Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Don Quixote skrev:Nepp, det är en gammal rejsbana som blivit del av en allmän väg. Typ som Nurburgring men utan avgifter.
Don Quixote skrev:Nepp, det är en gammal rejsbana som blivit del av en allmän väg. Typ som Nurburgring men utan avgifter.
Det är banornas bana.Chris Ash skrev:Nurburgring är en väg, ingen bana.
valmers skrev:Det är banornas bana.
Du har väl ingen ens...Mattias skrev:Orka åka till Tyskland för att köra motorcykel...
Jag åker nog till ringen vecka 30, häng på så fulfilmar vi äventyretRoLLER skrev:Varför gjuter dom inte curbs på allmän väg och har fri fart på motorvägarena i det här landet.... Tyskarna vet hur man lajjar! Ingenting e kul här![]()
Don Quixote skrev:Haha, där har ju jag varit juh! Misstänkte att det var det stället du berättade om i din andra tråd. Var ute och åkte lite planlöst en dag när jag bodde där nere och kommer plösligt in på en väg som har curbs vid sidorna och är kurvig som fasen. Ett sånt drömställe det är. Vill minnas att det är väldigt kuperat och landskapet runt om kring väldigt snyggt.
Nyteknik skrev:Se där! Kul sammanträffande.
Själv fick jag kännedom om denna "alte Rennstrecke" genom tre infödingar hemmahörande i Furtwangen som jag träffade när jag var ute och körde en kväll och hade utgått från Wolfach där jag bodde på en camping. Häng på, blev jag uppmanad och körde efter de tre varav två var kraftig överviktiga – vilket inte märktes på tempot.
Goodstuff och Chris som varken har varit där eller på Nürburgring talar förstås i nattmössorna. Nordslingan är såklart en bana och när den koppplas ihop med GP-slingan vid endurancetävlingar blir det ett 24 km långt och sanslöst hårresande varv. Ett par kuvor tas med knäskrap i över 200 och den 3 km långa raksträckan går efter 2 km över ett krön där män skiljs från möss genom att lyssna efter avslag på gasen.
Det är inte Suzuka eller Philip Island och det är inte GP-racing. Men det är inte ett uns mindre ballt eller lindrigare. Ni som är skeptiska borde åka dit någon gång och köra några varv och se och höra ekipage som man inte trodde fanns eller kunde köra så fort.
Allt är väldigt osvenskt på ett störtskönt vis.
![]()

vågen skrev:enkelriktat?
Det där verkar störtskönt ju.
Nyteknik skrev:Vad som skiljer den från Suzuka och Philip Island är storleken på avåkningszonerna
Chris Ash skrev:Samt antal döda/år och mängden tung trafik. Inte helt oväsäntliga skillnader.

|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |