Är de bara jag som inbillar mig eller blir hojjarna sämre å sämre?
Sitter å letar lite efter ny banhoj men vet inte vad man skall handla riktigt. Verkar som alla hojjar har svagheter nu för tiden. Köper man oreggat utan garanti är de ju skönt å slippa dessa svagheter. De ja tänker på är följande.
r1-07: den hade väl problem med smörjning av vevaxel? problem med rasade ramlager eller va de vevlagrena? Va de oljepumpen som var dålig eller vad åtgärdades? hörde att även växellådorna var svaga på dom och så även på 08orna? E väl flera bara här på sh som lyckats rasa motorerna vid racing?
cbr 1000rr-08: garantiåtgärder på koppling? drog även mycket olja och garantiåtgärd på kolvringar?
gsxr 1000-07: hade väl problem med fjädringen bak? med följd att folk hade jätteproblem med detta på banorna? maskinellt klenare än k5-k6 påstår endel? 08an funkar den bättre?
zx10- 08 enda jag inte hört något om. dock har kawazaki aldrig fallit mig i smaken men man kanske ska ändra sig? har dom gjort ett kvalitetslyft?
va de inte bättre förr?
sukkas k1-k4 verkade bara hålla? aldrig hört något om dem iaf? K5-k6 hade väl problem med att knastrena på ventilerna inte alltid stannade kvar med ventilsallad som följd. Dock va väl de ganska ovanligt. Va väl nån ram som gick av me vid extrem vårdslös behandling. .
gamla r1or mellan 98-01 drack la endel olja när dom passerat många mil i maskinen och växellådorna var väl klena redan då.
hondas motorer bara gick å gick med 929-954 va la inga raketer på banan. Va väl först 04 som honda slutade med touring å jorde sportmaskiner. Dock oftast lite klenare effekt men bra register jämfört med andra literhojjar.
kawwa va ja dålig insatt i även då.
Blir ju kluven va man skall köpa
har haft k1,k2,k4,k5,k6 sukka. både som gat å banhojjar å e nöjd som fan. Bara hållt. Men nu när man skall byta blir man jäkligt kluven vad man skall ha. alla verkar ju ha fel. Och inte bara småfel heller som general ras för r1orna och kolvringsproblem på hondorna.
Sitter å letar lite efter ny banhoj men vet inte vad man skall handla riktigt. Verkar som alla hojjar har svagheter nu för tiden. Köper man oreggat utan garanti är de ju skönt å slippa dessa svagheter. De ja tänker på är följande.
r1-07: den hade väl problem med smörjning av vevaxel? problem med rasade ramlager eller va de vevlagrena? Va de oljepumpen som var dålig eller vad åtgärdades? hörde att även växellådorna var svaga på dom och så även på 08orna? E väl flera bara här på sh som lyckats rasa motorerna vid racing?
cbr 1000rr-08: garantiåtgärder på koppling? drog även mycket olja och garantiåtgärd på kolvringar?
gsxr 1000-07: hade väl problem med fjädringen bak? med följd att folk hade jätteproblem med detta på banorna? maskinellt klenare än k5-k6 påstår endel? 08an funkar den bättre?
zx10- 08 enda jag inte hört något om. dock har kawazaki aldrig fallit mig i smaken men man kanske ska ändra sig? har dom gjort ett kvalitetslyft?
va de inte bättre förr?
sukkas k1-k4 verkade bara hålla? aldrig hört något om dem iaf? K5-k6 hade väl problem med att knastrena på ventilerna inte alltid stannade kvar med ventilsallad som följd. Dock va väl de ganska ovanligt. Va väl nån ram som gick av me vid extrem vårdslös behandling. .
gamla r1or mellan 98-01 drack la endel olja när dom passerat många mil i maskinen och växellådorna var väl klena redan då.
hondas motorer bara gick å gick med 929-954 va la inga raketer på banan. Va väl först 04 som honda slutade med touring å jorde sportmaskiner. Dock oftast lite klenare effekt men bra register jämfört med andra literhojjar.
kawwa va ja dålig insatt i även då.
Blir ju kluven va man skall köpa
