hur låser ni era hojar?

  • Thread starter Thread starter mk
  • Start date Start date

mk

...
Gick med
11 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
z750
Tjena, Man läser mer & mer om hur folk får sina hojar stulna -.-
Hur låser ni fast era hojar efter kört klart för dagen?
Blivit av med någon hoj / hur var den låst & vart?
hade vart kul & få höra så man kanske lär sig nå & slipper vakna upp en morgon med hojen borta.
 
styrlås, bromsskivelås och larm. Dessutom står den inlåst under natten.
Nästa hoj kommer få en kraftig kätting också
 
Styrlås. bromsskivelås och inlåst i larmat utrymme.
Skall skaffa golvankare när rettan köps in.
 
Styrlås, bromsskivelås med larm, stående i mitt låsta garage.

Enduron, SOM INTE STÅR I SAMMA GARAGE, är låst med kätting och två bygellås i låst utrymme. Funderar på ett ankare åxå, ifall att.
 
låst med styrlås bromskivelås fram + bromskivelås bak med larm i.
har den i ett garage med 3 lås på porten:gnissla
till våren så utökar jag med gps larm + golvankare för att vara ännu säkrare:D
har fått en stulen redan och det helvetet vill jag inte gärna gå igenom igen.
 
GPS larm, Larmat skivlås, Rörelse larmat garage m bevakning modell 3 lingon, Golvankare m kedja genom ramen, bygellås genom bakfälgen. Stor bil framför garage porten med rörelse larm.
Hängslen och livrem x 2 :) men dom får slita för att sno en hoj till av mig.
 
när den står hemma låser jag bara in den i garaget.(Har garaget i samma lokal som den auktoriserade verkstan i centralorten Stenstorp)
När jag ställen den utanför skolan eller liknande använder jag skivbroms i fram o kätting i bak(finns inget larm på Suzukin)
 
I garaget med styrlås, skivbromslås på alla tre skivor, kätting runt hjul till fastgjuten stolpe och så larm då. Vill man ha något så ser man nog till att ta det ändå, men jag är ändå mer orolig för all utrustning och verktyg, som ju är lite lättare att bara plocka på sig.
 
Om någon lyckas trolla liv i härket och flytta på alla bilar som är i vägen (delar garage) Så ska jag nästan låsa upp dom två grindarna åt honom.

Till den tänkta crossen kommer ankare och kätting. Samt att elen är nyckelbruten i garaget så dom kan inte använda mina verktyg. Sen att jag är polare med väktaren som patrullerar industri området så han tar en loop förbi garaget i sin runda.

Så kortsagt, min hoj ska inte ska polenfärja.
 
Last edited:
Vad är det för larm, dyra saker? ;D

Bästa larmet --> Scorpio Alarm SR-i900
GPS-tracker --> NavEye TrackIT
Bästa kjedjan(oklippbar se film) --> Almax Series IV Immobiliser
Skivbromslås fram (larmat) --> Abus Granit Detecto X-Plus 8000
Golvankare --> Abus WBA 100 Granit

Sen använder du såklart även styrlåset.

Sen parkerar man ALLTID hojen inomhus/garage/förråd, när man har tillgång.

Ironi mode ON --> känner du dig förföljd på vägen hem, ta en extra sväng genom kvarteret för att skaka av skåpbilen med eventuella juggar/letter/poliser eller annat utrikesdrägg som ligger bakom dig --> Ironi mode OFF
 
Last edited:
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Back
Top