EU:s fartgräns för mc

Det är väll skittråkigt att mosa motrväg på hoj?
100 blås räcker på de flesta 70-vägar.
Que?
Livet börjar vid 200, det är sen gammalt (iallafall från 80'talet), normal cruisespeed ligger på 140-160 :hojbusa (förvisso så måste man ju anpassa sig för övrig trafik).
Motorväg går alltid bort om det finns alternativ
 
Det är väll skittråkigt att mosa motrväg på hoj?
100 blås räcker på de flesta 70-vägar.
Det stämmer förvisso men det vore ju trist om hojen inte orkade högre farter när man önskar blåsa på lite mer inspirerat. :)

Nej, minskad makt till Bryssel vore bättre. De är inne och petar i lite för mycket. Något som de gjort bra däremot är roamingen i mobilnäten i Europa. Utan EU hade vi förmodligen fortfarande varit tvingade till ockerpriser vid samtal utomlands.
 
Det stämmer förvisso men det vore ju trist om hojen inte orkade högre farter när man önskar blåsa på lite mer inspirerat. :)

Nej, minskad makt till Bryssel vore bättre. De är inne och petar i lite för mycket. Något som de gjort bra däremot är roamingen i mobilnäten i Europa. Utan EU hade vi förmodligen fortfarande varit tvingade till ockerpriser vid samtal utomlands.
Och tack till en svensk moderat som drev just den fråga..
Surt att vara i tex England, med roaming...

Finns en bra beskrivning på Coola Ola´s länk till FEMA av första del av förloppet av det nya körkorts direktiv, vart en fransk Miljöpolitiker (som inte hade annonserat att hon inte ställda upp till gen-val) lyckades att bli rapportör i körkorts frågan (som är väldig stor).
Dvs rapportörens uppgift är att sammanställa syne punkter från arbetsgruppen i frågan och oftast får svaren bära prägel av parti färg.

Risken var faktisk ganska stor att detta inkl. 800 övriga körkorts förslag skulle kunna gå igenom. Men, som tur var lyckades andra sidan att få stora delar förkastade (och, ja kanske MC organisationer var väldig bra kompisar med "andra sidan" - vi fick känslan under ett antal samtal i ämnet) - och därmed kunna förhandlingarna fortsätta med justerat innehåll.

Alternativet till Sveriges medlemskap i EU, skulle i såfall vara att vi kör som Norge eller England. Och personligen skulle jag inte önska norska trafik reglerings tillstånd i Sverige. Vi är gott vana vid redan vid myndigheter som i stort är duktiga att övertolka EU direktiv, jag kan bli mörkrädd om dessa statliga organ skulle få fritt fram. Jag är säker att vi har det bättra trafikpolitisk som hojåkare när Sverige är med i gemenskapen..
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top