Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!..grabben hade en likadan..Nybliven ägare till en 2012 xt660x![]()

kedo.deVart köper ni reservdelar och tillbehör. Funderar på att skaffa ett skydd för motorn då jag gillar att köra grusväg. Funderar även på skydd på handtagen.www.off-the-road.de/
Googlade och fann fler med samma problem. Kan vara en eeprom i hastighetsmätaren.Hej, jag har fått tag i en gammal xt660x 08. En har stått i ett bod i 5 år. Jag har servat oljor filter bromsvetska och bytt batteri. Den vart och se riktigt trevlig ut efter en grundlig tvätt, dock så märkte jag vid första provturen att hastighetsmätaren visar alldeles fel typ 80km/h på ettan och 199km/h när man kör i kanske 80. Jag har mätt givaren på utgående axeln där man får som jag ser det rätt mätvärden .pendlar mellan 0,6v till 4,8v. Den signalen går till cdun och efter den hittar jag inte hur man kan mäta efter fel? Är det instrumentet som pajat? Lr kanske cdu boxen. Allt annat funkar fint. Tacksam för rep tips har läst lite om eprom men vem kan byta ut och programmera en sådan? Går det att byta instrumentet till annan begagnad utan att det blir krångel med startspärr och kanske annat. Mvh
Halloj!
Jag har precis fått inhandlat en 660R -09 som jag håller på att kitta inför lite grus/offroad-åkning och har fastnat lite i fotpinnar.
Såg att det testats lite olika tidigare här i tråden, någon som har några bra tips på modeller som passar som en smäck eller har ett par gamla liggande?
PivotPegz verkar ha några bra men skulle gärna ha hem som lite fortare än vad dom klarar att leverera.
Hade gärna sett ett par rejäla pinnar styvt 20mm lägre och lite längre bak än original.
Halloj!
Jag har precis fått inhandlat en 660R -09 som jag håller på att kitta inför lite grus/offroad-åkning och har fastnat lite i fotpinnar.
Såg att det testats lite olika tidigare här i tråden, någon som har några bra tips på modeller som passar som en smäck eller har ett par gamla liggande?
Ja de krävs röd nyckel för att kod nycklar på alla xt660 från 04 och framåtHej på er!
Jag har möjlighet att köpa en Xt660X -06 men tyvärr så verkar säljaren bara ha två svarta nycklar. Som jag förstår det behövs den röda nyckeln till att koda en ny svart nyckel, om den skulle försvinna och behöva ersättas?
Gäller det även årsmodell -06?
Tveksamt om det blir köp om denna nyckel saknas.
Verkar vara en dyr historia att åtgärda detta?
Får du den till ett bra pris så varför inte? Hur ofta kodar man om nycklar egentligen?Hej på er!
Jag har möjlighet att köpa en Xt660X -06 men tyvärr så verkar säljaren bara ha två svarta nycklar. Som jag förstår det behövs den röda nyckeln till att koda en ny svart nyckel, om den skulle försvinna och behöva ersättas?
Lite osäker… men införde inte Yamaha imobilizer på XT kring 06? Den du funderar på kanske inte har detta och således finns ingen röd nyckel från början. Hur kollar man det?Hej på er!
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Shelby Turner, klar för GGN
Pressmeddelande 2026-08-05F... |