Michelin eller?

Manus

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
Yamaha FZ1-06
Skulle kräng på mina sulor i kväll,o såg att dessa är stämplade Made in Tailand visste inte att Michelin pressade dessa där eller? Nån som vet eller är det nå lurt på gång....:va:va:va

Det är ett piratdäck, du har blivit lurad.

Egentligen så är det förmodligen en halsduk som dom har virat väldigt hårt runt en gammal däcksstomme.

Ring o klaga.

Detta har varit ganska vanligt bland små däckhandlare och även bland internetföretagen. Samma modell på däck sälja med olika gummiblandningar beroende på vart i världen de säljs, däck tillverkade i tex Thailand för den marknaden brukade vara värdelösa för nordens klimat, speciellt i regn. Jag tycker du ska kolla upp det lite mer ingående, eftersom jag inte kan svara på hur det ligger till nu. Det kanske inte alls är något konstigt men i värsta fall har du ett undermåligt däck. Alla mina europeiska däck har iallafall varit tillverkade i Europa.

"Made in Thailand" :va

Har krängt många Michelin genom Mc-däckonline och aldrig råkat ut för ovanstående.

Dom har inte typ.. utökat sin "bussines"? kanske byggt en fabrik där och fått krav på sig?

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back