Kjellis i SM

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
De flesta har säkert läst IB, men för de som inte gjort det kan jag meddela att Jan Hanson med största sannolikhet kör Superstock 600 nästa år.

Nån som inte tror att han tar hem det?

Chris Ash skrev:
De flesta har säkert läst IB, men för de som inte gjort det kan jag meddela att Jan Hanson med största sannolikhet kör Superstock 600 nästa år.

Han är en god aspirant :D

Nah... han är nog med bra men tveksamt om han tar hem det. Tror Micke tar det nästa år!

Don Quixote skrev:
Nah... han är nog med bra men tveksamt om han tar hem det. Tror Micke tar det nästa år!

Då får han nog lyfta sig en nivå. Fast det som talar emot Janne är att han hade det kämpigt senast det begav sig, dock var det extremt mycket strul för honom. Men han tar trots allt topp-tio placeringar i VM då han gästar där så jag har svårt att se att han skulle bli ifrånåkt härhemma.

Jimmy Lindström kommer kanske tillbaka nästa år.... han är ju inte dålig han heller....

Chris Ash skrev:
Jaså? Det var en nyhet, då kan det bli riktigt hårt....

Japp. Han trodde inte han skulle köra för Docshop utan komma tillbaka o härja runt lite i sverige.... men man vet aldrig... han kanske trollar fram en annan styrning....

"Många möten är inbokade och det är inte alls omöjligt att vi kanske får se mig hemma igen nästa år dvs. om inget sker ifrån Docshop Racing väldigt snart!

Jag har planer på hur jag skulle vilja ha saker och ting och arbetar nu på att se vad som kan bli möjligt om jag nu eventuellt kör hemma igen 2006.

Vi hörs snart igen när jag har lite mer info och då kan ni givetvis läsa om det här.

// #44 :-)"

från hans hemsida samt via telefön förra veckan

Fürstenhoff skrev:
Ska vi slå vad!! $$$$$$$$$$$ :rofl

Kör Janne hela serien så skall ingen i Sverige kunna hota i dag!! :7peta

/Fürstenhoff.

Janne e vass... men Micke o Pappunen växte otroligt mycket denna säsong...

Han får säkert se upp med ungtupparna.

Kommer dessutom Jimmy tillbaka tror jag stenhårt på honom - en sann Södertälje-gangster..... Hårdare kille får man leta efter... jo just det..... han kan köra hoj oxå :)

Fürstenhoff skrev:
OK!!

Har inte sett dem denna säsong men tror fortfarande på Janne som mästare OM han kör 2006!!

Jimmy som mästare om han kommer tillbaka!!?? Muhahaahaaaaaaaaaaa!!

/Fürstenhoff.

Lugn o fin nu....

Om båda kommer tebax så kan vi köra en liten vadslagning....

Kul med en gammal räv som Hansson tillbaka i Sverige igen och visst har han kapaciteten för grymt bra resultat. Kontakter på bra hojmaterial har han ju i varje fall.

Tycker det är lite sorgligt om Jimmy kommer hem redan faktiskt, fast det är säkert bra för klassen i Sverige och mediamässigt.

Don Quixote skrev:

Det som talar emot Micke är det nya reglementet! Micke är bra på att köra men inte på att ställa in chassi om man jämför med cralle och cällis.

Hur stor konkurrens är det i dom Holländska mästerskapen egentligen?
Visst är det alltid bra att komma ut och köra internationellt, men Holland?
Ja, jag vet inte...

Att Hansson kommer hen är kul, ju fler bra förare i klassen, ju bättre! :tummenupp
Men hur mycket bättre är han egentligen än den befintliga toppen i STK600 SM? Jag har svårt att gissa...

Ska bli kul att se....

Chris Ash skrev:
...

Är du seriös? Ett par snabba varv på Falken är det enda jag kommer ihåg av Hanssons alla försök på svenska banor inom ramen för STCC.

Visst kan frånvaron av det riktigt tunga motståndet gynna Janne, men mer än någon enstaka seger tror jag inte på.

Det kan vara så att jag fått fel bild av Hansson pga alla "elfel", men det vette fan..

Macke skrev:
Ja, jag vet inte...

Att Hansson kommer hen är kul, ju fler bra förare i klassen, ju bättre! :tummenupp
Men hur mycket bättre är han egentligen än den befintliga toppen i STK600 SM? Jag har svårt att gissa...

Ska bli kul att se....

Janne kan nog gasa ganska bra i Sverige med! Jag, Pålle, Ullis, Axxexs och Nordgren var i Assen och såg när han tog hem det holländska mästerskapet i supersport. Han kör ganska hårt, dvs han kör över den som ligger i vägen... :gnissla

Jag tror Fast Freddy kommer att blanda sig i striden om slutsegern också, han har onekligen tagit stora kliv framåt. Ibland verkar det som om folk har glömt att han är regerande mästare.

Macke skrev:
Ja, jag vet inte...

Ska bli kul att se....

Holland får nog anses hålla rätt hög klass på SS600. Speciellt maskinellt och vilka team dom har! Långt ifrån vad vi har här hemma! Känns som att komma till klubb-race i jämförelse när man kommer till STCC. Finns en del förare som tidigare kört i olika VM-klasser tex 250, 500 och WSS. Några av dom körde även något race i WSS i år. Några namn som vissa känner igen är Barry Veneman, Jarno Jansen, Ari Vos, Henk van den Lagemaat, Mile Pajic och Vesa Kalio tex. Ingen av dom där kan beskyllas för att vara långsamma. Åk ner och prova så får du se! :tummenupp

Jag tror också att Hansson kommer att bli mycket tuff att klå. Alla som har baxat runt en original RD350 väl under minuten på Sviestad har min odelade respekt! Kisa har också gjort det för övrigt. Men jag hoppas att Freddy tar hem det.
(Väldigt O.T: Såg förresten i Corren i går att Johnny Westerlund har fått en son, grattis! :tummenupp )

Två saker skulle jag vilja reda ut.

1. Hur stavas hans smeknamn? Kjellis, Cälllis?
2. Varför kallas han det?

:va

Gustav O skrev:
Två saker skulle jag vilja reda ut.

1. Hur stavas hans smeknamn? Kjellis, Cälllis?
2. Varför kallas han det?

:va

Äntligen någon som ställer frågan vi alla undrar över.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back