Importhojar

Sen kan det tilläggas att priser på blocket inte bör ses som det en vara är värd.
Jag hade personligen aldrig betalat 15 för den hojen oavsett miltal eller liknande. En 17 år gammal 500cc är inte värd mycket.

Jo kan helt klart hålla med om att blocket inte kan anses from bra riktpris för saker o ting därför jag satte den för mindre pengar

Rent generellt brukar väll importhojar vara dyrare i försäkring med.

Vetifan hur det är med nyare hojar men denna går på lika mycket som en svensk i samma modell

Last edited:
Den är absolut inte det hetaste på marknaden :D Men resterade runt samma årtal ligger på runt 20k o de verkar bli sålda
Det är en brittimport. Varför sa du inte det?

Miles och mph på mätaren är åtminstone jävligt avtändande för min del. Skillnad om det är en tyskimport. Sedan att den "bara" har gått 2000mil och är 17 år gammal känns lite visset, särskilt då det är en importhoj.

Det är en brittimport. Varför sa du inte det?

Miles och mph på mätaren är åtminstone jävligt avtändande för min del. Skillnad om det är en tyskimport. Sedan att den "bara" har gått 2000mil och är 17 år gammal känns lite visset, särskilt då det är en importhoj.

Jo förviss med det är både på mätaren, man kanske ska klargöra det?
2000 mil fast det varkar inte vara helt ovanligt med denna iofs

Rent generellt brukar väll importhojar vara dyrare i försäkring med.

det där är rent skitprat från svenska handlare.

har haft tre importhojar och kollat premien med svenska reg.nummer innan köp,
har då aldrig fått högre premie för att dom varit importerade.

:confused:är ju inte direkt så att svensksålda hojar har monterats hos volvo i torslanda , så länge siffrorna i reg.beviset är samma är premien samma

Jag kör privatimport och ser inga problem med det. Försäkringen är samma som för en "Svensk". Den har ju visserligen några år på nacken, men ändå...

Ja undra vad skillnaden är att köpa en "fifflad" hoj från typ Tyskland, jämfört med en svenskt "fifflad" hoj?

Diskussionerna verkar vara så att allt som tas in från överiga europa till Sverige e fifflade maskiner, å allt som e importerat via svenska generalagenter är ofifflat senare i ägandeleden.
Vilka tjänar på detta jidder egentligen om man funderar något längre än neesan räcker?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8