Frågor man vågar ställa

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Domstolen menar att hon ska fällas för brott därför att hon först skämtat med poliserna som stoppade henne om att hon hade slagträt i bilen för att försvara sig mot ogärningsmän. Det går inte att utesluta att kvinnan menat allvar, ansåg åklagare och senare även rätten.
Utesluta?
Får hon inte försvara sig mot ev rövarband med ett basebollträ? Är väl bättre att hon har ett basebollträ att försvara sig med än att hon inte har det.
Ju mindre våldskspital offret har ju bättre eller? Tycker dom att det är bättre att hon hyttar med näven om någon kommer och vill råna henne?
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det känns väl mer som om de valde att göra ett exempel av henne för att markera att det inte är okej att skämta om att man planerar att misshandla potentiella angripare. Hade hon bara hållit käft och inte inbillat sig att polisen hade humor så hade det förmodligen fått en annan utgång.
Jadu polis och humor....
Det finns en anledning till att ACAB är en grej.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Eftersom det verkar finnas rätt många insatta här på SH...
Va ere för BMW?
 

Bifogat

  • Screenshot_20220613-222301_Maps.jpg
    Screenshot_20220613-222301_Maps.jpg
    92.8 KB · Visningar: 31
  • Screenshot_20220613-222212_Maps.jpg
    Screenshot_20220613-222212_Maps.jpg
    91.6 KB · Visningar: 29

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är sällan hela sanningen kommer fram i kvällspressen. Man blir inte dömd för att man har ett brännbollträ i bilen, absolut inte i högre instans.
Det finns mer i den historien är jag säker på.
Eller så är det precis så fallna polis och"rättsväsende" är. Det saknas sannerligen inte exempel på hur de gör våld på sitt uppdrag, polis och domstolar.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Eller så är det precis så fallna polis och"rättsväsende" är. Det saknas sannerligen inte exempel på hur de gör våld på sitt uppdrag, polis och domstolar.
Vet ett fall som kvarnarna mal i skrivande stund som är bisarrt att åklagare ens väckte åtal på. Mer om det kanske kommer i en annan tid och annan tråd.

De siktar uppenbart in sig på enkla mål av låg betydelse när de rutinerade kriminella är besvärliga att ha att göra med. Men statistiken på tingsrättsdomar blir ju bättre även om de kriminella som ställer till mest får härja fritt.

Nynnar fridsamt med...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vet ett fall som kvarnarna mal i skrivande stund som är bisarrt att åklagare ens väckte åtal på. Mer om det kanske kommer i en annan tid och annan tråd.

De siktar uppenbart in sig på enkla mål av låg betydelse när de rutinerade kriminella är besvärliga att ha att göra med. Men statistiken på tingsrättsdomar blir ju bättre även om de kriminella som ställer till mest får härja fritt.

Det finns ju något vidoeklipp (som spreds runt påskupploppen) hur polisen släpar bort svenska pensionärer från någon protest som gick lugnt till, medans dom gav upp sina polisbilar och utrustning och backade vid påskupploppen.

Man sätter regelbundet dit i övrigt skötsamma studenter för att dom har rökt en joppe vid någon studentfest, men man rensar inte upp bland säljarna som står i klasar vid vissa tunnelbanestationer med fickorna fyllda med blandade droger.
(säljarna är smarta nog att aldrig ha mer på sig än att det blir ett ringa narkotikabrott, samma som det blir för studenten dom plockar in för pissprov)

Man åker inte ens ut på larm om inbrott, för där är uppklarningsprocenten nära noll.

(jag går medvetet inte in på pinnjakt i trafiken)
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Varför går det inte att köpa skalpeller på apotek?! Det känns ju som något av en basvara för ett apotek.
Har ett inåtväxande skäggstrå, men det slutar väl med att jag får använda morakniven...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Varför går det inte att köpa skalpeller på apotek?! Det känns ju som något av en basvara för ett apotek.
Har ett inåtväxande skäggstrå, men det slutar väl med att jag får använda morakniven...

Säljer dom inte skalpeller?
Hobbyaffärer säljer skalpeller som "modellkniv" för att skära balsa och vinyl....
Då är dom IOFS inte garanterat sterila, men det ordnar du själv
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Säljer dom inte skalpeller?
Hobbyaffärer säljer skalpeller som "modellkniv" för att skära balsa och vinyl....
Då är dom IOFS inte garanterat sterila, men det ordnar du själv
Nej, inget av de "normala" har det i sortimentet. Fick bara upp några webshoppar med tveksamma omdömen.
Men nu är strået ute igen. Tror faktiskt jag använt nål nån tidigare gång, kändes bekant.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hur många gånger måste man dra loss ett hårstrå innan det slutar växa ut?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hur många gånger måste man dra loss ett hårstrå innan det slutar växa ut?

:rofl Om inte du vet, så vet nog ingen av oss andra heller.

Jag har ett skäggstrå som brukar komma ut, dubbelt så tjockt som de andra stråna och det har kliat så jag har dragit bort det i åratal men nu när ni påminner mig om ämnet så inser jag att det var länge sedan sist.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top