Bruzda
Apstoll Mc
Marie L skrev:2666597Och beträffande hårda MC-brudar...
Visserligen kör jag inte värstinghoj, men jag har kört hoj i alla tänkbara väder under de två senaste vintrarna (och kört hoj 2500 mil/år de senaste åren och gjort en "iron-butt" från södra Österrike - hem för ett par månader sedan, styvt 1000 miles på mindre än ett dygn). Körde några mil även i kväll (till och från kommunfullmäktiges sammanträde och julbord). Glaserat snorhalt på de mindre gatorna. Men har man fyllt femtio så räknas man väl inte längre som "brud"![]()
![]()
Man är brud så länge man inte har snopp, men det gör en inte till man bara för att man har en
Mitra skrev:2666583![]()
Men jag trodde att man fick CE när man hade DE
![]()
Jo idag får du det, tar du en högre E behörighet så får du E på dom lägre oxå, dvs tar man CE så får man BE om man redan har B, Men har du D och tar CE så får du oxå DE även om D är högre än C men det beror på att DE är så ovanligt att köra upp för. Hmm massa boktsäver bara ju, kul att det blev en mening utav det

Bus-Bo skrev:2666611Mjo lastebil må vara da shett, men det är väl ändåså 25,25m och 60 ton som gäller? Annars blir det ju lite fjösigtDessutom ska den vara matt grön och ha allhjulsdrift
![]()
Jodå ju större desto bättre, men bara på vägen
Last edited:
Dessutom ska den vara matt grön och ha allhjulsdrift