Importhojar

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Folk verkar livrädda för dem, lagt ut gammelkawan för 15k och den finns en till i Götebrog för samma pris med 1000mil mer på mätaren inte en enda intresserad.
Ska man bara ta bort att den är importerad o "överraska" ev köpare med det när de kommer o tittar på det? Känns sunkigt att behöva göra det.

kan nog vara så enkelt att det är en mindre intressant modell som ingen letar specifikt efter,
köpt och sålt några importhojar och inte märkt nån skillnad så länge priset är ok brukar det gå lätt o sälja

kan nog vara så enkelt att det är en mindre intressant modell,
köpt och sålt några importhojar och inte märkt nån skillnad så länge priset är ok brukar det gå lätt o sälja

Svenska hojjarna ligger på runt 20k utom någon enstaka generellt i hela landet, det är den billigaste i södra Sverige med råge

Jag hade en zx9:a impoterad som jag sålde snabbt och smidigt. jag antar att rätt person ska se annonsen......

Lånar tråden lite:
Vad är det som skulle göra en importerad hoj sämre än en svenssåld? Är det rädslan för att papper och mätare är "fixade" som är orosmoment eller?
//T

Lånar tråden lite:
Vad är det som skulle göra en importerad hoj sämre än en svenssåld? Är det rädslan för att papper och mätare är "fixade" som är orosmoment eller?
//T
Förmodligen, även om sanningen varken är bu eller bä.

Till trådskaparen kan jag bara säga att en gammal EN500 inte känns som det hetaste objektet på marknaden. Och 15k? :näsblod

Läs om min erfarenhet av Eurowheels/actionsports.se så får du reda på varför inte jag kommer att köpa import igen..

Förmodligen, även om sanningen varken är bu eller bä.

Till trådskaparen kan jag bara säga att en gammal EN500 inte känns som det hetaste objektet på marknaden. Och 15k? :näsblod

Den är absolut inte det hetaste på marknaden :D Men resterade runt samma årtal ligger på runt 20k o de verkar bli sålda

Läs om min erfarenhet av Eurowheels/actionsports.se så får du reda på varför inte jag kommer att köpa import igen..

Ska du inte köpa importhoj igen eller handla från eurowheels? skillnad! för om eurowheels försökte blåsa dig betyder det inte att en importhoj är sämre att köpa.

Jag har fått uppfattningen att rädslan för importhojjar är nåt som försvunnit med tiden eftersom det numera finns så väldigt många importerade hojjar(och även bilar). Själv är jag mer petig med att hojjen är regelbundet servad och sånt och om den sen är importerad så skulle jag inte bry mig mer än än om det är en icke importerad. Till rätt pris hade jag köpt hojjen ändå.

Lånar tråden lite:
//T

Det kan vara svårare att få tag på verktstad... om verkstan i fråga även är återförsäljare av märket så kan generalagenten bli lite putt. Men det är ju bara att välja en annan verkstad då. När jag köpte min så kände jag mig inte särskilt orolig för fixade mätare heller då den gick kanon och motorn var dessutom nyrenoverad.

Den är absolut inte det hetaste på marknaden :D Men resterade runt samma årtal ligger på runt 20k o de verkar bli sålda

Tror inte dom blir sålda heller faktiskt.

Är ju en udda hoj som inte många vill ha, ska man ha en glidare ska det ju vara ngt stort som låter och ingen "moppe" på 500 kubik.

En potentiell köpare är väl en tjej eller återfallsknutte, men då ska nog priset ner till 10,000 iaf.

Tror inte dom blir sålda heller faktiskt.

Är ju en udda hoj som inte många vill ha, ska man ha en glidare ska det ju vara ngt stort som låter och ingen "moppe" på 500 kubik.

En potentiell köpare är väl en tjej eller återfallsknutte, men då ska nog priset ner till 10,000 iaf.

jo kanske det men det kommer inte ens in några bud tyvärr, skulle överväga det mesta nu vill mest inte ha den stående i garaget längre iom att den inte brukas.

Sen kan det tilläggas att priser på blocket inte bör ses som det en vara är värd.
Jag hade personligen aldrig betalat 15 för den hojen oavsett miltal eller liknande. En 17 år gammal 500cc är inte värd mycket.

Kan vara skönt att veta NÄR den var importerad med.. En -99 som var importerad -00 eller liknande hade jag inte varit lika rädd för än en -99 som var importerad 2005 med 10ägare. Då kan man fråga sig hur många ägare den hade i sitt ursprungsland etc.

Ska du inte köpa importhoj igen eller handla från eurowheels? skillnad! för om eurowheels försökte blåsa dig betyder det inte att en importhoj är sämre att köpa.

Det håller jag med om.. Däremot så kommer ju alla dessa hojar ut i händerna på kunder som tror att de köpt en hoj som håller det som säljaren lovat!

Jag har egentligen ingenting emot att köpa en importerad bil/hoj eller vad det nu kan vara.. bara jag vet att varan håller det som säljaren lovar..

I mitt fall så är det en handlare som medvetet säljer 5-10st hojar i veckan
med felaktig mätarställning!

Kunderna till dessa hojar kommer ju trots allt förmodligen sälja vidare hojarna nån gång i framtiden, eller hur?

Så jävla tramsigt..har haft 2 importhojar jag köpt och sålt, de körs inte på annat sätt någon annanstans än här, trams att tro något annat, visst kan man kolla service och undvika skadade/upplagade hojar precis som om de vore "svensksålda" ja menar alla hojar kommer ju från Tyskland, Japan, Italien, Amerika, Spanien samt några fler länder, sen om de är körda i ett annat land innan de hamnar här. Så de är ju trots allt importerade hur man än vrider på steken.

Egentligen är väl alla hojar import bortsett från våra egna svensktillverkade. :)

Tycker det är löjligt att man ska vara orolig över en importerad hoj (som t.o.m står på svensk mark redan). Varför skulle import vara sämre? Är precis samma hoj i grund och botten som en svensk.

Jag skulle gladeligen importera hoj från våra vänner i syd (Tyskland). Dom har inte bara bevisligen jävligt bra priser utan också en helt annan kultur kring skötsel av sina maskiner enligt vad jag har hört. Jag vet då ingen i min närhet som blivit missnöjd med en importhoj.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti