.

Och så är det ju samtidigt en bonus att kunna skryta på ett internetforum efteråt hur många katter man ätit/sparkat/kastat ut/skjutit/förgiftat.
Manligt liksom.

För det är ju katter vi talar om - riktigt läskiga djur. Särskilt de där små kattungarna, shit, dom ger en ju kalla kårar.

När vi ändå är igång kan vi väl kanske utrota resten av djuren också, för dom har väl inget här att göra egentligen, utom dom som vi kan äta förstås.

Bara dom håller sig undan och vet sin plats - människan har alltid företräde överallt.
Om bara igelkottarna kunde sluta kleta ner våra däck med sina söndertrasade kroppar, hur vågar dom? Det är ju så HIMLA jobbigt att tvätta efteråt.

Personligen skulle jag heller aldrig jämställa djurs liv med människors.
Most people suck.

Över och ut.

Det här med tassavtryck på bilen verkar vara ett gigantiskt problem.

Ett så fruktansvärt brott måste ju självklart bestraffas å det grövsta.
Väck med hyfs, sunt förnuft och empati. Fram med kemikalier och gevär.

För det är ju katter vi talar om - riktigt läskiga djur. Särskilt de där små kattungarna, shit, dom ger en ju kalla kårar.

Poängen du missar är att det är förbannat irriterande att komma ut till bilen och ha tassavtryck på den, VARJE DAG!

Har man en katt i området som gillar ens bil så är det liksom inte som igelkott som man kör över och får städa efter 1 gång vart 34:e år.

Hade det handlar om nåns barn som kastat skit på grannens bil hade det varit ett jävla liv, men bara för att odjuret har päls ska man acceptera det?

Tar inte ägarna hand om det, så ledsnar folk och "löser det" på egen hand til slut. Inte speciellt konstigt.

Min f.d. svärfar hade en gamal Ford Fiesta som grannens katt pissade i luftintaget på. Satan va det luktade när han drog på värmen i den :D

Poängen du missar är att det är förbannat irriterande att komma ut till bilen och ha tassavtryck på den, VARJE DAG!

Har man en katt i området som gillar ens bil så är det liksom inte som igelkott som man kör över och får städa efter 1 gång vart 34:e år.

Hade det handlar om nåns barn som kastat skit på grannens bil hade det varit ett jävla liv, men bara för att odjuret har päls ska man acceptera det?

Tar inte ägarna hand om det, så ledsnar folk och "löser det" på egen hand til slut. Inte speciellt konstigt.
Kan du inte skaffa ett såntdär prasseltäcke att spänna över bilen?
Det kanske skulle kunna vara en lösning?
Eller garage?

Det kan ju vara irriterande förstås, dom gillar varm plåt i kylan. Djur har nästan alltid någon typ av störningseffekt t.ex hundar som skäller, hästhovar som klapprar, fåglar som skiter, katters tassavtryck mm.. Jag tycker man ska ta sig tid och mod att prata med ägarna till katten i en föreslagsvis hyfsad ton om problemet med tassar, MYCKET möjligt att dom ser efter sin/sina katter noggrant efter det!

Att börja hata/argumentera med/slåss emot katterna.. känns väldigt fel.

Kan du inte skaffa ett såntdär prasseltäcke att spänna över bilen?
Det kanske skulle kunna vara en lösning?
Eller garage?

Om kattägaren köpt täcket, samt ständigt vaktat min bil och haft koll på när jag kommer eller ska åka och då sprungit ut för att lägga på det åt mig, så fine. Men det är fan inte mitt jobb med sånt för att nån annan inte håller koll på sitt ansvar.

Jag tycker man ska ta sig tid och mod att prata med ägarna till katten i en föreslagsvis hyfsad ton om problemet med tassar, MYCKET möjligt att dom ser efter sin/sina katter noggrant efter det!

Att börja hata/argumentera med/slåss emot katterna.. känns väldigt fel.

Det finns 2 sidor av det där.

1. Jag pratar självklart med ägaren om man vet vem det är. I samtliga fall jag tagit den diskussionen har det inte hänt nånting eftersom deras argument är: "Men det är UTEkatt, h*n mår dåligt av att vara inne"

Problemet har lösts på annan väg!

2. Eftersom katter inte har hem att springa till, eller ägare som faktiskt letar efter dem (haft granne med en hund de totalt saknade koll på också) så har man oftast ingen aning om vem som äger katten. Då får katten själv ta ansvar för sina handlingar.

Det handlar inte om straff för mig, det handlar om problemlösning.

Last edited:
Om kattägaren köpt täcket, samt ständigt vaktat min bil och haft koll på när jag kommer eller ska åka och då sprungit ut för att lägga på det åt mig, så fine. Men det är fan inte mitt jobb med sånt för att nån annan inte håller koll på sitt ansvar.

Snål och latmask, va du 08:a:rolleyes:

:pannkyss Hund ska inte vara så bitter, den dagen det ligger en katt i sängen kan du ju vara glad för att det inte är en igelgott :D

Gud skapade först mannen. Sedan sa han "näe bättre kan jag" och så skapade han kvinnan :tungan
Adam talade med Gud.
"Schyst att du gett mig liv och låter mig leva i paradiset."
"Men jag saknar en livskamrat".
"En like att samtala med, som hjälper mig i nöd och vardag."
"Pålitlig och intelligent."

"Sure thing!"
Svarade Gud.
"Jag kan fixa en sådan."
"Men det kostar dig vänster arm, höger ben och en pungkula."

"Det var dyrt."
Replikerade Adam.
"Vad får man för ett revben?"

Okej, Var bitter då.

Skaffa en kissemisse så blir du på gott humör:tummenupp

Last edited:
Haha, dessa diskussioner på denna sida.

Att vissa fortfarande bär en sporthoj.com tröja är faan en gåta ! :banana
Håller med dig, skulle man starta en tråd där man hävdar att glass är gott. Så skulle folk efter ca 10 inlägg tjafsa om hurvida man e gay om man äter ur bägare eller inte.. underhållande läsning dock,.. :)

Gud skapade först mannen. Sedan sa han "näe bättre kan jag" och så skapade han kvinnan :tungan

Jo men visst..säg nått som en kvinna har uppfunnit? :blah
Tack vare männen så lever vi inte i grottor fortfarande..hmm..fast det kanske var bättre, bara gå ut med träpåken och hämta en kvinna, slippa hålla på och uppvakta och allt :tummenupp

Tack vare männen så lever vi inte i grottor fortfarande..hmm..fast det kanske var bättre, bara gå ut med träpåken och hämta en kvinna, slippa hålla på och uppvakta och allt :tummenupp

ja det blir inte billigt om man ska bjuda på mat,dricka mm..
men kvinnorna har ju löst det till oss...
man kan få en date till en fast summa pengar sen slipper man bli jagad av dom mm
http://www.citygirls.dk/

Nu hade jag kunnat göra en lång lista men jag ska göra ett undantag för din skull och som kvinna vara tyst :glömdet

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma