Min resa till dalarna och körning på Åsen!

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Så hade jag äntligen fått min hoj klar.. efter lite strul med packbox byte .. så hade jag bytt olja, och på med ett nytt supercorsa bakdäck.

I torsdags tog jag hojen och åkte dom 38 milen upp till mina föräldrar i dalarna. RIktigt kul dom 10 förtsta milen till skara... sen så började jag frysa.. men det var bara att bita ihop. Lagom till mariestad så stannade jag på en mack där.. och till min förvåning så står det en ZX9R där och tankar.. så han drar iväg med full sula... Fan tänkte jag. där har jag ju sällskap!?

så jag körde ikapp han efter någon mil sen så samåkte vi ända till Laxå.

hojfolk är fan trevliga människor.

nåväl. I söndags tog jag hojen och i det regninga vädret så började jag åka mot gelleråsen. ALLA sa att det skulle bli pissväder och jag antagligen inte skulle få åka något.

men men .. En supersnäll kompis mötte mig efter halva vägen med sin Racebuss så jag slapp åka ner i kylan. (TACK)..

väl framme så hade jag ingenstans och sova. och ingen stuga fanns att hyra.. då erbjöd sig några trevliga människor ifrån Sthlm att jag skulle få slagga i deras husvagn.. (TACK igen).

jag låg o hörde regnet smattra mot husvagnen hela natten.. men någongång vid två tiden så slutade det... så när vi vaknade vid 8 var det fortfarande blött överallt men påväg att torka upp.

vid 11 tiden kom vi ut på banan och jag undrade vad fan jag gjorde där?.. allt kändes helt ovant. äckligt. spänt.. och alla körde ifrån mig som om jag vore en Volvo 740 i S60 challenge klassen....

Nåväl så var det andra gången på bana för mig. men.. ändå? jag brukar ju inte vara allt för rädd av mig.. men nu hade jag funderingar på o gräva ner hojen i ett sandtag... men.. jag studerade licensgruppen hur dom pressade 1.15 tider .. medans jag harvade runt på 3.70 tider. typ.

några pass till förflöt och helt plötsligt började det gå fort... (för mig) nog för att dom varvade mig.. men vafan gör det? egentligen?

men efter två timmars körtid på banan hade allt förändrats.. JÄVLAR va kul det verkligen är.. Hur mycke man lär sig på TVÅ timmar! helt sjukt!

Så summeringen är: Det här måste vi göra igen. och gärna flera från ADHD. det blir sååå mycke roligare när man åker med folk man känner.

och sen.. HOJFOLK ÄR TREVLIGT FOLK! :fakta

Nästa körning är med Bike-events på anderstorp den 27:e april.

be there - or be square

by the way... nu har jag bara 40 mil HEM på hojen igen.. :rolleyes:

//chille

Bra läsning!! Gillar att läsa om resor och sådant...

Men fan vad kallt det måste vara att köra hem igen... :D
Fryser bara jag sätter mig i bilen ju..

Låter som en toppenhelg för dig :tummenupp

Vill också köra en del bana i sommar... Dock blir det knappast på anderstorp eftersom jag inte har mitt körkort än....uppkörning den 14:e maj :gnissla

Skulle iofs gärna vilja åka och kolla, så är det någon som kan tänka sig ha en "spätta" bakpå hojen dit så hade det varit kul.

Kan fixa en peruk så att det ser ut som du kör med en brud :lol

$noop skrev:
Låter som en toppenhelg för dig :tummenupp

Vill också köra en del bana i sommar... Dock blir det knappast på anderstorp eftersom jag inte har mitt körkort än....uppkörning den 14:e maj :gnissla

Skulle iofs gärna vilja åka och kolla, så är det någon som kan tänka sig ha en "spätta" bakpå hojen dit så hade det varit kul.

Kan fixa en peruk så att det ser ut som du kör med en brud :lol

det ska nog inte vara några problem.. men du måste ha fejk-boobs oxå.. :tungan :tuttar

Chille skrev:
det ska nog inte vara några problem.. men du måste ha fejk-boobs oxå.. :tungan :tuttar

låter som ni kommer storhandla på hobbex :tummenupp :D

verkar vart en schysst resa iallfall, lite banåka är ju ett måste i sommar asså..

Chille skrev:

Hmmm...ska nog gå att ordna :va

Får ha ett par lös-boobs utanpå skinnstället isåfall :D

Innanför får knappt mina egna plats :tungan

Hahaha! D blev ingen klotning då.... Va annars helt övertygad på att jag skulle få ett samtal typ detta: "Duuu, skulle inte duuu kunna låna brudens kärra och komma upp till Geléåsen....?"

Va d nå fart då? Eller vart du rundningsmärke nr1? :rofl

Fanns det flera grupper eller va d en licens och en gatgrupp?

SUGEN SOM FÅ ATT DRA PÅ ÅSEN NUUUU!!! :(

RSV_R skrev:
Hahaha! D blev ingen klotning då.... Va annars helt övertygad på att jag skulle få ett samtal typ detta: "Duuu, skulle inte duuu kunna låna brudens kärra och komma upp till Geléåsen....?"

Va d nå fart då? Eller vart du rundningsmärke nr1? :rofl

Fanns det flera grupper eller va d en licens och en gatgrupp?

SUGEN SOM FÅ ATT DRA PÅ ÅSEN NUUUU!!! :(

rundningsmärke... Ja.. typ :)

två grupper... licens och gatgrupp.. vi var dock typ 10-12 hojar i gatgruppen.. MAX. och den minskade för varje pass som gick.. :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti