Frågor man vågar ställa

Eftersom det verkar finnas rätt många insatta här på SH...
Va ere för BMW?
 

Bifogat

  • Screenshot_20220613-222301_Maps.jpg
    Screenshot_20220613-222301_Maps.jpg
    92.8 KB · Visningar: 31
  • Screenshot_20220613-222212_Maps.jpg
    Screenshot_20220613-222212_Maps.jpg
    91.6 KB · Visningar: 29
Det är sällan hela sanningen kommer fram i kvällspressen. Man blir inte dömd för att man har ett brännbollträ i bilen, absolut inte i högre instans.
Det finns mer i den historien är jag säker på.
Eller så är det precis så fallna polis och"rättsväsende" är. Det saknas sannerligen inte exempel på hur de gör våld på sitt uppdrag, polis och domstolar.
 
Eller så är det precis så fallna polis och"rättsväsende" är. Det saknas sannerligen inte exempel på hur de gör våld på sitt uppdrag, polis och domstolar.
Vet ett fall som kvarnarna mal i skrivande stund som är bisarrt att åklagare ens väckte åtal på. Mer om det kanske kommer i en annan tid och annan tråd.

De siktar uppenbart in sig på enkla mål av låg betydelse när de rutinerade kriminella är besvärliga att ha att göra med. Men statistiken på tingsrättsdomar blir ju bättre även om de kriminella som ställer till mest får härja fritt.

Nynnar fridsamt med...
 
Vet ett fall som kvarnarna mal i skrivande stund som är bisarrt att åklagare ens väckte åtal på. Mer om det kanske kommer i en annan tid och annan tråd.

De siktar uppenbart in sig på enkla mål av låg betydelse när de rutinerade kriminella är besvärliga att ha att göra med. Men statistiken på tingsrättsdomar blir ju bättre även om de kriminella som ställer till mest får härja fritt.

Det finns ju något vidoeklipp (som spreds runt påskupploppen) hur polisen släpar bort svenska pensionärer från någon protest som gick lugnt till, medans dom gav upp sina polisbilar och utrustning och backade vid påskupploppen.

Man sätter regelbundet dit i övrigt skötsamma studenter för att dom har rökt en joppe vid någon studentfest, men man rensar inte upp bland säljarna som står i klasar vid vissa tunnelbanestationer med fickorna fyllda med blandade droger.
(säljarna är smarta nog att aldrig ha mer på sig än att det blir ett ringa narkotikabrott, samma som det blir för studenten dom plockar in för pissprov)

Man åker inte ens ut på larm om inbrott, för där är uppklarningsprocenten nära noll.

(jag går medvetet inte in på pinnjakt i trafiken)
 
Varför går det inte att köpa skalpeller på apotek?! Det känns ju som något av en basvara för ett apotek.
Har ett inåtväxande skäggstrå, men det slutar väl med att jag får använda morakniven...
 
Varför går det inte att köpa skalpeller på apotek?! Det känns ju som något av en basvara för ett apotek.
Har ett inåtväxande skäggstrå, men det slutar väl med att jag får använda morakniven...

Säljer dom inte skalpeller?
Hobbyaffärer säljer skalpeller som "modellkniv" för att skära balsa och vinyl....
Då är dom IOFS inte garanterat sterila, men det ordnar du själv
 
Säljer dom inte skalpeller?
Hobbyaffärer säljer skalpeller som "modellkniv" för att skära balsa och vinyl....
Då är dom IOFS inte garanterat sterila, men det ordnar du själv
Nej, inget av de "normala" har det i sortimentet. Fick bara upp några webshoppar med tveksamma omdömen.
Men nu är strået ute igen. Tror faktiskt jag använt nål nån tidigare gång, kändes bekant.
 
Hur många gånger måste man dra loss ett hårstrå innan det slutar växa ut?
 
Hur många gånger måste man dra loss ett hårstrå innan det slutar växa ut?

:rofl Om inte du vet, så vet nog ingen av oss andra heller.

Jag har ett skäggstrå som brukar komma ut, dubbelt så tjockt som de andra stråna och det har kliat så jag har dragit bort det i åratal men nu när ni påminner mig om ämnet så inser jag att det var länge sedan sist.
 
:rofl Om inte du vet, så vet nog ingen av oss andra heller.

Jag har ett skäggstrå som brukar komma ut, dubbelt så tjockt som de andra stråna och det har kliat så jag har dragit bort det i åratal men nu när ni påminner mig om ämnet så inser jag att det var länge sedan sist.
- Endast en gång.
När du dragit ut det o kastat det, slutar det växa.


(sen får du dra ut nästa som växer ut från samma hårsäck.)
Amenkukhelveterå...
Jag har inget emot hår i allmänhet, men så finns det ju dom där decimetertjocka stålborsten som kommer på samma ställen hela tiden. Har några i skägget samt massor i öronen. ?
 
Varför säger folk växelspak och bromspedal på motorcyklar?

Är det inte en växelpedal?

Eller är det kanske en bromsspak man har på andra sidan?

På gamla tankväxlade/jockeyshiftade motorcyklar med fotkoppling kan jag förstå att man säger växelspak, men på fotväxlade är det väl för bövelen en pedal?
 
Varför säger folk växelspak och bromspedal på motorcyklar?

Är det inte en växelpedal?

Eller är det kanske en bromsspak man har på andra sidan?

På gamla tankväxlade/jockeyshiftade motorcyklar med fotkoppling kan jag förstå att man säger växelspak, men på fotväxlade är det väl för bövelen en pedal?
Jag har nog aldrig varken sagt eller hört någon som säger "växelspak". Kanske är dialektalt?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top