Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dörren går inte upp på Volvo V40, det är väl ca -10C i Göteborg.
Några förslag ?
Jag föreslog sonen att fylla en vanlig ICA-kasse med varmt vatten från kran och hålla kassen mot dörren där låset är. Funkade inte
ANDRA FÖRSLAG EMOTSES TACKSAMT !
Inte en enda dörr går att öppna men bakluckan så han kan komma in och krypa fram.
![]()
Tack för förslagen TwoStroke man. Det kan mycket väl vara listerna för det satt is i springorna mellan dörrar och dörrkarmar. Han tog bilen till en biltvätt och sedan gick det öppna dörrarna. Därefter en rulle av mitt hushållspapper som han tog med sig från mig för torka allt rent från vatten.Det är alltså låset och handtaget som frusit och inte listerna runt dörren som är ihopfrusna?
Jag undviker oavsett vatten, man vill ju helst att allt ska bli så torrt som möjligt. Vatten i in påse blir förstås torrt men man vill ju helst ha kokhett vatten och då smälter ju påsen.
Handtagen och dörrlåsen smörjer man lämpligast med låsolja den löser isen.
Värma låsen gör jag helst med nåt annat än varmvatten helst någon torr värmekälla varmluftpistol, tändare, handen,
Har dörrlisterna frusit upp så brukar man kunna öppna dörren inifrån genom att tackla den.
Risken finns ju sen att låsen är frysta så det blir svårt att stänga. Och då bli det ju låsolja och torr värme igen.
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |