Länsförsäkringar

Det är ett stort bolag så något måste de göra rätt
Jag har haft dom på alla fordon jag ägt + hemförsäkring

Men det är som skrivet ovan, ring så får du svar direkt från källan.

Jag har länsförsäkringar, (dalarnas) och jag betalade 8400 för hel/hel förra året men bytte till halv i år och betalar 5100. De som är bra med dom bl a är ju att man får återbäring. Jag fick 1700 kr i år. Så jag säger; BRA!

Bra

Om man mailar frågor så
ringer de upp direkt om man vill att dem gör det.

Jag är mest nöjd med dem av alla bolag som man försäkrat på.

Och då har man provat folkskam, volvia (if) och trygghönsa

Klart du får:D:rolleyes:

bara köra på:tummenupp

men jag tror inte dom pyntar nåt om det skulle grusas lite:tuttar

Ja jag betalar runt 7kkr för min hoj vilket inget av de andra bolagen ens kom nära så får nog säga bra oxå. Huruvida du har försäkring på bana så får du själv ringa och kom ihåg att få det skriftligt om de säger att det gäller bankörning, vilka krav de har etc.
(när det gäller bankörning är det ju främst trafik man vill ska gälla och man får lätt olika svar beroende på vem som svarar, vagnskada kan man förmodligen glömma eller kostar det skjortan)

Last edited:
För mig är dom alltid bland de dyraste. Dom ska ha över 9kkr/år för trafikförsäkring på min gammla skorv (kostade 10k). Där emot så är dom billigast på bilen, skumt det där...

De ville ha 92.000 för att försäkra min hoj, men jag tog 9.300:- hos folksam istället.

Notera dock att denna diskussion är meningslös. Det finns bara ett sätt. Ring allihop och jämför, de är inte så många, tar max en timme.

Billigast och bäst för mig, samt flera av dom jag känner som kör hoj här omkring. 6800:- halvförsäkring/helår betalar jag, är snart 30.

Men premierna varierar oerhört från person till person beroende på vart man bor, hur gammal man är, vilket humör försäkrings-tanten är på osv.

Bara att ringa/kolla nätet. Angående bankörning så vet jag inte, men skulle inte tro det. Känns inte som att några bolag täcker det (vilket jag iof kan förstå).

Mycket nöjd med Länsförsäkringar! Både vad det gäller service och pris.

Ställde frågan ang. bankörning till dom i dag, eftersom det börjar bli aktuellt.
Handlar det om ren "fortkörning", som dom kallade det, så ställer dom sig lite skeptiska till det.
Rör det sig om någon utbildning, ex. genom SMC, så gäller försäkringen. Dock vill dom att man ringer och anmäler vilken dag det gäller.

//K

Det dubbla ville dem ha av mig när jag nu jämförde med trygghansa.

Hur är det när man skall flytta? Kommer flytta ut en bit från innerstan, påverkar detta premien nämnbart så att jag bör vänta tills jag adressändrat?

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!