Modifieringar XT660 X/R

Renovera upp grejerna och sen är det bara ut och köra, vet precis vad du talar om då det tar emot.

Efter att krossat knäet med KLR:en kändes det olustigt första gångerna jag var ute med det men nu är det borta. Känns också fortfarande olustigt att sätta sig på GSX:en efter att oförklarligt vobblat omkull i höstas. Fixa bromsarna och ta det lugnt så går det över.

Du har fördelen att bemästra psyket för att du vet varför du gått omkull, renovera allt kolla allt noga så ett du ju att allt är som det ska och sen ut och köra till oluskänslan försvinner. Är du osäker på bromsarna ta hjälp av någon som kan för du har ju redan räknat ut att man inte chansar med bromsarna.
 
Last edited:
Någon som vet vad det är för kolvdiameter på frambromspumpen till XT660R (eller andra XT660-modeller med enkelskiva fram)?
 
Vart köper ni reservdelar och tillbehör. Funderar på att skaffa ett skydd för motorn då jag gillar att köra grusväg. Funderar även på skydd på handtagen.
 
Har en kedjehub (eller vad man nu ska kalla det på svenska...) till XT660 bakhjul liggandes.

Om någon behöver ett sådant så ge ett bud.

IMG_20220808_114342-01.jpeg

IMG_20220808_114408-01.jpeg
 
Hej på er.

Är på jakt efter en extra uppsättning hjul till min XT660X. Men eller utan däck spelar ingen roll men de får annars gärna vara kompletta.

Kan hämta i Stockholmsområdet alternativt betala för frakt om gemütlig säljare orkar ombesörja sådan.

Fridens.
 
Hej!
Någon som är sugen på ett nästan nytt slipon till en xt660x/r
Har nämligen 2 st 400mm pipor med mellan rör och allt.
kolfiber utblås.
Black widow är det.
Har 2 korta kopplings/broms grep oxå.
ställbara.

dra ett pm vid intresse
 

Bifogat

  • D3F81D4C-2820-48CE-8504-DA70FADDEFD0.jpeg
    D3F81D4C-2820-48CE-8504-DA70FADDEFD0.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 26
Hej, jag har fått tag i en gammal xt660x 08. En har stått i ett bod i 5 år. Jag har servat oljor filter bromsvetska och bytt batteri. Den vart och se riktigt trevlig ut efter en grundlig tvätt, dock så märkte jag vid första provturen att hastighetsmätaren visar alldeles fel typ 80km/h på ettan och 199km/h när man kör i kanske 80. Jag har mätt givaren på utgående axeln där man får som jag ser det rätt mätvärden .pendlar mellan 0,6v till 4,8v. Den signalen går till cdun och efter den hittar jag inte hur man kan mäta efter fel? Är det instrumentet som pajat? Lr kanske cdu boxen. Allt annat funkar fint. Tacksam för rep tips har läst lite om eprom men vem kan byta ut och programmera en sådan? Går det att byta instrumentet till annan begagnad utan att det blir krångel med startspärr och kanske annat. Mvh
 
Hej, jag har fått tag i en gammal xt660x 08. En har stått i ett bod i 5 år. Jag har servat oljor filter bromsvetska och bytt batteri. Den vart och se riktigt trevlig ut efter en grundlig tvätt, dock så märkte jag vid första provturen att hastighetsmätaren visar alldeles fel typ 80km/h på ettan och 199km/h när man kör i kanske 80. Jag har mätt givaren på utgående axeln där man får som jag ser det rätt mätvärden .pendlar mellan 0,6v till 4,8v. Den signalen går till cdun och efter den hittar jag inte hur man kan mäta efter fel? Är det instrumentet som pajat? Lr kanske cdu boxen. Allt annat funkar fint. Tacksam för rep tips har läst lite om eprom men vem kan byta ut och programmera en sådan? Går det att byta instrumentet till annan begagnad utan att det blir krångel med startspärr och kanske annat. Mvh
Googlade och fann fler med samma problem. Kan vara en eeprom i hastighetsmätaren.
En ny mätare tror jag inte ska påverka startspärr. Den borde rimligtvis skötas av ecu.
 
Halloj!
Jag har precis fått inhandlat en 660R -09 som jag håller på att kitta inför lite grus/offroad-åkning och har fastnat lite i fotpinnar.
Såg att det testats lite olika tidigare här i tråden, någon som har några bra tips på modeller som passar som en smäck eller har ett par gamla liggande?

PivotPegz verkar ha några bra men skulle gärna ha hem som lite fortare än vad dom klarar att leverera.
Hade gärna sett ett par rejäla pinnar styvt 20mm lägre och lite längre bak än original.
 
Halloj!
Jag har precis fått inhandlat en 660R -09 som jag håller på att kitta inför lite grus/offroad-åkning och har fastnat lite i fotpinnar.
Såg att det testats lite olika tidigare här i tråden, någon som har några bra tips på modeller som passar som en smäck eller har ett par gamla liggande?

PivotPegz verkar ha några bra men skulle gärna ha hem som lite fortare än vad dom klarar att leverera.
Hade gärna sett ett par rejäla pinnar styvt 20mm lägre och lite längre bak än original.

Köpte kinesiska PivotPegs på Ebay för halva priset. Har fungerat bra, på orginalet gick en fjäder av efter ca 500 mil. Nackdel med piraten är att det inte går att montera i olika höjder.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Halloj!
Jag har precis fått inhandlat en 660R -09 som jag håller på att kitta inför lite grus/offroad-åkning och har fastnat lite i fotpinnar.
Såg att det testats lite olika tidigare här i tråden, någon som har några bra tips på modeller som passar som en smäck eller har ett par gamla liggande?

Den här gubben gör fotpinnar efter önskemål.


Har köpt från honom till min KTM och är nöjd. Hyggliga priser och runt en vecka leveranstid om jag minns rätt.

Skickat från min SM-X700 via Tapatalk
 
Hej på er!

Jag har möjlighet att köpa en Xt660X -06 men tyvärr så verkar säljaren bara ha två svarta nycklar. Som jag förstår det behövs den röda nyckeln till att koda en ny svart nyckel, om den skulle försvinna och behöva ersättas?
Gäller det även årsmodell -06?
Tveksamt om det blir köp om denna nyckel saknas.
Verkar vara en dyr historia att åtgärda detta?
 
Last edited:
Hej på er!

Jag har möjlighet att köpa en Xt660X -06 men tyvärr så verkar säljaren bara ha två svarta nycklar. Som jag förstår det behövs den röda nyckeln till att koda en ny svart nyckel, om den skulle försvinna och behöva ersättas?
Gäller det även årsmodell -06?
Tveksamt om det blir köp om denna nyckel saknas.
Verkar vara en dyr historia att åtgärda detta?
Ja de krävs röd nyckel för att kod nycklar på alla xt660 från 04 och framåt
 
Hej på er!

Jag har möjlighet att köpa en Xt660X -06 men tyvärr så verkar säljaren bara ha två svarta nycklar. Som jag förstår det behövs den röda nyckeln till att koda en ny svart nyckel, om den skulle försvinna och behöva ersättas?
Gäller det även årsmodell -06?
Tveksamt om det blir köp om denna nyckel saknas.
Verkar vara en dyr historia att åtgärda detta?
Får du den till ett bra pris så varför inte? Hur ofta kodar man om nycklar egentligen?
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top