Jimmy Lindström kör Nordic Superbike

Bingo skrev:
Hur långt efter låg t ex Per Gustavsson i Synsam/Veidec?

Kommer inte ihåg, har inte så bra koll på den klassen och gamla resultat vet jag inte var man hittar. Axxexs vet nog.

Men en gissning är att G:sson var 1.5-2 sek långsammare på banorna som tog över minuten att köra.

fezt skrev:
de beror väl på vilket år du menar ? 2002 vann väl Gson? eller va de 2001.. :va
Sen har ju cralle och folkesson varit före lindström.. men de finns ju inge tvivel om att lindström e snabb, han körde under 1.07 på åsen...
Sen har han kört i tyska IDM som innehåller sjuukt hårt motstånd, så han har nog byggt upp lite tempo i kroppen... :tummenupp

Ja han vann 250 SP. Iofs med DP och Perra som motståndare, men det var snäppet hårdare i Veidec...

2ono skrev:
Kul !! Varvrekorden lär ligga löst till, men vem kommer kunna utmana honom om titeln ? det finns ju en och annan snabb dansk och svensk.
Ska bli intressant atts e om han tar något varvrekord. Åsen nybyggd sådär vet man ingenting, Sviestad har han väl inte kört seriöst på sedan Hedenhös, Falkenberg nybyggd likaså. Anderstorp har han inte en suck på och Knutstorp är tufft på en 1000cc.

Gustav O skrev:
Ska bli intressant atts e om han tar något varvrekord. Åsen nybyggd sådär vet man ingenting, Sviestad har han väl inte kört seriöst på sedan Hedenhös, Falkenberg nybyggd likaså. Anderstorp har han inte en suck på och Knutstorp är tufft på en 1000cc.

Dessutom har vi ju en hel flock sjuka förare i 250 på vansinnesmaskiner (Aprilia) som säkert vill ha nåt att säga till om vad gäller varvrekord....

Gustav O skrev:
Ja sviestad ska bli kul å se... miinin har kört sjuuukt fört där, 51,4 tror ja.. :)

Gustav O skrev:
När Miinin är ute ur bilden är det ingen som konkurrerar med Lindström.
Swedie: om det är på det här viset så tycker jag att du ska spåra åt någon annan istället. Annars blir det ingen spänning i serien :D

Ska bli kul o se Jimmy på superbike under SM-helgerna. Dock är jag lite besviken på att han inte kom ut och körde mer internationellt :(

Gustav O skrev:
Alltid en bit efter men hade å andra sidan alltid sämre material.
När Miinin är ute ur bilden är det ingen som konkurrerar med Lindström.

Håller Mikael Lorenzon samma form kurva under 2006 så tror jag att han kan ge Lindström en match

synd att Jerker inte ska kör alls det här året blir väl bara ERF på Åsen för hans del lr iaf sist jag pratade med honom

Gottis skrev:
Håller Mikael Lorenzon samma form kurva under 2006 så tror jag att han kan ge Lindström en match

synd att Jerker inte ska kör alls det här året blir väl bara ERF på Åsen för hans del lr iaf sist jag pratade med honom
Visst finns det förare som kan ge honom en match men solklarare favorit till SM-tecknet finns väl knappast i någon klass? Jag hoppas att det enbart handlar om underskattning av de andra förarnas förmåga från min sida men jag tror inte det.

Jag tippar på att Miinin kommer till Sviestad åtminstone, varför bryta en gammal god tradition?
VILKET RACE DET KOMMER ATT BLI!!!!!! :banana

Torkel skrev:
Jag tippar på att Miinin kommer till Sviestad åtminstone, varför bryta en gammal god tradition?
VILKET RACE DET KOMMER ATT BLI!!!!!! :banana
Nja, Sviestad är ingen bana för sådant. Vore Anderstorp eller Gelleråsen kanske.

Swedie skrev:
Nja, Sviestad är ingen bana för sådant. Vore Anderstorp eller Gelleråsen kanske.
Fast Miinin har ingen tradition av varvrekord på Anderstorp eller Åsen. SKulle vara kul med en duell dem emellan något race, Miinin på sin Endurancehoj hade varit mumma. :)

Om Miinin ställer upp i ett rejs då skall jag fanimig se det. Lindström och Miinin tillsammans. Läckert

/Freppa

Ps. Bara för att göra en "Jag mötte Lassie" - Jag jobbade som DiveMaster när Jimmy Lindström med respektive tog dyklicens. Jag frågade honom om vad han tyckte om Suzuki GSX-R 1100 från 1988 eftersom jag tänkte köpa en. "Skit" var svaret kort och gott.

Freppa skrev:
Om Miinin ställer upp i ett rejs då skall jag fanimig se det. Lindström och Miinin tillsammans. Läckert

/Freppa

Ps. Bara för att göra en "Jag mötte Lassie" - Jag jobbade som DiveMaster när Jimmy Lindström med respektive tog dyklicens. Jag frågade honom om vad han tyckte om Suzuki GSX-R 1100 från 1988 eftersom jag tänkte köpa en. "Skit" var svaret kort och gott.
Grym "Jag mötte Lassie". Det var en höjdare :lol
Jimmy kommer säkert att rula i NSB som det blir så. Vilken tur att jag nog fortfarande kör Rookie iår.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back