MC-olycka i Stavabacken Åkersberga?

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
R6
Hej!

Någon som vet vad som har hänt imorse? Hörde att det var någon olycka i Stavabacken i Åkersberga? Jag tror att det hände runt åtta-tiden?
:gnissla (Uppgifter om en blåsvart sporthoj)

Last edited:
Öööh, jag drog förbi där vid 0830 och såg ingenting. Stavabacken är ju alltid i princip tom och spikrak, så jag förstår inte riktigt hur nån skulle kunna krascha där?

Öööh, jag drog förbi där vid 0830 och såg ingenting. Stavabacken är ju alltid i princip tom och spikrak, så jag förstår inte riktigt hur nån skulle kunna krascha där?

"Olycka med mc på 276:an
En person blev påkörd av en motorcykel på väg 276 i höjd med Stava värdshus på torsdagsmorgonen.

Enligt de första uppgifterna skadades personen allvarligt och fördes till sjukhus.

Motorcykeln färdades i riktning mot Åkersberga."

Last edited:
"Olycka med mc på 276:an
En person blev påkörd av en motorcykel på väg 276 i höjd med Stava värdshus på torsdagsmorgonen.

Enligt de första uppgifterna skadades personen allvarligt och fördes till sjukhus.

Motorcykeln färdades i riktning mot Åkersberga."

Ajdå.... Ända däruppe. Jo, ibland ser man ju lite folk som är ute och irrar kring busshållsplatsen där. ANtar att de inte orkar gå genom tunneln utan genar över vägen istället.

Körde förbi där ungefär kvart i 8 imorse, hade varit på besiktning me hojen. Man fick en riktigt äckligt känsla i kroppen av att se mc åkaren bara ligga på backen helt blixtstilla. Var tydligen en fotgängare och en motorcyklist som hade kolliderat, vad fotgängaren gjorde ute i trafiken kan man ju undra.
Skriv gärna om ni vet något för jag vill nämligen veta hur det gick för honom, hoppas på det bästa!

Nu var det ju iofs inte så i det här fallet, men det är ju inte ovanligt att det slangas på tomma, raka vägar, och det är ju inte så ovanligt att folk råkar göra 13 o' clock :rolleyes:

Körde förbi där ungefär kvart i 8 imorse, hade varit på besiktning me hojen. Man fick en riktigt äckligt känsla i kroppen av att se mc åkaren bara ligga på backen helt blixtstilla. Var tydligen en fotgängare och en motorcyklist som hade kolliderat, vad fotgängaren gjorde ute i trafiken kan man ju undra.
Skriv gärna om ni vet något för jag vill nämligen veta hur det gick för honom, hoppas på det bästa!

Ingen som vet hur det har gått för dem??? :(

I en kommentar på DN står det:
Jag såg olyckan i morse. Båda fotgängaren och mc-föraren måste ha blivit mycket svårt skadade. Olyckan orsakades av en bil som körde ut framför MC-n som inte hade en rimlig chans att bromsa.

http://www.dn.se/sthlm/motorcykelolycka-vid-stava-vardshus-1.894009

Den där sabla utfarten från värdhuset är riktigt lömsk, fattar inte att de inte har byggt om den till riktig påfart. Låter som om motorcyklisten försökte väja och körde på fotgängaren.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman