Kör på bana hur mycket du vill – gratis!

Haha, där har ju jag varit juh! Misstänkte att det var det stället du berättade om i din andra tråd. Var ute och åkte lite planlöst en dag när jag bodde där nere och kommer plösligt in på en väg som har curbs vid sidorna och är kurvig som fasen. Ett sånt drömställe det är. Vill minnas att det är väldigt kuperat och landskapet runt om kring väldigt snyggt.

Nepp, det är en gammal rejsbana som blivit del av en allmän väg. Typ som Nurburgring men utan avgifter.

Orka åka till Tyskland för att köra motorcykel...

valmers skrev:
Det är banornas bana.

En gång i tiden kanske, Daihatsu Charade med skidbox, bussar,veteranbilar och annat trams är inget jag förknippar med en racerbana.

Riktiga racerbanor som Assen,Phillip Island, Salzburgring och Donington lockar betydligt mer om jag säger så.

Varför gjuter dom inte curbs på allmän väg och har fri fart på motorvägarena i det här landet.... Tyskarna vet hur man lajjar! Ingenting e kul här :(

RoLLER skrev:
Varför gjuter dom inte curbs på allmän väg och har fri fart på motorvägarena i det här landet.... Tyskarna vet hur man lajjar! Ingenting e kul här :(
Jag åker nog till ringen vecka 30, häng på så fulfilmar vi äventyret :tummenupp

Don Quixote skrev:
Haha, där har ju jag varit juh! Misstänkte att det var det stället du berättade om i din andra tråd. Var ute och åkte lite planlöst en dag när jag bodde där nere och kommer plösligt in på en väg som har curbs vid sidorna och är kurvig som fasen. Ett sånt drömställe det är. Vill minnas att det är väldigt kuperat och landskapet runt om kring väldigt snyggt.

Se där! Kul sammanträffande.

Själv fick jag kännedom om denna "alte Rennstrecke" genom tre infödingar hemmahörande i Furtwangen som jag träffade när jag var ute och körde en kväll och hade utgått från Wolfach där jag bodde på en camping. Häng på, blev jag uppmanad och körde efter de tre varav två var kraftig överviktiga – vilket inte märktes på tempot.

Goodstuff och Chris som varken har varit där eller på Nürburgring talar förstås i nattmössorna. Nordslingan är såklart en bana och när den koppplas ihop med GP-slingan vid endurancetävlingar blir det ett 24 km långt och sanslöst hårresande varv. Ett par kuvor tas med knäskrap i över 200 och den 3 km långa raksträckan går efter 2 km över ett krön där män skiljs från möss genom att lyssna efter avslag på gasen.

Det är inte Suzuka eller Philip Island och det är inte GP-racing. Men det är inte ett uns mindre ballt eller lindrigare. Ni som är skeptiska borde åka dit någon gång och köra några varv och se och höra ekipage som man inte trodde fanns eller kunde köra så fort.

Allt är väldigt osvenskt på ett störtskönt vis.

:tummenupp

Last edited:
Nyteknik skrev:
Se där! Kul sammanträffande.

Själv fick jag kännedom om denna "alte Rennstrecke" genom tre infödingar hemmahörande i Furtwangen som jag träffade när jag var ute och körde en kväll och hade utgått från Wolfach där jag bodde på en camping. Häng på, blev jag uppmanad och körde efter de tre varav två var kraftig överviktiga – vilket inte märktes på tempot.

Goodstuff och Chris som varken har varit där eller på Nürburgring talar förstås i nattmössorna. Nordslingan är såklart en bana och när den koppplas ihop med GP-slingan vid endurancetävlingar blir det ett 24 km långt och sanslöst hårresande varv. Ett par kuvor tas med knäskrap i över 200 och den 3 km långa raksträckan går efter 2 km över ett krön där män skiljs från möss genom att lyssna efter avslag på gasen.

Det är inte Suzuka eller Philip Island och det är inte GP-racing. Men det är inte ett uns mindre ballt eller lindrigare. Ni som är skeptiska borde åka dit någon gång och köra några varv och se och höra ekipage som man inte trodde fanns eller kunde köra så fort.

Allt är väldigt osvenskt på ett störtskönt vis.

:tummenupp

Den är säkert häftig, men lika lite som jag vill ge mig ut och tokgasa på Isle of man så vill jag göra det på ringen, och om man inte gör det kan man lika bra stanna hemma. Min kompis som kör gatcykel är frälst på ringen och har tjatat på mig i flera år om att hänga med på hans rundor. Vem vet, nån gång kanske jag gör det.....

enkelriktat?

Det där verkar störtskönt ju.

GSXR1100R <---- En fråga, är det ok att hänga med om man lyckas med tidsplaneringen av semestern? :rolleyes: Tror jag tog ledigt 29-30, nu börkjar man ångra att man bara tog 2 veckor :huvet

vågen skrev:
enkelriktat?

Det där verkar störtskönt ju.

Klart att det är enkelriktat. Lyssna inte på svamlet om att Nürburgring är allmän väg. Vad som skiljer den från Suzuka och Philip Island är storleken på avåkningszonerna och den femdubbla längden på banan.

EDIT: Och att husvagnsekipage och bussar är tillåtna.

Last edited:
Ni som inte kört Nurburgring bör sluta uttala er. Man kan inte förstå utan att ha varit där. Inget ställe jag kört eller vistats på har gett ett så starkt intryck. Det känns overkligt på nått sätt. Måtte det få fortsätta.

Sen är säkerheten klart undermålig. Sätta upp softfences borde inte vara så svårt med tanke på vad det kostar att åka där...

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back