Motorcyklister dödat katt...

Status
Ej öppen för fler svar.
Låter man sitt husdjur springa vind för våg får man kanske räkna med att det blir skadat. Att sedan lägga någon typ av skuld på den som körde över djuret är ju bara larvigt.

med 'husdjur' menade du säkert den här meningen:

"En dotter i familjen ska dessutom ha varit nära att bli påkörd."

jahapp...går att klicka på...

Bifogat

• kattlagtext.jpg
    kattlagtext.jpg
    126.9 KB · Visningar: 90
kan inte vara roligt för dig om du måste lägga hojen varje gång vid en hård inbromsning :krama

dessutom verkar många här se döda katter som vardagsnöjet som de gärna ser till att det händer av dem själva.

kör över alla katter ja ser!!! :mad:

jahapp...går att klicka på...
...och där står inte det du skrev tidigare, utan det är din tolkning av lagen och inte vad lagen säger.
o till er paragrafryttare som har en utekatt som tycker att lagen ska följas!
I LAGEN STÅR DET ATT DIN KATT FÅR EJ ANVÄNDA SANDLÅDAN ELLER GRANNENS TRÄGÅRD SOM TOALETT!
o för er som bor i hyresrett kan jag ge er lite info om att om dettta sker är detta skäl för uppsägning a hyreskontraktet...
bli inte arg på mig! ty det står i lagen.

Om man nu har problem med en katt som skiter i din trädgård eller pissar i den så finns det speciella sprayer man kan spruta i trädgården som håller den borta.

Men ge fan i att skjuta på dom med luftgevär. Någon hade skjutit på våran katt troligtvis siktat på huvudet men träffat benet och det kostade 120DollarNZ hos vetrinären få kulan bortplockad samt antibiotika.

Varför gör man något så jävla sjukt som skjuta på en katt med ett luftgevär!? Jaga bort den eller kasta vatten på den istället om det är så fruktansvärt störigt med katter.

Om man nu har problem med en katt som skiter i din trädgård eller pissar i den så finns det speciella sprayer man kan spruta i trädgården som håller den borta.

Tips: För att skydda sandlådor fungerar det bra att ha hönsnät över när ungarna inte leker där (det skyddar ju även mot andra djur, igelgott t ex).
Har själv aldrig haft problem med grannarna när vi hade katterna ute, det brukar hjälpa att PRATA med varandra (och gärna kontakt med grannarna innan man skaffar katt, det kan ju finnas andra orsaker till att man vill undvika katt, allergi t ex) innan man börjar hota varandra och andras husdjur med :kulspruta :brinnerup

Edit Gett off är inte godkänt längre av Kemikalieinspektionen men hör med djuraffärer om andra alternativ.

Last edited:
Tips: För att skydda sandlådor fungerar det bra att ha hönsnät över när ungarna inte leker där (det skyddar ju även mot andra djur, igelgott t ex).
Har själv aldrig haft problem med grannarna när vi hade katterna ute, det brukar hjälpa att PRATA med varandra (och gärna kontakt med grannarna innan man skaffar katt, det kan ju finnas andra orsaker till att man vill undvika katt, allergi t ex) innan man börjar hota varandra och andras husdjur med :kulspruta :brinnerup

Edit Gett off är inte godkänt längre av Kemikalieinspektionen men hör med djuraffärer om andra alternativ.

1. Det är inte mitt ansvar att köpa skydd för min egendom för att DU skaffar katt.
2. Det är inte mitt jobb att flytta detta skydd till/från varje gång det ska användas för att du skaffat katt
3. Visst ska man inte skjuta katter med luftgevär. Är man less på att grannarna inte tar om sina djur så skjuter man dem med nåt som inte orsakar smärta. Eller i bästa fall grannen, man kan också testa (denna metod är praktiserad) att ta skit från komposten och gnugga in lite snyggt på grannens bils motorhuv varje gång man har tassavtryck på bilen.
När grannen kommer och är förbannad så pekar man på sin bil, gör allt man kan för att grannhelvetet ska slå första slaget och hoppas på förändring!

Grannfejden-edish!

Last edited:
komme just på ett alternativ till get off.
Blanda ut med lite vatten o spruta där du inte vill att katter/hundar/småbarn o annan ohyra ska vara :P
ööh menade ju bara katter förståss ;)

Det kan klassas som kemist stidsmedel, men va fan mina polare i Sundsvall tycker att det är nått man ska äta. :rock:rock:rock

Ass Reaper Hot Sause

(klickbar bild)

Nä men man kanske inte borde ta så stark peppar, utan nått som är lite snällare

Du måste vara totalt felknullad, morsan och farsan var syskon va?:va
pratar du om dig sj? hopps du inte skaffar barn! borde vara avelsförbud på dig.

kvinnan e skapad av mannens revben.:glömdet
o har syfte att tillfredställa mannen..

Kommigen nu! svara med något riktigt tufft o elakt:D

Last edited:
pratar du om dig sj? hopps du inte skaffar barn! borde vara avelsförbud på dig.

kvinnan e skapad av mannens revben.:glömdet
o har syfte att tillfredställa mannen..

Kommigen nu! svara med något riktigt tuft o elakt:D

Hahaha, nädu jag är för gammal för att skaffa fler barn, men har redan två underbara söner:tummenupp

Lilla gubben jag tänker inte bråka med dig nåt mer, jag vet att du äntligen har fått den uppmärksamhet du behövde så väl:tummenupp

Hahaha, nädu jag är för gammal för att skaffa fler barn, men har redan två underbara söner:tummenupp

Lilla gubben jag tänker inte bråka med dig nåt mer, jag vet att du äntligen har fått den uppmärksamhet du behövde så väl:tummenupp
vet dina pågar om att deras liv ej e värt mer än kattens?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...