Lite tips..Bör man polisanmäla honom för vårdslöshet i trafiken?

Det jag kan bli mest imponerad av är att taxichaufförer kan köra så dåligt trots att det är deras jobb att köra bil. Jag e hantverkare å jobbar med det 8 timmar om dagen å då liksom lär man sig det. Dock verkar det inte gälla taxichaufförer då några av dom sämsta bilförarna i trafiken är just taxichaufförer.....

Ja nu vet inte jag hur du kör men själv tycker jag de flesta hantverkare är nästan lika stora rövare som taxidårarna. Blev påkörd bakifrån av två stycken hantverkare i firmabilar samtidigt i somras :D tur att man satt i bilen och inte hojen då...

Ja nu vet inte jag hur du kör men själv tycker jag de flesta hantverkare är nästan lika stora rövare som taxidårarna. Blev påkörd bakifrån av två stycken hantverkare i firmabilar samtidigt i somras :D tur att man satt i bilen och inte hojen då...

vilken tur att det var i somras :D då var det inte dig jag körde in i iaf medans jag satt och sms'ade o hade mig förra vintern :D

Absolut tycker jag att han gör fel, även om jag är rätt liberal med sånna grejjor.

Dock så är det ord mot ord, så inte en chans att det blir något av det, tyvärr. Ingen risk attt polisen ens tar kontakt med honom, och även om dom gör det kan dom inte egentligen sätta dit han för något.

Jobbar med taxa och kan bara säga att INGEN kommer ta dig på allvar om det inte är tala om personskador. Polisen kommer att skratta åt dig, taxa-personalen kommer att skratta åt dig, chaffisen kommer at skratta åt dig. Kanske inte mens du är där, men...

Dom kommer prata om gammal-kärringen på en sporthoj, som gjorde polisanmälan. Men vill du vara det, lycka till med det :tummenupp:

Last edited:
Hej, såg denna tråd om Taxi.
Polisanmälan kommer tyvärr inte automatiskt till Taxibolagen.
Taxibolagen äger inte bilarna utan det är enskilda åkerier som står som ägare. Bolagen äger beställningscentralen.

Varje bolag har en avdelning som har kontakt med åkerierna. Hos oss heter det åkeriservice.
När vi får in anmälan om vårdslös körning kontaktar vi föraren direkt. Om föraren mot all förmodan inte svarar stängs han av till dess kontakt är uppnådd.
Har föraren tidigare klagomål tar vår disciplinnämnd över.

En taxiförare har samma skyldigheter som alla andra trafikanter oavsett hur bråttom man än har.
Vi är tacksamma i de fall där medtrafikant ta sig tid att kontakta oss. Vi får då en möjlighet att rätta till det som är fel.
Så min rekommendation, kontakta åkeriservice på det bolag det gäller med tidpunkt, plats och händelse så är jag övertygad att dom kommer att agera.

vilken tur att det var i somras :D då var det inte dig jag körde in i iaf medans jag satt och sms'ade o hade mig förra vintern :D

Tack för ökad övertygelse i mina fördommar mot hantverkare :kulspruta

Kan har varit i våras/sen vinter också, kommer inte ihåg datum osv... På norra E4:an strax innan stockholm, en hantverkare kör in i en annan hantverkare i kön så båda bilar åker in i mig(svart audi) som är längst fram av alla 3. Var det du? :krama

taxi chaufförer e as på vägarna!
dock va de en trevlig prick igårnatt som pressade på i 130 på 90 vägen för ja hade bråttom hem på natten, trevlig prick

Måste frågan bara....

Såg du inte att han kom ifatt dig och körde om dig i backspeglarna? Du skrev att han kom ifrån "ingenstans" :confused:

Sen verkar ni ju redan ha stått och argumenterat mot varandra ett tag efter det hela, då borde det hela väl vara rätt utagerat och klart.

Fortfarande nyfiken .....

Fortfarande nyfiken .....

aaa, det var innan en korsning/övergångställe så mycket av mitt fokus låg på att söka av dessa områden, när man sen helt plötsligt hör någon tuta och har en taxi upptryckt på sidan som helt plötsligt ska in...

Nja han argumenterade med ett nervevad ruta på ca 20 sec med orden

"Jävla motorcykel jävel etc" så nej! vi har inte argumenterat speciellt mycket.

Det är inte värt besväret att anmäla taxiföraren. Inget kommer att hända.
Som de flesta anser så ring taxibolaget och säg att du överväger att bojkotta detta bolag. Skit sedan i händelsen och lev vidare.
Man kan inte gå omkring och haka upp sig på allt som händer i trafiken. Gör du det kommer du inte att ha annat att göra så länge du kör i Stockholm.

Alla gör alltid något tokigt i trafiken förr eller senare. Ingen är ofelbar och det kan mycket väl vara så att taxiföraren var liiite sen, bråkat med frugan på morgonen för att han inte får köpa en hoj. Sen kommer du där på morgonen och han tar ut sin aggression på dig. Så nästa gång du ser en taxi i backspegeln vrid på rullen eller släpp förbi idioten.

När jag var liten parvel och min plastpappa körde taxi så såg alla taxibilar ut som nya trotts att de rullat runt 30-40000 mil. Man hjälpte folk med väskorna och man var trevlig och glad.
Nu när jag åker taxi, de få ggr jag gör det så är bilarna oftast i riktigt taskigt skick och de kör som idioter.
När jag jobbade på Citroën så kunde vi på pricken tajma in motorbyten vid 30000 mil, växellåda vid 35 och bilarna gick sällan över 40 för de var totalt sopslut.

Vad har hänt på 15år???

För 6 årsedan så blev jag påkörd av en buss när jag gick.
Han var parkerad på busstationen i gbg och jag och några kompisar ska gå till en buss längre bort.
Jag hann halvägs sen så körde han rakt in i mig, dvs han har missat 4 personer som går mitt framför näsan på honom.

Varför vinglar du överhuvudtaget på vägen?

Värma däck lite :va

Säger det samma,,,,,, vingla runt på vägen och dessutom gör det väldigt lite nytta, värma däck gör man genom att gasa ordentligt och broms hårt.
Låt folk köra så fort de vill,,,,,,,, låtsaspoliser finns det gott om ändå.

Pratade med Taxi Stockholm i dag, de var väldigt glada över att man anmälde händelser som dessa och de tog enligt dem väldigt hårt på alla anmälningar som kommer in och skulle kontakta föraren direkt.

Wheela på nu innan snön kommer alla SH-bröder! :tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!