MickeZX7R
Posör
Varför benämns gravitationskraften vid ekvatorn "svagare" pga jordens rotation?
Gravitationskraften är väl densamma oavsett motverkande centrifugalkraft?
Gravitationskraften är väl densamma oavsett motverkande centrifugalkraft?