Har NÅGON sporthoj toppfartsspärr?

Gixxer K5 och framåt har en spärr på 295 kmh och med tre-modden gör den tre knyck till enl uppgift.

Sista årgångarna av VTR-firestorm har nåt skit som slår av vid 248-250 knyck, undrade vad d va som hände när hon bara sluta axa :confused:!

Men enligt tjejpolaren som låg bredvid på sin ninja å kolla mätaren så hade jag tydligen maxat min motorped :gnissla, får kolla hur jag enklast tar bort eländet så man kan ge henne :yoparty!

Gixxer K5 och framåt har en spärr på 295 kmh och med tre-modden gör den tre knyck till enl uppgift.

Min 1000R K7 gör 299km/h på femmans växel (fullt spjut) sedan fortsätter den att dra på sexan. Fast sedan vad som är verklig fart vet man ju inte. Såg dock en film på tuben när någon maxar en likadan hoj med gps och kommer upp i 315km/h.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/vCEITJv_ZhM&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/vCEITJv_ZhM&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Hittade filmen...

Last edited:
Min vfr400r var spärrad vid 180. Den var iof importerad från japan.
satt en givare som kände av nålen på mätaren. Gick bara på 3 burkar över 180.

slet loss en kabel så orkade den ända upp till 200 :)

"Hoj: Morsans Hornet -06"

Jag tror inte du behöver oroa dig för att kunna köra över 300 km/h. :D

Men för att komma till sak; som sagt tidigare finns det en fotpinnespärr som gör att du bara kan köra i 185 med nedfällda fotpinnar. Bra att komma ihåg om du snabbt måste komma ner i fart! Ligger du i 299 så tar det 1 sekund att komma ner i 185 om du fäller ner fotpinnarna. :tummenupp

Last edited:
Man måste va snabb som en vessla. :banana

stackars NASH:D:D:D

Haha, jag visste direkt när jag öppnade denna tråd att jag inte skulle hinna först med att skriva att ALLA motorcyklar är spärrade till 185km/h om man fäller ner bakre fotpinnarna. sporthoj.se klassiker det där nu. I love it. ;)

man skulle nästan ha den loggan på sin sporthojströja:D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back