Kör på bana hur mycket du vill – gratis!

valmers skrev:
Och tänker er sedan en hysteriskt snabb och totalt livsfarlig F1-bil från början av sjuttiotalet, rattad av Ronnie, Andretti, Brabham, Ickxx eller Lauda i sjuka farter. Jag ryser vid blotta tanken. Såg ett ombordvarv från Nordschleife från sent sjuttiotal med en F1:a för länge sedan. Den som inte kallar det racing borde börja intressera sig för innebandy eller boule.
:mattias De hysteriskt snabba och riktigt livsfarliga bilarna var de från 1967 då konceptet downforce inte var lika poppis som att bilen ska se ut som en cigarett! Bilbältet användes endast för att man skulle hålla sig kvar i bilen när man gick över flugplatz... Som tur är så kan alla ladda hem en uppdaterad demo på ett spel som simulerar just detta. Hela Nürburgring finsn med i det fulla spelet som man kan hitta för futtiga 30 kr men i demot får man nöja sig med Watkins Glen och det är inte kattskit det heller.
Skaffa en ratt, gå till http://www.bhmotorsports.com/GPL/#6727 , ladda ned och njut!

Vilken trevlig tråd! Jag är nämligen född nere i Freiburg :) . Vill bara förtydliga det som skrivits ovan, det är ingen racerbana i samma bemärkelse som Nurburgring, det är en almän, almän väg. Har tom. för mig att motorcyklar är /var förbjudna på helgerna på vissa sträckor, just därför att för många motorcyklister har TRÄFFAT Hans och Gretel Mayer i svängarna. Jag är inte helt hundra hur det är idag, men jag ska snacka med farsgubben, som fortfarande bor där nere. Det hade ju varit tråkigt om någon planerar in en skön helg i bergen och så är det förbjudet för bikers...
//PMR

Var bara tvungen att berätta att min Far bor vid den röda cirkeln :banana :banana Gissa vart jag ska om en månad.......

Bifogat

• schauinsland.jpg
    schauinsland.jpg
    83.5 KB · Visningar: 78
valmers skrev:
Och tänker er sedan en hysteriskt snabb och totalt livsfarlig F1-bil från början av sjuttiotalet, rattad av Ronnie, Andretti, Brabham, Ickxx eller Lauda i sjuka farter. Jag ryser vid blotta tanken. Såg ett ombordvarv från Nordschleife från sent sjuttiotal med en F1:a för länge sedan. Den som inte kallar det racing borde börja intressera sig för innebandy eller boule.
Om jag kan minns rätt har Nikki Lauda fortfarande det absoluta varvrekordet runt ringen. Han satte det under kavificering för Tysklands GP 1976 med en Ferrari F1. Dagen efter kraschade han under racet och svävade mellan liv och död. Det var också här han ådrog sig de svåra brännskador som gav honom hans karaktäristiska ansikte Efter det slutade man köra F1 på ringen. Lauda satt åter i cockpiten på sin Ferrari bara sex veckor senare på Monza men hade besvär av ständig diarré orsakad av rädsla och nervositet från krashen på ringen.

Fritt ur minnet efter läsning av Nikki Laudas självbiografi "Meine Story" med reservation för glömska eftersom det var 12 år sedan jag läste den.

Teddy skrev:
Fritt ur minnet efter läsning av Nikki Laudas självbiografi "Meine Story" med reservation för glömska eftersom det var 12 år sedan jag läste den.
Den andra snubben som skrev Mein Kampf brukade oxå hänga på ringen

Nyteknik skrev:
Låter härligt att arbeta i dessa trakter. :drool

Det var inte illa alls under sommarhalvåret, särskillt efter man fick köpt sig en hoj. Körning på Hockenheim varje torsdag, Ringen några timmar hemifrån och hela Schwarzwald att åka runt i resten av tiden. Gräset är alltid grönare...

valmers skrev:

Som sagt har det mycket lite gemensamt med ringen av idag.....riktig racing alltså....

Don Quixote skrev:
Det var inte illa alls under sommarhalvåret, särskillt efter man fick köpt sig en hoj. Körning på Hockenheim varje torsdag, Ringen några timmar hemifrån och hela Schwarzwald att åka runt i resten av tiden. Gräset är alltid grönare...

Ville/kunde du inte stanna kvar i detta paradis?

Nu har jag varit nere vid Die Alte Rennstrecke, tyvärr bara med bil men men de e ju skoj det med! Vägen är klart värd en liten omväg, men tänk på att motorcyklar är förbjudna under helgerna och trafiken är dubbelriktad! Avkörningszonen är oftast lika bred som den vita linjen i vägkanten.... Hela Schwarzwald är fullt med roliga hojvägar, åk dit när det inte är så mycket turister där.

PMR skrev:
Nu har jag varit nere vid Die Alte Rennstrecke, tyvärr bara med bil men men de e ju skoj det med! Vägen är klart värd en liten omväg, men tänk på att motorcyklar är förbjudna under helgerna och trafiken är dubbelriktad! Avkörningszonen är oftast lika bred som den vita linjen i vägkanten.... Hela Schwarzwald är fullt med roliga hojvägar, åk dit när det inte är så mycket turister där.

Suck, jag vill tillbaks. Kanske nästa vår...

*/ ?>
Back