Lite tips..Bör man polisanmäla honom för vårdslöshet i trafiken?

Ja som de flesta vet är jag ju bara 16.

Var på fritidsgården och där jobbar en taxi chaufför och vi pratade om mopeder, Då började vi snacka om att mopeder gick för fort (50-65km/t) MEN(!) så smart som jag är så gjorde jag en filurig aniktsutryck och sade "Jaha... Och hur fort får taxi bilar köra på en 30 sträcka då?". Faen va ägd han blev :tungan

Det jag kan bli mest imponerad av är att taxichaufförer kan köra så dåligt trots att det är deras jobb att köra bil. Jag e hantverkare å jobbar med det 8 timmar om dagen å då liksom lär man sig det. Dock verkar det inte gälla taxichaufförer då några av dom sämsta bilförarna i trafiken är just taxichaufförer.....

de gäller nog en heldel hantverkare också.. tror du kan applicera det på alla yrken,, det finns inte jättemycket yrkesstålthet kvar i samhället.

Orkar inte plöja igenom hela tråden.. Men från back in the days när jag jobbade på bensinmack, och hade en massa taxichaffisar som stammisar, så tog de själva hyfsat allvarligt (eller blev i varje fall väldigt upprörda) när de hade fått in en anmälan på sig. Som jag minns att jag tolkade det då (var ett gäng år sen) så kunde en rad anmälningar leda till avsked eller uppsagt kontrakt med uppdragsgivaren (Kurir, Taxi sthlm etc.).

Så anmäl och ta ett rejält utskällningsamtal med bolaget, men var saklig med dem, det var inte dem som körde ;)!

Kör hårt!

Pratade med Taxi Stockholm i dag, de var väldigt glada över att man anmälde händelser som dessa och de tog enligt dem väldigt hårt på alla anmälningar som kommer in och skulle kontakta föraren direkt.

Wheela på nu innan snön kommer alla SH-bröder! :tummenupp

Precis som det ska vara!

Chauffören är ju deras ansikte utåt så det är ju rätt självklart att de vill ha duktiga och trevliga förare.
:tummenupp

Börjar luta åt att jag tar mig ner till konstapeln blå i morgon och lämnar in en anmälan. Även fast det som många säger inte leder någon vart känns det som att man endå gjort något rätt och bolaget får sig en tankeställare.

Säkert inte första gången han gör denna typ av överträdelse...
Han ska inte vara på vägarna om han inte kan hantera det, speciellt inte ha det som jobb.

Fan! Sök in till polishögskolan istället!!:tummenupp

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back