Frågor man vågar ställa

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Varför får jag halsbränna av Snickers?
Du har blivit gammal!
Din kropp klarar inte längre av kopiösa mängder socker.

Jag får halsbränna av allt godis och läsk om jag intar det för sent på kvällen.

Dessutom har jag skrattat åt som som får halsbränna av paprika, vattnigare grönsak får man ju leta efter.... Nu får jag det själv....
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag har ett bekymmer.

Min tös som bor i Falun Behöver hjälp med bilen enligt hene finns ingen som mekar bil i falun privat.
Jag har verkligen inte lust att köra 6 timmar enkel väg med en Bil fullastad med verktyg upp och ligga på en parkering för att byta

Spolar pump
Framhjulslager
Bromsbelägg fram
Avgassystem.

Vet någon någon som är pålitligt som kan hjälpa med, det är ca 5 Tim jobb att fixa detta.

Uppskattar verkligen om någon kan hjälpa till med detta naturligtvis mot en ersättning.

Bilen är en Saab 93 kombi o allt är lossat en gång så inget sitter mej veterligen fast.

Pm, a om det är någon som kan eller ev vet någon som skulle kunna hjälpa till.

Mvh
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Inte enklare att hitta en verkstad som inte är hutlöst dyr? Typ googla lite omdömen eller bekanta som brukar lämna in hos Sunes bil & solarium?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Inte enklare att hitta en verkstad som inte är hutlöst dyr? Typ googla lite omdömen eller bekanta som brukar lämna in hos Sunes bil & solarium?
Mjo hon har varit o frågat på 4 olika verkstäder o dom vill ha 10k ich för jobbet bara. Och det är knappast skäligt vill jag påstå.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Hur kan man mäta upp accelerationstider 0-100 km/h på motorstarka hojar utan antispinn/antiwheelie?
CBR:en ska göra 0-100 på ca 3 s. så hur håller man framhjulet på backen om man skruvar fullt på första växlarna??
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur kan man mäta upp accelerationstider 0-100 km/h på motorstarka hojar utan antispinn/antiwheelie?
CBR:en ska göra 0-100 på ca 3 s. så hur håller man framhjulet på backen om man skruvar fullt på första växlarna??

Man gör så gott det går, och den som har lyckats bäst har kört på ca 3 s?

Jag vet faktiskt inte, men jag antar att det är så det går till.

EDIT: Man kan ju göra som TESLA tydligen gjorde och räkna bort 60fots tiden också.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Solbrillor som fungerar bra för flugfiske? Syrrans gubbe fyller jämt på lördag och det är tipset jag fått, typ nåt sånt här:


Behövde inte vara specifikt dom men inte lokaliserats heller i någon butik runt Sthlm.

Har typ bara halva lördagen på mig eftersom vi är o solbadar o kommer hem fredag kväll, kikat i tre "riktiga" butiker här nere men nä, ska kolla flygplatsen också.

Tips på något som är bra och går att köpa i butik? Kan väl själv knapphändigt få ut en lina och ser för dåligt med solbrillor så vet inte riktigt vad.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Hur kan man mäta upp accelerationstider 0-100 km/h på motorstarka hojar utan antispinn/antiwheelie?
CBR:en ska göra 0-100 på ca 3 s. så hur håller man framhjulet på backen om man skruvar fullt på första växlarna??
Använder fotbromsen har jag för mej
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Solbrillor som fungerar bra för flugfiske? Syrrans gubbe fyller jämt på lördag och det är tipset jag fått, typ nåt sånt här:


Behövde inte vara specifikt dom men inte lokaliserats heller i någon butik runt Sthlm.

Har typ bara halva lördagen på mig eftersom vi är o solbadar o kommer hem fredag kväll, kikat i tre "riktiga" butiker här nere men nä, ska kolla flygplatsen också.

Tips på något som är bra och går att köpa i butik? Kan väl själv knapphändigt få ut en lina och ser för dåligt med solbrillor så vet inte riktigt vad.

Vad som helst som har polariserande glas. Sedan är det en fördel om de har skalmar som håller kvar dem på huvudet även när man rör sig. Kan bli dyrt annars…
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Använder fotbromsen har jag för mej
- Det är en gåta. Vrider man fullt på en lätt och effektstark hoj så antingen spinner bakhjulet hysteriskt eller lyfter hojen.
Bromsar man så hindrar man max framåt, plus att bromsar verkar olika på olika modeller.
Jag får fortsätta klia min skalle i den här frågan :unsure:
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Hur kan man mäta upp accelerationstider 0-100 km/h på motorstarka hojar utan antispinn/antiwheelie?
CBR:en ska göra 0-100 på ca 3 s. så hur håller man framhjulet på backen om man skruvar fullt på första växlarna??
Man spänner ner hojen i en bromsbänk och kör där.
Jag vet att det är ett tråkigt svar men troligen rätt.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Hur kan man mäta upp accelerationstider 0-100 km/h på motorstarka hojar utan antispinn/antiwheelie?
CBR:en ska göra 0-100 på ca 3 s. så hur håller man framhjulet på backen om man skruvar fullt på första växlarna??
Kopplingen sköter hastighets ökningen upp till 100 ungefär. Det var en trött cbr du har. Acen är snabbare ?
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top